Ny gratis børnegolfbane på vej i Kolding

Kolding Golf Club er ved at lave en 6-huls børnebane, som skal stå klar i efteråret.

Kolding Golf Club glæder sig over snart at kunne indvi en gratis børnebane. Klubben mangler blot at modtage de børnegolfkøller og -bolde, Sparekassen Kronjylland har givet 10.000 kroner til indkøb af. På billedet ses f.v. chefgreenkeeper Danny Skytte, golfmanager Christian Phillip og fra Sparekassen Kronjylland: erhvervskundechef Kjeld Broby og formue- og pensionsrådgiver Allan Schmidt Slothuus.

Kolding Golf Club har en flot 9- og 18-huls bane, der er blandt landets ældste og bedste. Men snart kan klubben også bryste sig af en gratis 6-huls børnebane. Fremover vil der altså være endnu mere golf for alle aldre i klubben.

− Vi ser især den kommende børnebane som en oplagt mulighed for familier til at samles om golfsporten. Nu kan voksne nemt tage deres børn eller børnebørn med til golf, og det er naturligvis vores håb, at børnene får smag for sporten og får lyst til at blive en del af klubben, fortæller, Christian Phillip, der er golfmanager i Kolding Golf Club.

Den lokale sparekasse bakker op

Sparekassen Kronjylland i Kolding synes så godt om initiativet til den nye børnebane, at Sparekassens gavefond har givet 10.000 kroner til børnegolfkøller og -bolde. − I Sparekassen Kronjylland vil vi gerne bakke op om en golfklub i god udvikling og om et tiltag, der kommer mange til gavn. At banen bliver gratis for børnene at spille på, gør, at alle børn kan prøve sporten af, uden at det koster familien noget. Både det, og at familierne kan samles om en fælles sport på tværs af alder og niveau, tiltaler os meget. Samtidig vil vi med støtten naturligvis gerne slå fast, at Sparekassen Kronjylland for alvor er landet i Kolding. Vi er et pengeinstitut, der involverer os lokalt, og som gerne vil være med til at udvikle byen og de lokale aktiviteter og dermed være med til at gøre en forskel i det område, hvor vores kunder er, forklarer Kjeld Broby, der er erhvervskundechef i Sparekassen Kronjyllands afdeling på Vejlevej i Kolding.

Den nye børnebane bliver stort set omkostningsfri for Kolding Golf Club, da en frivilliggruppe vil stå for den løbende vedligeholdelse. Banen står allerede klar, men bliver først officielt åbnet, når klubben har modtaget sit børneudstyr.