Ny formand i DI Roskilde/Køge Bugt

Adm. direktør Carsten K. Jensen, CKJ Steel A/S i Køge bliver ny formand for DI Roskilde/Køge Bugt.

Ved et bestyrelsesmøde onsdag den 28. februar pegede en enstemmig bestyrelse på Carsten K. Jensen som efterfølger til Torben R. Strand, tidligere Site Manager hos NUNC A/S Thermo Fisher Scientific. Torben R. Strand er stoppet som formand, da han har tiltrådt nyt job uden for DI Roskilde/Køge Bugts område.

- Vores virksomheder står over for en meget stor opgave. I Roskilde/Køge-området er der under 17 pct., som vælger en erhvervsuddannelse efter folkeskolen, og det er alt for lidt. Vi ved, at vi allerede nu mangler kvalificeret faglært arbejdskraft, og det bliver ikke nemmere i årene fremover. Den udfordring vil jeg gerne sætte højere på virksomhedernes og politikernes dagsorden, siger Carsten K. Jensen, ny formand for DI Roskilde/Køge Bugt.

- Grobunden for vækst - i vores virksomheder og for hele området - er dygtige medarbejdere. Om det er ufaglærte, faglærte eller højtuddannede, så er de bare sværere at finde end for få år siden. Det skal vi gøre noget ved nu, ellers risikerer vi, at den nuværende gode vækst stopper i Roskilde/Køge Bugt, siger Carsten K. Jensen.

Han håber, at de nyvalgte byråd fortsat vil samarbejde med erhvervslivet, når der skal arbejdes med mærkesager i de kommende år.

- For uden vækst hos virksomhederne vil der ikke være penge til den øgede velstand, vi alle gerne vil have del i.

DI Roskilde/Køge Bugt har også andre mærkesager, som den nye formand og den øvrige bestyrelse vil arbejde for i de kommende år.

- Mange steder i vores område kan det være meget vanskeligt at skaffe de fornødne kvalificerede medarbejdere, fordi de ganske enkelt ikke kan komme på arbejde. Det lyder som en skrøne, men fakta er, at der flere steder slet ikke kører nok busser ud til vores erhvervsområder. Og så kan det jo være svært at komme på arbejde, hvis man ikke har andre transportmuligheder. Det skal vi også have gjort noget ved, siger Carsten K. Jensen.

- Jeg ser frem til et rigtig godt samarbejde med de fem borgmestre og deres embedsmænd i vores område. Jeg er sikker på, at vi i fællesskab kan skabe endnu bedre vilkår for vækst i vores område, siger Carsten K. Jensen.

Bestyrelsen for DI Roskilde/Køge Bugt:

• Carsten K. Jensen, CKJ Steel A/S, formand, Køge

• Christian Midé-Andersen, F. Junckers Industrier A/S, næstformand, Køge

• Keld G. Nielsen, Stryhns A/S, næstformand, Roskilde

• Pia Larsen, MJ Service A/S, Roskilde

• Jørn O. Stryger, CP Kelco ApS, Lille Skensved

• Martin Nyrop Larsen, Hvalsø Savværk A/S, Hvalsø

• Niels Hermansen, dnp denmark as, Karlslunde

• Thomas Krøyer, Leman International System Transport A/S, Greve

• Vegard Hetting¸ NUNC A/S Thermo Fisher Scientific, Roskilde.

Kontaktinformation:

For yderligere kommentarer kontakt Carsten K. Jensen, tlf.: 4046 1078 eller regionalforeningskonsulent Karsten Almosetoft, kaa@di.dk, tlf.: 2088 3921.

Chefkonsulent Karsten Almosetoft
Mobil: 2088 3987

Styrket dialog har skabt et bedre erhvervsklima3.9.2018 21:30pressemeddelelse

Dialogen mellem virksomhederne og de kommunale politikere og embedsmænd er styrket. Og kommunerne er blevet bedre til at formidle væsentlig information til virksomhederne, viser Dansk Industris årlige undersøgelse af det lokale erhvervsklima. Formanden for DI Roskilde/Køge Bugt, Carsten K. Jensen, er overordnet tilfreds med resultatet af undersøgelsen. Han mener, at alle kommuner i området gør en indsats for at forbedre deres service over for virksomhederne. - Selv om tre ud af fem kommuner er gået tilbage i årets undersøgelse, føler vi fortsat, at de fem kommuner gør rigtigt meget for at tilgodese virksomhedernes vilkår i det daglige arbejde, siger Carsten K. Jensen. I de fem kommuner i DI Roskilde/Køge Bugts område findes de mest tilfredse virksomheder i Greve, Solrød og Køge. Solrød Kommune er gået frem og ligger nu nummer 41 på listen over de 93 kommuner, der deltager i undersøgelsen. Greve er gået seks pladser tilbage til en plads som nummer 38. Køge Kommune er gået 15 pladser til