sundhed.dk

Ny kampagne skal gøre borgerne klogere på, hvad de kan bruge sundhed.dk til

Del

Ny stor kendskabskampagne skal lære danskerne, at på sundhed.dk kan man både finde egne sundhedsdata som for eksempel journal fra sygehuset og svar på blodprøver og scanninger, men også at sundhed.dk er det sted, man kan søge viden om sundhed og sygdom og få det offentlige sundhedsvæsens svar.

”Influenza eller bare mandag?”

Det er sloganet, man møder på plakater, film og kleenex-pakker, når sundhed.dk på mandag den 22. januar lancerer en større kendskabskampagne, som skal gøre borgerne klogere på, hvad de kan bruge sundhed.dk til.

”sundhed.dk har allerede 1,7 millioner unikke månedlige brugere, og det er vi stolte af. Med den nye kendskabskampagne forsøger vi at nå helt almindelige borgere, som ikke er i kontakt med sundhedsvæsenet, og som ikke har stiftet bekendtskab med sundhed.dk endnu,” siger direktør i sundhed.dk, Morten Elbæk Petersen.

Kampagnen informerer borgerne om, hvordan de bruger for eksempel Medicinkortet, Patienthåndbogen, Vaccinationsoversigten, Find Behandler og E-Journalen, som alt sammen ligger på sundhed.dk, der er ejet af Ældre- og Sundhedsministeriet, KL og Danske Regioner.

”Med vores nye kampagne vil vi vise, at man ikke behøver at være syg for at bruge sundhed.dk. Her kan man også søge viden om helt almindelige dagligdags-ting som for eksempel, hvornår ens barn må komme i børnehave igen efter en omgang skoldkopper, hvornår man sidst har fået stivkrampevaccination, og om det er ved at være tid til fornyelse af recepten på p-piller,” siger Morten Elbæk Petersen.

Kampagnen bliver to-benet, således at én del med film og annoncer kører på sociale medier, på hjemmesider, i OBS på DR 1 og i biografer over hele landet, og en anden del bliver synlig i gadebilledet, hvor de samme budskaber og skuespillere fra filmen kan ses på reklamesøjler ved 350 busstoppesteder i landets fem største byer, ved metrostationer, på gågader, i Magasinet Helse og i Jyllands-Posten. 

Når kampagnen skydes i gang mandag den 22. januar 2018, vil ansatte fra sundhed.dk uddele varm te og kleenex-pakker med sloganet ”influenza eller bare mandag” til forbipasserende på Nørreport i København fra kl 8.00. 

Se kampagnefilmen her: https://www.sundhed.dk/borger/service/nyt-og-presse/presserum/pressemeddelelser/ny-kampagne/

 Følg sundhed.dk på instagram her: Instagram

Nøgleord

Information om sundhed.dk

sundhed.dk
sundhed.dk
Dampfærgevej 22
2100 København Ø

35 29 83 10https://www.sundhed.dk/

Følg pressemeddelelser fra sundhed.dk

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra sundhed.dk

Nyt Behandlingstestamente giver borgere større medbestemmelse, når de skal dø3.1.2019 12:22Pressemeddelelse

Med det helt nye Behandlingstestamente på sundhed.dk kan du nu som borger oprette et juridisk bindende dokument, hvor du skriver, om du ønsker livsforlængende behandling som for eksempel genoplivning ved hjertestop i tre situationer: Hvis du ligger for døden, og behandlingen kun vil forlænge livet og ikke gøre, at du får det bedre eller får lindret dine smerter. Hvis du er så svækket af sygdom, ulykke eller alder, at du aldrig vil komme til at kunne tage vare på dig selv fysisk og mentalt. Hvis behandlingen kan betyde, at du overlever, men lægen vurderer, at de fysiske konsekvenser af sygdommen eller af selve behandlingen vil være meget alvorlige og lidelsesfulde. Juridisk bindende i modsætning til Livstestamente - Behandlingstestamentet er en udvidelse af det hidtidige Livstestamente, som har eksisteret i en årrække. Behandlingstestamentet giver borgerne flere valgmuligheder end Livstestamentet og er i modsætning til Livstestamentet juridisk bindende. - Fra nu af kan der ikke længere

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum