Ny Lidl-butik i Aars åbner d. 10. juni

Butikschef, Per Nielsen, kan nu endelig offentliggøre den officielle åbningsdato for den nye Lidl-butik i Aars. Torsdag d. 10. juni kl. 08.00 vil han sammen med borgmester Per Bach Laursen (V) klippe den røde snor og byde kunderne velkommen. Butikken får en helt unik placering i centrum af Aars.

Butikschef Per Nielsen foran den nye Lidl-butik i Aars. Butikken står helt færdig d. 10. juni, hvor kunderne for første gang kan gøre deres indkøb i den nye butik.

”Endelig! Vi glæder os enormt meget til at åbne butikken og til at byde kunderne velkommen indenfor”.

Sådan lyder det fra butikschef, Per Nielsen, i den nye Lidl-butik på Himmerlandsgade 45-49 i Aars. Meget er sket, siden Lidl tog første spadestik til butikken tilbage i 2020. Nu er byggeriet i sin sidste fase, og derfor kan Per Nielsen sammen med resten af teamet endelig åbne butikken d. 10. juni kl. 08.00. Per er sammen med resten af teamet i fuld gang med de sidste forberedelser, så butikken kan stå helt klar til at modtage kunder på åbningsdagen.

Den 62-årige butikschef kommer med flere års erhvervserfaring, et stort kendskab til butiksdrift og ikke mindst store ambitioner for butikken.

”Det er fantastisk at være med til åbningen af en helt ny butik her i Aars. Vi kan tilbyde alt det, en moderne dagligvarebutik skal indeholde. Friskhed, stort udvalg af produkter og god, venlig kundeservice vil være omdrejningspunktet i butikken. Vi modtager hver dag friske produkter indenfor blandt andet frugt og grønt, mejeri og kød. Kunderne skal glæde sig til at prøve vores bake off-afdeling, hvor vi bager friskbagt bake off cirka tre gange om dagen. I Lidl vil vi gerne være danskernes førstevalg – og jeg håber, kunderne i Aars bliver glade for butikken,” siger butikschef Per Nielsen.

En moderne dagligvarebutik midt i centrum

De forbipasserende indbyggere i Aars kan nu se den store Lidl-pylon og Lidls skilte på den flotte butiksfacade. Indenfor i butikken på Himmerlandsgade venter en flot, moderne dagligvarebutik med lyse træprodukter som beklædning, så det bliver en mere moderne, skandinavisk-udseende og behagelig indkøbsoplevelse for kunderne.

Butikken bliver som alle andre Lidl-butikker indrettet og bygget efter det helt nye butikskoncept, som Lidl er ved at udrulle i samtlige af kædens 134 butikker. Butikken har med et samlet salgsareal på 967 m2 god plads til de mange forskellige shop-in-shop-områder indenfor eksempelvis bake off, frugt og grønt og kød.

Udviklings- og ejendomsdirektør i Lidl, Mads T. Nielsen, har været glad for byggeprocessen og glæder sig over snart at kunne åbne for kunderne:

”Vi kommer til at byde vores kunder velkommen i en moderne og bæredygtig butik. Butikken er bygget efter vores helt nye butikskoncept. Jeg er sikker på, at kunderne vil få oplevelsen af at træde ind i en dagligvarebutik af høj kvalitet og moderne indretning. Vores dygtige medarbejdere glæder sig helt sikkert til at tage imod de første kunder og til en fantastisk åbningsweekend. Vi har haft et godt og konstruktivt samarbejde med Vesthimmerlands Kommune under hele processen. Der skal også lyde en stor tak til vores dygtige entreprenør, Poul Erik Henriksen, fra HMC Byg & Anlæg i Løgstør, som har bygget butikken. Vi står nu med en helt unik Lidl-butik i centrum af Aars. Jeg er virkelig glad for det færdige resultat”.

Vil du gerne selv gå på opdagelse i den nye Lidl-butik? Så finder du den på Himmerlandsgade 45-49 i Aars, hvor der er åbent mandag-søndag klokken 7-22.

Lidls Plastikinitiativ: Stor, landsdækkende konkurrence skal bane vej for en hverdag med mindre plastik17.9.2021 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Som en del af Lidls plastikstrategi, REset Plastic, afholder dagligvarekæden en stor plastikkonkurrence for alle idérige danskere, hvor førstepræmien lyder på 25.000 kroner. ”Lidls Plastikinitiativ – På vej mod en hverdag med mindre plastik” giver alle mulighed for at indsende deres idéer til at mindske plastforbrug. Vinderen findes til et finaleevent i Aarhus i november.

Borgmesteren lagde grundstenen til Lidls nye hovedkontor i hjertet af Aarhus10.9.2021 12:55:04 CEST | Pressemeddelelse

Byggeriet af Lidls danske hovedkvarter på Godsbaneområdet i midten af Aarhus skrider hastigt frem, og fundament er nu på plads. Det markerede borgmester Jacob Bundsgaard (S) og Lidl Danmarks adm. direktør, Jens Stratmann, torsdag d. 9. september ved at nedlægge en grundsten. Samtidig deponeredes en tidskapsel med eksempler på, hvad aarhusianerne satte på middagsbordet i 2021.

Lidl lancerer ny Fairtrade-mærket chokoladebar9.9.2021 09:07:16 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl har netop lanceret sin egen Fairtrade-mærkede chokoladebar, ’Way to Go!’. Kakaoen er fra bæredygtig dyrkning i Ghana og er Fairtrade-certificeret, som sikrer kakaobonden en fair og stabil pris. Samtidig bidrager Way to Go!-chokoladen også til Fairtrade Premium – et ekstra tillæg til bønderne, som i fællesskab kan bestemme i hvilken retning, de vil udvikle deres produktion og lokalsamfund.

Lidl lancerer efterspurgt kollektion: Hypede Lidl-sneakers lander nu i Danmark – udsolgt på få timer over hele Europa24.8.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidls nye fashionkollektion, der består af sneakers, badesandaler, strømper og indkøbsnet, har oplevet kæmpe succes i store europæiske Lidl-lande som Storbritannien, Italien, Tyskland og Belgien. Her har produkterne, der bærer Lidls logo, været så populære, at de er blevet udsolgt på få timer. Den 26. august lander kollektionen i Danmark.