Ny kontorchef i Landdistrikternes Fællesråd

Noa Jankovic bliver ny kontorchef i Landdistrikternes Fællesråd. Han har hidtil været rådets politiske chef.

Landdistrikternes Fællesråd har netop ansat Noa Jankovic som ny kontorchef for sekretariatet i Egtved, som i øjeblikket består af seks ansatte.

Formand for Landdistrikternes Fællesråd, Steffen Damsgaard, udtaler:

- Jeg er rigtig glad for, at vi efter en organisationsændring i sekretariatet har lavet en aftale med Noa Jankovic som ny kontorchef for sekretariatet. Denne løsning vil give Landdistrikternes Fællesråd det optimale udgangspunkt for videre udvikling. Jeg glæder mig meget til samarbejdet i denne nye konstellation.

Noa Jankovic har været ansat i Landdistrikternes Fællesråd siden 2015, hvor han fik ansvar for pressearbejdet. I juni 2016 blev ansvarsområderne i sekretariatet omfordelt, hvorefter Noa Jankovic blev udnævnt til politisk chef og funktionsleder for presse- og politisk afdeling.

Han har tidligere været ansat som politisk medarbejder på Christiansborg og bistået folketingsmedlemmer, borgmestre og kommunalbestyrelsesmedlemmer med pressebetjening og generel politisk rådgivning.

- Jeg glæder mig til arbejdet og er stolt over at kunne bygge videre på de gode resultater, vi har skabt i løbet af de seneste år. Jeg ser det som min fornemste opgave at bidrage til at sætte politiske dagsordner på området i samarbejde med bestyrelse, medarbejdere og alle vores samarbejdspartnere, siger Noa Jankovic, kommende kontorchef i Landdistrikternes Fællesråd.

Noa Jankovic tiltræder sin nye stilling den 1. januar 2018. Han efterfølger Karsten Gram, der i september blev konstitueret daglig leder.

Steffen Damsgaard, formand, Landdistrikternes Fællesråd, tlf. 51 74 00 62, presse@landdistrikterne.dk

Vi tæller 54 kommuner, der tilsammen repræsenterer over 2,7 millioner danskere. Medlemmerne er tillige en række landsdækkende organisationer og virksomheder samt et større antal landsbyer og landdistriktsråd.