Ny Kvickly i Silkeborg åbner 1. december

Kvickly åbner nyt varehus i Silkeborg 1. december. Butikken har et bredt sortiment herunder alle nye og velkendte nonfood-koncepter.

Kædedirektør i Kvickly, Kenneth Pedersen.

Den 1. december åbner Coop en ny Kvickly for første gang i seks år. Det nye varehus på 3.500 kvm ligger i Silkeborg, nærmere bestemt på Viborgvej ved Nørrevænget, hvor kommunen har bygget Viborgvej og Nordre Ringvej sammen til ét, stort lyskryds.

Den nye Kvickly har et bredt sortiment inden for alle dagligvarer og indeholder de nyeste og bedste koncepter inden for food og nonfood – eksempelvis:

• MadCooperativet: Coops egen slagter- og delikatesseafdeling med masser af måltidsløsninger, friske råvarer og inspiration til køkkenet.

• BrødCooperativet: Coops egen bager, der hver dag laver brød, kager, wienerbrød og sandwich.

• Friends: Coops tøjmærke til børn, der er gennemtestet for kemi og andre skadelige stoffer. Godt for børn og godt for miljøet.

• Legetøj fra danske producenter og importører, nøje udvalgt på baggrund af sikkerhed og kvalitet.

• Stort udvalg af køkkenartikel fx Coops egen køkkenserie, ”enkel”.

Og Silkeborg er ikke det eneste sted, Coop bygger nyt. Coop er i gang med at udrulle Danmarks største supermarkedskæde, når Kvickly og SuperBrugsen bliver slået sammen. Og det kræver investeringer over hele landet, forklarer Kenneth Pedersen, kædedirektør i SuperBrugsen & Kvickly. Han siger:

”I disse tider er det vigtigt, at vi har det helt rigtige prisniveau, men vi fokuserer også på at skabe de bedste indkøbsoplevelser med kvalitet, udvalg og service. Derfor foretager vi og brugsforeningerne løbende moderniseringer af butikkerne, som det netop er sket i SuperBrugsen i Lendemark og Ullerød samt Kvickly i Åbyhøj.”

Coop har i forvejen to SuperBrugsen og to Coop 365Discount i Silkeborg.

Yderligere information:

Kædedirektør i Kvickly, Kenneth Pedersen: 20 97 27 80

Kædedirektør i Kvickly, Kenneth Pedersen.

Ny salgsdirektør for Fakta Tyskland30.1.2023 15:00:00 CET | Pressemeddelelse

Torben Elmgaard er udnævnt til salgsdirektør for Fakta GmbH. Dermed kommer han til at stå i spidsen for de tre grænsehandelsbutikker, Coop driver syd for den dansk tyske grænse, under navnet Fakta Grænsehandel. Torben Elmgaard, 57 år, kommer fra et job som varehuschef i Kvickly Esbjerg. Før da har han haft en lang karriere i dansk detailhandel. Gennem 15 år har han haft en række lederjobs i Salling Group, bl.a. som varehuschef og salgschef i Føtex i perioden 1998-2013. Siden har han bl.a. været indkøb- og marketingdirektør i Kiwi Danmark, landedirektør for Normal i Sverige, detaildirektør for Davidsen A/S og direktør for Dagens Måltid. ”Med Torben i spidsen for Fakta Grænsehandel har vi de bedste forudsætninger for at kunne fortsætte vores succesfulde udvikling af de tre butikker, som har fået et meget tilfredsstillende salg med sin kombination af kvalitetsfødevarer og de typiske grænsehandelsvarer,” siger direktør Thomas Nielsen, Fakta GmbH og 365discount. Torben Elmgaard tiltræder se

400 Coop-butikker donerer julemad til udsatte familier21.12.2022 13:04:54 CET | Pressemeddelelse

Aldrig har interessen for julehjælp været større end i år. Foreningen Stop Spild Lokalt melder om en stigning på 50 procent i efterspørgslen af overskudsmad til juleaften. Coop samarbejder for 6. år i træk med Stop Spild Lokalt, hvor man donerer mad, der ikke er blevet solgt, inden butikkerne holder lukket i helligdagene. I år er det hidtil største antal butikker med, nemlig op imod 400 fra Kvickly-SuperBrugsen og Coop 365discount. ”Stop Spild Lokalt er en god samarbejdspartner for os, når det gælder donation af mad. Det at de er så bredt til stede over hele landet gør, at vi kan støtte lokalt i de områder, hvor vi har butikker. Det betyder meget for os, at støtte de nærmiljøer, vi er en del af. Samtidig undgår vi at køre langt rundt med varerne og belaste klimaet,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Foreningen blev stiftet for fem år siden af den dengang kun 17-årige Rasmus Erichsen. Han har siden organiseret flere tusinde frivillige over hele landet, der hjælper med at hente