Ny formand i DI Sydvestjylland

Efter 5½ år på posten som formand for DI Sydvestjylland, har Jesper Toft Mathiasen besluttet at træde et skridt tilbage og overlader pr. 1. januar opgaven som DI’s formand i Sydvestjylland til adm. direktør Jens Damgaard, Vestfrost A/S.

- Øgede forpligtigelser, såvel arbejdsmæssigt som på hjemmefronten, har betydet, at opgaverne skal prioriteres lidt anderledes. Med det netop overståede kommunevalg med mange nye personer på ledende poster, synes jeg, at det er et passende tidspunkt for et skifte på posten som formand, siger Jesper Toft Mathiasen, DI Sydvestjylland.

- At Jesper Toft Mathiasen nu træder et skridt tilbage betyder på ingen måde et farvel til det erhvervspolitiske arbejde. Jesper Toft Mathiasen fortsætter i DI Sydvestjyllands bestyrelse og vil også fremover stå klar til vigtige opgaver i Esbjerg.

Adm. direktør Jens Damgaard, der har siddet i DI Sydvestjyllands bestyrelse i 8 år, glæder sig til at overtage posten som formand, herunder samspillet med borgmestre og andre politikere i området.

- Vi har altid haft et godt samspil med kommunerne i vores område, hvilket også afspejles med gode resultater i vores erhvervsklimaundersøgelse.

Jeg ser frem til at kunne fortsætte det gode samarbejde med kommunerne, ikke mindst har vi en fælles opgave med at virksomhederne kan få kvalificerede medarbejdere, og at flere unge vælger en erhvervsfaglig uddannelse, siger Jens Damgaard.

Yderligere oplysninger fås hos chefkonsulent Johan H. Pedersen, jhp@di.dk, tlf.: 4084 3207 og pressekoordinator Bo Hjuler, boh@di.dk, tlf.: 2328 4912.