Ny kampagne fra IDA sætter fokus på det det faglige fælleskab

Identitet, faglighed og fællesskab er fællesnævnerne i IDAs stort anlagte nye studiekoncept Hello Fellow, som er udviklet i samarbejde med Sylvester Hvid & Co

Når de studerende på de tekniske og naturvidenskabelige uddannelser i starten af september møder ind efter sommerferien, vil IDA med en flot anlagt visuel kampagne, gøre dem opmærksomme på, at et medlemskab af en moderne fagforening drejer sig meget mere end billige forsikringer.

Områdedirektør Nils Holm Jørgensen håber, at det nye tiltag vil medvirke til, at få de studerendes øjne op for det særlige faglige fællesskab, som IDA faciliterer.

”Der er udført et meget flot stykke visuelt arbejde i samarbejde med bureauet, hvor frontfigurerne i kampagnen allerede er studiemedlemmer i IDA. Det er derfor også intentionen, at de studerende skal kunne genkende sig selv, og se fordelene i at blive en del af et fællesskab, hvor de kan udvikle og udfordre deres faglighed,” siger han.

Fagforeninger har ofte ry for at være tørre og kedelige institutioner blandt studerende, og mange unge ser det ikke som en investering at være medlem, men det billede gælder ikke alle, mener Nils Holm Jørgensen.

”Mange af vores studiemedlemmer har tilkendegivet, at de opfattede os som et forsikringsselskab og ikke som en interesseorganisation eller fagforening. IDA vil derfor arbejde hen imod at blive opfattet som mere end et forsikringsselskab i medlemmernes optik ved at skrue op for fokusset på kerneprodukter, såsom karriererådgivning, startup-faciliteter og juridisk rådgivning. Desuden vil vi i øget grad gøre de studerende opmærksomme på de mange faglige netværk, som IDA-medlemmer har adgang til,” siger han.

Frontfigurerne i kampagnen fortæller historien om, hvordan IDA styrker medlemmernes faglighed og fællesskabsfølelse og hjælpe medlemmerne med at få et fagligt relevant job efter endt uddannelse, blandt andet gennem kampagnevideoer, plakater, sociale medier og fysisk tilstedeværelse på studiestederne.

FAKTABOKS

• Ingeniørforeningen, IDA, er Danmarks største fagforening for tekniske og naturvidenskabelige akademikere med over 105.000 medlemmer (herunder mere end 30.000 studiemedlemmer).
  • Sylvester Hvid & Co. er det integrerede kommunikationsbureau bag det grafiske udtryk.
  • 7 ud af 10 studerende på de tekniske og naturvidenskabelige uddannelser er medlem af IDA.