Ny konsulent hos Festool i Nordjylland

Den 1. april begyndte Bo Pedersen, der er bosat i Aalborg, som ny konsulent hos Festool Danmark og bliver dermed kontaktperson for værktøjsproducentens nordjyske forhandlere.
Bo Petersen arbejder, som de fleste Festool-medarbejdere, hjemmefra i denne tid.

Bo Pedersen er 43 år og oprindeligt uddannet sælger i en trælast. Han har 24 års erfaring med salg af materialer og værktøj i håndværkerbranchen - først som intern sælger i butikker og på salgskontorer og senest 14 år som salgskonsulent hos ASSA ABLOY, hvor han har serviceret jyske byggemarkeder og beslaghandlere.

”Jeg har solid erfaring med salg og rådgivning til forhandlere og håndværkere, så jeg kender garanteret allerede en del i Festools netværk. Jeg har også undervist i brugen af forskellige værktøjer og haft min daglige gang i byggemarkederne. Jeg kender håndværkernes hverdag og ved, hvordan de arbejder,” siger Bo Pedersen.

Bo Pedersen har ambitioner om at øge salget af Festools værktøj i Nordjylland – og så er han stolt over at repræsentere netop Festool.

”Festool er en virksomhed, jeg længe har set op på grund af maskinernes kvalitet og mange gennemtænkte funktioner og detaljer. Jeg mener, at Festool kan give ambitiøse håndværkere en fordel, fordi værktøjet har netop de ekstra egenskaber eller indstillinger, der gør arbejdet sikkert og nemt,” siger Bo Pedersen.

Når Bo Pedersen ikke er på arbejde, elsker han at køre mountainbike – og så er han selv lidt af en handyman:

”Jeg har renoveret hele mit hus og bygget nyt redskabsrum, så mine hænder er i hvert fald skruet rigtigt på. Og så må jeg indrømme, at dyksaven, som jo er synonym med Festool, bare er mit favoritværktøj. Den kan en håndværker ikke undvære,” siger han.

Bo Pedersen overtager konsulentjobbet efter Kim Kongsbak, der i stedet bliver ny salgschef hos Festool Danmark.

FESTOOL Danmark Aps
Mobil +46 40670 1053