Ny kommerciel direktør i Ritzau

Christian Steensson Rasmussen bliver ny kommerciel direktør i Ritzaus Bureau

Christian Steensson Rasmussen afløser Anders Ledertoug Lind, der har haft stillingen siden 2018.

Anders Ledertoug Lind fratræder stillingen som kommerciel direktør i Ritzaus Bureau, men fortsætter som direktør for InFlow Media Denmark A/S og i en stilling som salgschef med ansvar for salg til medier.

Som kommerciel direktør har Anders Ledertoug Lind haft ansvaret for salg, marketing og kundeservice, og samtidig er han direktør for InFlow Media Denmark. Det brede ansvarsområde har været en udfordring i forhold til at have tilstrækkelig fokus på salg til medier, datterselskabet InFlow Media og samtidig indfri Ritzaus ambitiøse salgsmål.

Den hidtidige chef for Ritzaus PRO-afdeling, Christian Steensson Rasmussen bliver ny kommerciel direktør, men fortsætter samtidig som chef for PRO, der leverer forskellige PR tools til kunder uden for mediebranchen. Dermed får han nu også ansvaret for salg, kundeservice og marketing, mens Anders Ledertoug Lind i den nye stilling som salgschef med ansvar for salg til medier får ansvaret for mere end halvdelen af Ritzaus omsætning.

”Ritzaus Bureau har som ambition af vokse markant uden for mediebranchen, og med Christian Steensson som chef for både det nye vækstområde og salget, er vi godt rustet til at nå vores mål. Christian kommer til kommerciel erfaring, god strategisk forståelse, systematik og masser af ambition,” siger adm. direktør og chefredaktør Lars Vesterløkke.

Christian Steensson kom til Ritzau efter 10 år i Altinget, hvor han har høstet kommerciel erfaring som bl.a. Head of Customer Insights og Head of Customer Relations.

Ændringen sker fra i dag.

Foto: Liselotte Sabroe