Ekstra Bladet

Ny kommerciel direktør til Ekstra Bladet

Del

Claus Rothoff Brix bliver ny kommerciel direktør på Ekstra Bladet

Claus Rothoff Brix
Claus Rothoff Brix

Claus Rothoff Brix, 44, bliver Ekstra Bladets nye kommercielle direktør. Han afløser Jan Damgaard, der går på pension efter 18 år på posten og 38 år på Ekstra Bladet. Claus Rothoff Brix kommer fra jobbet som Nordic CEO for Nordisk Films medieforretninger, og har mange års erfaring fra mediebranchen bl.a. ti år hos TV2 Danmark, biografmediet samt magasinbranchen.

”Det er store sko, Claus Rothoff Brix skal udfylde som afløser for Jan Damgaard. Men jeg er sikker på, at vi har fundet den helt rigtige til at udfolde Ekstra Bladets store digitale ambitioner og samtidig sikre, at vi bevarer avisen som en sund og god forretning. Claus besidder den unikke kombination af innovativ vilje og evnen til at realisere ambitiøse kommercielle målsætninger, som er helt afgørende i et mediehus under voldsom transformation”, siger Ekstra Bladets ansvarshavende chefredaktør, Poul Madsen.

Claus Rothoff Brix har siden 2010 været CEO for Dansk Reklame Film og fra 2015 CEO for hele Nordisk Films medieforretning i Norden. Han har fornyet Dansk Reklame Film, så det i dag er et data- og dokumentationsdrevet medie i fremgang, som udover biografannoncering også står bag den intelligente digitale platform, der afsætter al reklameplads i Københavns Lufthavn.

Claus Rothoff Brix ser frem til sit nye job:

”Ekstra Bladet er den digitale spydspids i det danske medielandskab, og efter min mening det mest interessante og innovative mediehus i Danmark. Nyhedsforbruget har aldrig været større og med Ekstra Bladets position som landets mest læste nyhedsmedie, er det kommercielle potentiale stort. At få muligheden for at være med til at fortsætte udviklingen af Ekstra Bladet og via dataudnyttelse og innovation bringe Ekstra Bladet videre ind i fremtidens mediebillede, er en udfordring, som jeg i den grad ser frem til.”

Claus er uddannet HD i afsætning fra CBS i 2003. Han tiltræder på Ekstra Bladet senest 1. december.

Kontakter

Yderligere oplysninger
Poul Madsen, Ansvarshavende chefredaktør, Ekstra Bladet, tlf. 23 30 13 13
Dorthe Bjerregaard-Knudsen, COO, JP/Politikens Hus, tlf. 27 28 37 68

Billeder

Claus Rothoff Brix
Claus Rothoff Brix
Download

Information om Ekstra Bladet

Ekstra Bladet
Ekstra Bladet
Rådhuspladsen
1017 København K

+45 33 11 13 13http://ekstrabladet.dk

CV | Claus Rothoff Brix

__

Født

1. juni 1973

 

Stilling

2017              Kommerciel direktør, Ekstra Bladet

 

Tidligere ansættelser

2015-2017     Nordic CEO, Nordisk Film Media

2011-2015     CEO, Dansk Reklame Film

2006-2010     Salgschef, TV 2 Danmark

2004-2006     Team Manager, TV 2 Danmark

2000-2004     Key Account Manager, TV 2 Danmark

2000-2000     Sales Manager, Weis&Co.

1998-2000     Key Account Manager, Euroman Publication A/S

Følg pressemeddelelser fra Ekstra Bladet

Ved at skrive dig op her, vil du modtage pressemeddelelser på mail når de udsendes. Indtast din mail og følg instruktionerne. Det er ligeså let at melde sig fra igen.

Flere pressemeddelelser fra Ekstra Bladet

Ekstra Bladets bladdirektør, Jan Damgaard stopper for at gå på pension23.5.2017 14:10pressemeddelelse

Ekstra Bladets bladdirektør gennem de seneste 18 år, Jan Damgaard, har besluttet sig for at stoppe og gå på pension.  Og med Jan Damgaards sædvanlige rettidige omhu meldes beslutningen ud allerede nu, så der bliver god tid til at finde hans afløser: ”Det er lang tid siden, jeg aftalte med Poul Madsen, at jeg gerne ville stoppe, når jeg bliver 65, hvilket sker i foråret 2018. Ekstra Bladet har dermed god tid til at finde min afløser”, siger Jan Damgaard. Jan Damgaard kom til Ekstra Bladet i februar 1980 som ung mediekonsulent. Talentet var uomtvisteligt, og allerede i 1985 blev han annoncedirektør, inden han i 1998 satte sig i stolen som Ekstra Bladets øverste kommercielle chef. ”Det har aldrig været kedeligt at være på Ekstra Bladet. Det er en helt unik arbejdsplads med helt unikke medarbejdere. På Ekstra Bladet er der rummelighed, mangfoldighed, og respekt for hinandens arbejde på tværs af redaktionen og de kommercielle afdelinger”, siger Jan Damgaard. Da Jan Damgaard startede på E

Ekstra Bladet tager næste skridt fremad i digitalt tv6.7.2016 10:23pressemeddelelse

For at styrke Ekstra Bladets digitale førerposition yderligere lægges nyheds- og tv-redaktionerne nu sammen, samtidig med at den hastigt voksende eksterne TV-produktion udskilles i en selvstændig enhed. Det er endnu et skridt fremad i Ekstra Bladets digitale strategi. Formålet er dels at styrke det eksterne TV-fokus og samtidig samle kræfterne i én stærk nyhedsmuskel på ekstrabladet.dk.: Vi er nu kommet forbi babystadiet på web-TV og er klar til at tage næste skridt, som betyder, at vore journalister på ekstrabladet.dk bruger lige nøjagtig dét virkemiddel - tekst, billeder eller TV - som giver brugerne den bedste oplevelse, siger chefredaktør Poul Madsen. Det bliver Ekstra Bladets digitale nyhedschef, Pernille Holbøll, der skal stå i spidsen for den nye, samlede nyhedsredaktion. - Ved at samle ressourcerne forenkler vi kommandovejen, og på denne måde kan vi blive endnu skarpere på at fokusere på de rigtige VOD-formater, SoMe-vinkler og nyhedshistorier uanset platform, siger digital n

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum