Ny HR-direktør i Andel

Energi- og fibernetkoncernen Andel ansætter ny HR-direktør.

Kirstine Bergenholtz tiltræder den 8. august stillingen som HR-direktør i Andel. Senest har hun som Chief Human Resources Officer været en del af ledelsen i Københavns Lufthavne med ansvar for alle People-funktioner, og hun har været en væsentlig drivkraft i lufthavnens strategiarbejde med stor fokus på lufthavnens samfundsmæssige rolle og samarbejdet med vigtige partnere. Hun har solid erfaring fra energisektoren, idet hun fra 2011 til 2016 var ansvarlig for HR, sikkerhedsorganisationen og Strategi i forretningsenheden Distribution and Customer Solutions i det daværende DONG Energy.

Om ansættelsen af Kirstine Bergenholtz siger adm. direktør Jesper Hjulmand:

”Andel er i fuld gang med en integrations- og udviklingsproces, ikke mindst i kølvandet på købet af netselskabet Radius samt Ørsteds privatkunde- og udelysforretning, og her vil Kirstine Bergenholtz spille en væsentlig rolle. Som leder har hun med overskud og pondus gennemført krævende og udfordrende transformationer, så jeg glæder mig meget til at få hende ombord, så hun kan bistå os i den gennemgribende forandringsproces, som Andel er midt i”.

For Kirstine Bergenholtz har Andels rolle i den grønne omstilling været medvirkende til, at hun sagde ja til stillingen:

”Verden står med en monumental udfordring på grund af de menneskeskabte klimaforandringer. Derfor er det et privilegium for mig at kunne komme til Andel, som klart har markeret, at man er en kritisk partner i kampen for grøn omstilling og tager opgaven og ansvaret på sig. Andel spiller således en vigtig rolle i samfundet og har med energiproduktion, salg og distribution også en afgørende betydning for rigtig mange menneskers hverdag og velfærd. Jeg ser meget frem til at blive en del af Andel koncernens organisation og glæder mig til samarbejdet med alle mine nye kolleger. Vi skal sammen sikre en motiveret organisation og også tage et samfundsmæssigt ansvar i forhold til beskæftigelsen i vores geografiske område".

Karriere:

Kirstine Bergenholtz har en cand.merc. i Erhvervsøkonomi og Erhvervsret fra Copenhagen Business School samt en kandidatgrad i Organizational Behavior på University of London. Kirstine har arbejdet både i London, Hamborg og i FN regi. I 2011 kom hun til DONG Energy og herefter til Copenhagen Airports i 2016

Vi har alle en andel i energien

Andel er et andelsselskab, der bygger og tror på, at det bedste samfund er et samfund med muligheder for alle. Lige muligheder for at lade elbilen og gå online. En velfungerende vital infrastruktur skaber sammenhæng og sammenhold. Et stærkt sammenhold kræver stærke forbindelser. Vi er afhængige af at være forbundet med hinanden – elektrisk og digitalt – og vi er hinandens bedste forbindelse.

I Andel vil vi være hinandens bedste forbindelse, og vi tager ansvar for at skabe en fælles fremtid – for vores kunder, vores andelshavere og vores omverden. Andel har 2,8 millioner kundeforhold og via vores datterselskaber, Clever, Energi Danmark, Fibia og SEAS-NVE, giver vi dig markedets bedste energiløsninger og den skarpeste kunderådgivning. Vi en del af en ambitiøs grøn omstilling, når vi investerer i havvindmøller, ladeinfrastruktur og visionære energiløsninger. Andel har hovedsæde i Svinninge og primære lokationer i Ballerup, Haslev og Virum. Koncernen har 1.700 ansatte og omsatte i 2019 for 6.902 mio. kr.