Ny forsikringspakke skal styrke studerendes sikkerhed

Med en ny studieforsikring, målrettet 21.000 studerende på Copenhagen Business School, går If Forsikring efter både at øge andelen af velforsikrede unge og at kunne byde dem velkommen som kommende kolleger.
Forsikringsselskabet lancerer nu en samlet forsikringspakke til de 21.000 studerende på CBS. (Fotocollage: If)

”Det er ingen hemmelighed, at studerende på Copenhagen Business School har kompetencer og kvalifikationer, som er attraktive og gode match for mange professioner og specialer i If. Vi har i dag mange talentfulde medarbejdere, der er uddannet fra CBS og ser gerne flere nyuddannede som fremtidige kolleger hos If”, siger Morten Dupont, Head of Product Private hos If Skadeforsikring.

”Som Nordens største forsikringsselskab kan vi tilbyde masser af interessante karrieremuligheder både nationalt, nordisk og globalt. Samtidig favner vi over flere interessante specialer og arbejdsområder, end mange umiddelbart tror. Det vil vi gerne synliggøre overfor de studerende, som led i vores partnerskab med CBS Students. Samtidig vil vi meget gerne give de studerende en positiv oplevelse som kunde hos os”.

Hver femte ung er uden forsikring
Undersøgelser viser, at hver femte ung mellem 18-29-årig ikke har forsikringer.

Med en prisvenlig forsikringspakke, bestående af indbo, ulykke- og rejseforsikring og erfaringsmæssigt de dækninger studerende mellem 18-29 år har størst behov for, ønsker If at være med til at øge andelen af forsikrede unge. Samtidig vil lf arbejde for at øge de unges kendskab til den tryghed, man opnår med forsikringer, og tilsvarende give indblik i nogle af de situationer, der kan opstå uden.

Man skal være aktiv studerende på Copenhagen Business School, CBS, i alderen 18-29 år for at kunne købe studieforsikringen. If oplyser, at det i gennemsnit koster mellem 7-9 kroner om dagen for de studerende at få den omfattende forsikringsdækning, og at der er mulighed for op til 40% rabat.

Det vil betyde, at de unge er forsikret, hvis de mister udstyr eller indbo, uforvarende kommer til at ødelægge andres ting eller skade andre mennesker, selv kommer til skade, får brug for genhusning eller hjælp før eller under en rejse, for at nævne nogle eksempler.

Yderligere oplysninger hos:

Morten Dupont, Head of Product Private, If Skadeforsikring, tlf. 4054 3659, morten.dupont@if.dk

Birgitte Ringbæk, kommunikationschef hos If Skadeforsikring, tlf. 6120 5009, birgitte.ringbaek@if.dk