Coop Danmark A/S

Ny Irma sætter rekord: Øko-andel på 86 procent

Del

Grøn Irma trækker flere kunder og sprænger rammer for økologi-salg

På Østerbrogade 110 i København finder man lige nu det supermarked i Danmark, der har den højeste økologiandel. Siden åbningen af den nye grønne Irma ØKO 18. januar er kunderne strømmet til, og de køber økologi i et hidtil uset omfang. Andelen udgør efter de første 14 dage ikke mindre end 86,2 procent.

På landsplan udgør økologi knap 10 procent af det samlede dagligvaresalg, og Danmark er det land i verden med den højeste andel. I Danmark er Irma den kæde, der har langt den største andel med cirka 30 procent. I enkelte uger, hvor kæden har haft økologi-tema, har andelen nået 50 procent i enkelte butikker. Men aldrig har nogen butik været i nærheden af de tal, der nu realiseres i butikken på Østerbro.

”Irma ØKO er tænkt som et eksperimentarium for Irma, hvor vi kan teste, hvor langt vi kan gå med økologi og ikke mindst se, hvor langt vores kunder ønsker, at vi går. De første uger har vist, at vi kan gå længere, end vi havde forestillet os. Og resultaterne fra Irma ØKO er derfor meget inspirerende for resten af kæden,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

Flere kunder, øget salg

Butikken, der har skiftet den klassiske blå Irma-farve ud med en grøn farve, har samtidig præsteret en markant større vækst i det samlede salg i forhold til resten af kæden, og butikkens kunder har øget deres gennemsnitskøb i forhold til den gamle butik.

Irma ØKO har skiftet hovedparten af de ikke-økologiske varer ud med tilsvarende økologiske varianter. Det betyder, at alt - lige fra slik og konfekture, frugt og grønt, brød og mælk til kød, vin og kolonial - nu udelukkende sælges som økologi. Mens varer som salt, toiletpapir og vand på flaske, der ikke eksisterer i en økologisk variant, typisk er Svanemærket eller miljø-certificeret.

Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801 

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

5159 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn

Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00Pressemeddelelse

Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum