Ny formand for Gulvbranchen

Michael Lund Kristensen, BT Gulve A/S, er valgt som ny formand for Gulvbranchen i Dansk Byggeri. Også i Gulvsektionen er der nyvalg til bestyrelsen.

Michael Lund Kristensen vender tilbage til gulvbranchen. Efter et års pause blev han på Gulvbranchens generalforsamling forleden valgt ind i bestyrelsen og efterfølgende konstitueret som formand. Han er et kendt ansigt i både Gulvbranchen, Gulvsektionen og Dansk Byggeri. Michael Lund Kristensen har tidligere været medlem af Dansk Byggeris bestyrelse og formand for Gulvsektionen, der er gulvbranchens arbejdsgiverorganisation.

Konstitueringen af den nye formand foregik umiddelbart efter generalforsamlingen. René Krog Pedersen, A10 Tæpper og Gardiner A/S, og Jan Georgsen, Dana Lim A/S blev genvalgt til Gulvbranchens bestyrelse.

Også på Gulvsektionens generalforsamling var der to nyvalg til bestyrelsen. Her blev Bo Rasmussen, Garant Nykøbing A/S, og Lars Høi, Høi Tæpper A/S, nye medlemmer, mens Tonny Kruse fra Burcharth A/S blev genvalgt.

Kommunikationsmedarbejder Susanne Lundbeck, sul@danskbyggeri.dk, telefon 30 69 57 13

Billeder

Michael Lund Kristensen, BT Gulve A/S, ny formand for Gulvbranchen i Dansk Byggeri. Foto: John Ricky Molloy
Download
Gulvbranchens nye bestyrelse (fra venstre mod højre): Michael Lund Kristensen, BT Gulve A/S, Henrik Ancher, AG Gulve A/S, Christian Iversen, Forbo A/S. Mads Lindegaard, Ege Contract A/S, Jan Georgsen, Dana Lim A/S, René Krog Pedersen, A10 Tæpper og Gardiner A/S. Foto: Claus Birch
Download
Gulvsektionens nye bestyrelse (fra venstre mod højre): Henning Rasmussen, Jul. Nielsen Entreprise A/S, Mads Hovgaard, Mads Christiansen,Tæppeland Erhverv A/S, Tonny Kruse, Burcharth Gulventreprise A/S, Bo Rasmussen, Garant Nykøbing A/S, og Lars Høi, Høi Tæpper A/S. Foto: Claus Birch
Download

Dansk Byggeri: Politikerne svigter de små virksomheder14.8.2018 07:45pressemeddelelse

Danmarks erhvervsliv er domineret af helt små virksomheder med under 10 ansatte. De udgør 93 procent af samtlige danske virksomheder. Men når politikerne tager initiativer, der skal lette hverdagen for erhvervslivet, bliver de små overset. Det skal der gøres noget ved, mener Dansk Byggeri, der er klar med 12 helt konkrete forslag, som med små midler vil gavne ikke bare mikrovirksomhederne men hele samfundsøkonomien.