Dragør Erhverv

Ny hjemmeside skal hjælpe Dragørs virksomheder

Et nyt initiativ skal hjælpe Dragørs lokale virksomheder igennem en udfordrende periode. Alle virksomheder, der driver forretning i Dragør, vil gennem hjemmesiden ”vibrugerdragør.dk” få mulighed for at eksponere en række varer, tilbud og ydelser. Ideen er at gøre det nemt for indbyggerne i Dragør at støtte de lokale forretninger og virksomheder.
En ny fælles hjemmeside  eksponerer Dragørs lokale erhvervsliv for at øge kontakten til kunderne i en svær coronatid.
En ny fælles hjemmeside eksponerer Dragørs lokale erhvervsliv for at øge kontakten til kunderne i en svær coronatid.

”Vi ønsker at Dragørs virksomheder kommer så godt som muligt igennem Corona-krisen. Derfor har vi sammen med en række partnere etableret en hjemmeside, der skal hjælpe de lokale erhvervsdrivende de kommende måneder,” siger borgmester i Dragør, Eik Dahl Bidstrup.

De mange restriktioner, der er blevet indført i Danmark for at forebygge udbredelsen af Corona-virus har medført, at mange butikker, restauranter, behandlere og andre virksomheder enten har lukket fysisk eller nu må drives med begrænset mulighed for kontakt med kunderne, salg og service.

”Det er trist at se flere lokale forretninger bløde og måske ikke have andre udveje end at lukke helt. Vibrugerdragør.dk kan forhåbentligvis være med til at hjælpe vores lokale butikker og restauranter,” siger Philip Helgstrand fra Dragør Gadelaug.

Vibrugerdragør.dk lanceres i løbet af april måned og vil foreløbig være aktiv frem til udgangen af juli. Det vil være gratis for virksomhederne at benytte siden i perioden, og det vil være muligt at linke til egen webshop og hjemmeside.

”Jeg er stolt over, at vi kan stå sammen med Dragør Kommune og Dragør Nyt om et initiativ, som jeg håber, at alle erhvervsdrivende i Dragør vil gøre brug af. Det handler om at række ud til hinanden og finde nye forretningsmuligheder,” siger Rasmus Gundelund Nielsen, formand hos Dragør Erhverv.

Ønsker du at få din virksomhed præsenteret på vibrugerdragør.dk, så send en mail til

info@vibrugerdragør.dk. Du vil herefter modtage informationsmateriale.

”Det kræver ingen tekniske evner at være med. Den praktiske del af drift og opsætning tager vi os af her hos Dragør Nyt,” siger Henrik Askø Stark fra Dragør Nyt.

Andreas Holmelund
Tlf.: 28920555
Mail: ah@groenbech.com

Billeder

Information om Dragør Erhverv

Dragør Erhverv
2791 Dragør

Dragør Erhverv er en forening for Dragørs virksomheder og virksomhedsejere. Vi ønsker at fremme betingelserne for det lokale erhvervsliv i Dragør.

Dragør Erhverv har til formål, at:

• Samle erhvervslivet og give virksomheder mulighed for at møde hinanden
  • Være talerør for erhvervslivet overfor Dragør Kommune
  • Samarbejde med og udfordre kommunen
  • Gavne erhvervslivet ved at styrke og tiltrække events, aktører osv.
  • Synliggøre Dragør gennem PR og markedsføring
  • Inspirere byens virksomheder med netværk- og kompetenceforløb

Følg pressemeddelelser fra Dragør Erhverv

Flere pressemeddelelser fra Dragør Erhverv