Ny gratis COVID-19-hotline til virksomheder

Dansk erhvervsliv er hårdt ramt af COVID-19, og mange virksomheder står overfor at skulle træffe svære valg. PwC tilbyder derfor en gratis hotline til virksomheder, hvor de kan få svar på spørgsmål om regeringens hjælpepakker.

Regeringens hjælpepakker er vigtige tiltag som led i at holde hånden under dansk erhvervsliv og sikre danske arbejdspladser. De rejser dog også en række spørgsmål hos virksomhederne, og 300 virksomheder har allerede kontaktet PwC’s hotline på åbningsdagen.

“I PwC vil vi gerne være med til at gøre en forskel ved at støtte virksomhederne i denne svære tid, hvor mange udfordringer skal håndteres samtidigt. Vi har derfor åbnet en gratis hotline, hvor virksomheder kan ringe ind og få svar på spørgsmål til regeringens hjælpepakker,” fortæller Karina Hejlesen Jensen, partner i PwC.

Det er særligt forhold vedrørende medarbejdere, moms- og skatteforhold samt spørgsmål til de nye kompensationsordninger, der optager virksomhederne:

“Vi besvarer bl.a. spørgsmål fra virksomhederne om skat, moms og ikke mindst medarbejderforhold, herunder hvordan man som virksomhed kan gøre brug af den nye ordning for lønkompensation. Vi får også mange spørgsmål til den nye kompensationsordning for selvstændige og for virksomheders faste udgifter, som regeringen netop har fremlagt,” siger Karina Hejlesen Jensen.

Hos PwC holder man løbende øje med udviklingen og nye udspil fra regeringens side:

“Vi holder os løbende opdateret og kan hjælpe virksomhederne med den seneste viden, så de kan forberede sig og håndtere situationen bedst muligt. Mange virksomheder er pressede på økonomien og har derfor brug for hurtig afklaring af deres spørgsmål om brug af hjælpepakkerne. I PwC håber vi på denne måde at kunne hjælpe dansk erhvervsliv og være med til at holde hjulene i gang,” slutter Karina Hejlesen Jensen.

PwC’s gratis hotline har åbent alle hverdage fra kl. 9-17 frem til påske, hvor PwC’s eksperter sidder klar til at svare på virksomhedernes spørgsmål til regeringens hjælpepakker. Virksomhederne kan ringe på 3945 9800.

Læs mere på: www.pwc.dk/covid

I PwC arbejder vi for at styrke tilliden i samfundet og være med til at løse væsentlige problemstillinger. Det gør vi med udgangspunkt i vores viden inden for revision, skat og rådgivning. Vores kunder kommer fra alle dele af erhvervslivet og den offentlige sektor, og vi er flere end 2.500 medarbejdere og partnere, som brænder for at gøre en positiv forskel for kunder og kolleger. Globalt er vi over 276.000 PwC'ere i 157 lande, og i Danmark er vi markedsledende. Mød os over hele landet. Vi er der, hvor du er.