Ny Lidl-butik i Aars åbner d. 10. juni

Butikschef, Per Nielsen, kan nu endelig offentliggøre den officielle åbningsdato for den nye Lidl-butik i Aars. Torsdag d. 10. juni kl. 08.00 vil han sammen med borgmester Per Bach Laursen (V) klippe den røde snor og byde kunderne velkommen. Butikken får en helt unik placering i centrum af Aars.
Butikschef Per Nielsen foran den nye Lidl-butik i Aars. Butikken står helt færdig d. 10. juni, hvor kunderne for første gang kan gøre deres indkøb i den nye butik.

”Endelig! Vi glæder os enormt meget til at åbne butikken og til at byde kunderne velkommen indenfor”.

Sådan lyder det fra butikschef, Per Nielsen, i den nye Lidl-butik på Himmerlandsgade 45-49 i Aars. Meget er sket, siden Lidl tog første spadestik til butikken tilbage i 2020. Nu er byggeriet i sin sidste fase, og derfor kan Per Nielsen sammen med resten af teamet endelig åbne butikken d. 10. juni kl. 08.00. Per er sammen med resten af teamet i fuld gang med de sidste forberedelser, så butikken kan stå helt klar til at modtage kunder på åbningsdagen.

Den 62-årige butikschef kommer med flere års erhvervserfaring, et stort kendskab til butiksdrift og ikke mindst store ambitioner for butikken.

”Det er fantastisk at være med til åbningen af en helt ny butik her i Aars. Vi kan tilbyde alt det, en moderne dagligvarebutik skal indeholde. Friskhed, stort udvalg af produkter og god, venlig kundeservice vil være omdrejningspunktet i butikken. Vi modtager hver dag friske produkter indenfor blandt andet frugt og grønt, mejeri og kød. Kunderne skal glæde sig til at prøve vores bake off-afdeling, hvor vi bager friskbagt bake off cirka tre gange om dagen. I Lidl vil vi gerne være danskernes førstevalg – og jeg håber, kunderne i Aars bliver glade for butikken,” siger butikschef Per Nielsen.

En moderne dagligvarebutik midt i centrum

De forbipasserende indbyggere i Aars kan nu se den store Lidl-pylon og Lidls skilte på den flotte butiksfacade. Indenfor i butikken på Himmerlandsgade venter en flot, moderne dagligvarebutik med lyse træprodukter som beklædning, så det bliver en mere moderne, skandinavisk-udseende og behagelig indkøbsoplevelse for kunderne.

Butikken bliver som alle andre Lidl-butikker indrettet og bygget efter det helt nye butikskoncept, som Lidl er ved at udrulle i samtlige af kædens 134 butikker. Butikken har med et samlet salgsareal på 967 m2 god plads til de mange forskellige shop-in-shop-områder indenfor eksempelvis bake off, frugt og grønt og kød.

Udviklings- og ejendomsdirektør i Lidl, Mads T. Nielsen, har været glad for byggeprocessen og glæder sig over snart at kunne åbne for kunderne:

”Vi kommer til at byde vores kunder velkommen i en moderne og bæredygtig butik. Butikken er bygget efter vores helt nye butikskoncept. Jeg er sikker på, at kunderne vil få oplevelsen af at træde ind i en dagligvarebutik af høj kvalitet og moderne indretning. Vores dygtige medarbejdere glæder sig helt sikkert til at tage imod de første kunder og til en fantastisk åbningsweekend. Vi har haft et godt og konstruktivt samarbejde med Vesthimmerlands Kommune under hele processen. Der skal også lyde en stor tak til vores dygtige entreprenør, Poul Erik Henriksen, fra HMC Byg & Anlæg i Løgstør, som har bygget butikken. Vi står nu med en helt unik Lidl-butik i centrum af Aars. Jeg er virkelig glad for det færdige resultat”.

Vil du gerne selv gå på opdagelse i den nye Lidl-butik? Så finder du den på Himmerlandsgade 45-49 i Aars, hvor der er åbent mandag-søndag klokken 7-22.