Ny formand i DI Roskilde/Køge Bugt

Adm. direktør Carsten K. Jensen, CKJ Steel A/S i Køge bliver ny formand for DI Roskilde/Køge Bugt.

Ved et bestyrelsesmøde onsdag den 28. februar pegede en enstemmig bestyrelse på Carsten K. Jensen som efterfølger til Torben R. Strand, tidligere Site Manager hos NUNC A/S Thermo Fisher Scientific. Torben R. Strand er stoppet som formand, da han har tiltrådt nyt job uden for DI Roskilde/Køge Bugts område.

- Vores virksomheder står over for en meget stor opgave. I Roskilde/Køge-området er der under 17 pct., som vælger en erhvervsuddannelse efter folkeskolen, og det er alt for lidt. Vi ved, at vi allerede nu mangler kvalificeret faglært arbejdskraft, og det bliver ikke nemmere i årene fremover. Den udfordring vil jeg gerne sætte højere på virksomhedernes og politikernes dagsorden, siger Carsten K. Jensen, ny formand for DI Roskilde/Køge Bugt.

- Grobunden for vækst - i vores virksomheder og for hele området - er dygtige medarbejdere. Om det er ufaglærte, faglærte eller højtuddannede, så er de bare sværere at finde end for få år siden. Det skal vi gøre noget ved nu, ellers risikerer vi, at den nuværende gode vækst stopper i Roskilde/Køge Bugt, siger Carsten K. Jensen.

Han håber, at de nyvalgte byråd fortsat vil samarbejde med erhvervslivet, når der skal arbejdes med mærkesager i de kommende år.

- For uden vækst hos virksomhederne vil der ikke være penge til den øgede velstand, vi alle gerne vil have del i.

DI Roskilde/Køge Bugt har også andre mærkesager, som den nye formand og den øvrige bestyrelse vil arbejde for i de kommende år.

- Mange steder i vores område kan det være meget vanskeligt at skaffe de fornødne kvalificerede medarbejdere, fordi de ganske enkelt ikke kan komme på arbejde. Det lyder som en skrøne, men fakta er, at der flere steder slet ikke kører nok busser ud til vores erhvervsområder. Og så kan det jo være svært at komme på arbejde, hvis man ikke har andre transportmuligheder. Det skal vi også have gjort noget ved, siger Carsten K. Jensen.

- Jeg ser frem til et rigtig godt samarbejde med de fem borgmestre og deres embedsmænd i vores område. Jeg er sikker på, at vi i fællesskab kan skabe endnu bedre vilkår for vækst i vores område, siger Carsten K. Jensen.

Bestyrelsen for DI Roskilde/Køge Bugt:

• Carsten K. Jensen, CKJ Steel A/S, formand, Køge

• Christian Midé-Andersen, F. Junckers Industrier A/S, næstformand, Køge

• Keld G. Nielsen, Stryhns A/S, næstformand, Roskilde

• Pia Larsen, MJ Service A/S, Roskilde

• Jørn O. Stryger, CP Kelco ApS, Lille Skensved

• Martin Nyrop Larsen, Hvalsø Savværk A/S, Hvalsø

• Niels Hermansen, dnp denmark as, Karlslunde

• Thomas Krøyer, Leman International System Transport A/S, Greve

• Vegard Hetting¸ NUNC A/S Thermo Fisher Scientific, Roskilde.

Kontaktinformation:

For yderligere kommentarer kontakt Carsten K. Jensen, tlf.: 4046 1078 eller regionalforeningskonsulent Karsten Almosetoft, kaa@di.dk, tlf.: 2088 3921.

Chefkonsulent Karsten Almosetoft
Mobil: 2088 3987

Tre stærke profiler til bestyrelsen for DI Roskilde/Køge Bugt29.5.2019 09:32:43 CESTPressemeddelelse

Mikkel Friis-Holm, adm. direktør i Friis-Holm Chokolade, Martin Vestergaard, direktør i Power Stow A/S og Jeanet Løgsted, adm. direktør i Citoxlab Scantox A/S, er valgt til bestyrelsen for DI Roskilde/Køge Bugt. Det skete på foreningens generalforsamling, der blev holdt på Comwell Køge Strand. Direktør Carsten K. Jensen fra CKJ Steel A/S blev genvalgt som formand. Produktionsdirektør Christian Midé-Andersen fra F. Junckers Industrier A/S og Supply Chain Director Keld G. Nielsen fra Stryhns fortsætter begge som næstformænd. - De tre nye medlemmer af bestyrelsen brænder for at skabe gode lokale vilkår for virksomhederne. Jeg ser frem til samarbejdet og til at udbrede kendskabet til arbejdet i regionalforeningen, siger Carsten K. Jensen. Formanden vil bygge videre på de positive takter, som erhvervslivet i DI Roskilde/Køge Bugt oplever i de her år. Det kræver et tæt samarbejde med både kommuner og uddannelsesinstitutioner. - Siden 2015 har virksomhederne her i området skabt mere end 5.000