Ny forretningsfører på Boligkontoret Danmarks afdelingskontor på Fyn

Boligkontoret Danmark har udnævnt Line Klelund Højsgaard til ny forretningsfører på det lokale afdelingskontor på Fyn.
Line Klelund Højsgaard, forretningsfører, Boligkontoret Danmarks afdelingskontor på Fyn

Stillingen er ny, men området er kendt land, for Line Klelund Højsgaard. Hun har nemlig arbejdet med den almene sektor i snart 20 år. De 16 af dem har hun tilbragt i Boligkontoret Danmark, hvor hun startede som sagsbehandler på afdelingskontoret på Fyn i 2006. Siden hen har hun bestredet rollen som boligadministrator og i de sidste syv år som chefkonsulent, inden hun d. 1. august 2022 tiltrådte som forretningsfører.

Man kan derfor godt sige, at Line Klelund Højsgaard har fået den almene sektor ind under huden og hun ser også hendes alsidige kendskab til branchen som en stor styrke, når hun beskriver, hvad hun kommer til at bibringe som forretningsfører.

”Jeg kommer med en stor pose erfaring og en masse vigtige relationer, som jeg glæder mig til at dyrke endnu mere. Men vigtigst af alt, så har jeg en stor motivation for at skabe plads til alle og sikre at alle kan få et godt hjem. Det er en del af kernen i det danske velfærdssamfund, som vi ikke må tage for givet” fortæller hun.

En af hendes hovedopgaver som forretningsfører bliver at fortsætte den positive udvikling i de fynske boligselskaber. Også den grønne omstilling, en fremtidssikret drifts- og vedligeholdelsesplanlægning og et fortsat tæt samarbejde med det lokale beboerdemokrati står øverst på dagsordenen for den nye forretningsfører.

Fokus på samarbejde med medlemmerne

Som forretningsfører på Boligkontoret Danmarks afdelingskontor på Fyn får Line Klelund Højsgaard ansvaret for en række boligselskaber med til sammen 3.977 boliger fordelt over hele Fyn og på Langeland.

”Jeg har set utrolig meget frem til at komme i gang og glæder mig til at fortsætte og udvikle de gode samarbejder vi har med både medlemmer, kollegaer og samarbejdspartnere”, udtaler hun.

Der er også glæde hos Boligkontoret Danmarks fynske medlemmer, når det kommer til udnævnelsen af Line Klelund Højsgaard som ny forretningsfører.

”Line kender den almene sektor ud og ind, hvor vi gennem mange år har haft et rigtig godt samarbejde. Vi står over for en masse spændende opgaver, både hvad angår byggeri, driftsoptimering med fokus på grøn omstilling og ikke mindst den boligsociale indsats, der stort behov for i en krisetid. På alle områder vil den almene boligsektor spille en langt større rolle i den kommende tid. Her ved jeg, at Line vil være en god sparringspartner ift. at få realiseret vores visioner”, udtaler Klaus Bentzen, formand for Bogense Boligforening.

En del af en nye struktur hos Boligkontoret Danmark

Line Klelund Højsgaard overtog stillingen som forretningsfører fra Kim Johansen, der er blevet udpeget som en af Boligkontoret Danmarks to nye regionsdirektør. Det er to nye stillinger, der er blevet oprettet i forbindelse med en ny omorganisering i Boligkontoret Danmark, der skal styrke organisationens lokale forankring og sikre det nærvær der efterspørges i de almene boligselskaber.

Kim Johansen, der som regionsdirektør har fået ansvaret for region vest, herunder Fyn, er glad for at Line Klelund Højsgaard har takket ja til rollen som forretningsfører efter ham.

”Jeg kender Line rigtig godt fra mine mange år hos Boligkontoret Danmark og hun passer perfekt ind i rollen som forretningsfører. Det er en rolle, der kræver mange forskellige kompetencer og det har Line. Hun er utrolig vidende, kompetent og god til at håndtere de mange interesser, der er på spil. Og så kender hun den almene sektor, Boligkontoret Danmark og de boligselskaber der er tilknyttet Fyn-kontoret, utrolig godt,” udtaler han.

Line Klelund Højsgaard er 41 år og bosat i Odense

Følgende boligselskaber er tilknyttet Boligkontoret Danmarks afdelingskontor på Fyn:

• Boligforeningen Faaborg Midtfyn
• Andelsboligforeningen Samvirke, Odense
• Boligforeningen Fyn-Bo
• Ringe Boligselskab
• Boligforeningen Lillebælt
• Bogense Boligforening

Line Klelund HøjsgaardForretningsfører, afdelingskontoret FynBoligkontoret Danmark

Tlf:30 45 25 41likl@bdk.dk

Boligkontoret Danmark er en af landets største almene boligadministrationer, er non-profit og virker som administrator og konsulent for almene boligforeninger og boligselskaber fordelt over det meste af Danmark.

Boligkontoret Danmark administrerer godt 31.000 lejeboliger for 60 boligselskaber samt ældre- og plejeboliger for 14 kommuner/regioner og yder derudover IT-drift for boligselskaber med godt 35.000 boliger.

Hovedkontoret er beliggende på Havneholmen i København V, og derudover er der syv afdelingskontorer fordelt i landet.