Ny formand for DI Hovedstaden

Ved generalforsamling 11. juni blev Peter Lanng Nielsen, adm. direktør for Keolis Danmark A/S ny formand for DI Hovedstaden.

Efter eget ønske valgte Poul Skadhede, koncerndirektør for Valcon A/S at stoppe på posten efter fire år og give roret videre. Udover formandsskiftet trådte seks nye stærke profiler ind i bestyrelsen, herunder adm. direktør Carsten Sønder, MJK Automation A/S, adm. direktør Frank Jespersen, Meggitt A/S, adm. direktør Catja Winther, Partneren ApS, adm. direktør Jacob Himmelstrup, Nærenergi A/S, managing partner Martin André Dittmer, Gorrissen Federspiel og direktør for Communication & CSR Peter Goll, Københavns Lufthavne A/S. Desuden blev Adm. direktør Jacob Himmelstrup, Nærenergi A/S valgt til ny næstformand.

- Det er altid med beklagelse, at man siger farvel til en formand med Poul Skadhedes format. Han har ydet en enorm indsats gennem fire år, hvor han har sat et stort personligt aftryk på en positiv udvikling i DI Hovedstaden, siger Peter Lanng Nielsen.

- Men jeg er glad for, at vi i DI Hovedstaden fremover stadig kan sætte et så stærkt hold, som favner virksomheder fra forskellige brancher i forskellige størrelser og med forskellig geografi. Det er et vigtigt afsæt, når vi fremadrettet skal skabe de bedst mulige rammer og vilkår for medlemmerne her i området. Særligt i en krisetid, hvor virksomhederne står overfor store udfordringer, siger Peter Lanng Nielsen.

Generalforsamlingen blev i år holdt online og havde rekordhøjt deltagerantal.

Bestyrelsen for DI Hovedstaden ser nu sådan ud:

Formand: Adm. direktør Peter Lanng Nielsen, Keolis Danmark A/S

Næstformand: Managing Director Eva Rindom, Atkins Danmark A/S

Næstformand: CFO Kenneth Sachse, Foss Analytical A/S

Næstformand: Adm. direktør Jacob Himmelstrup, Nærenergi A/S

Koncerndirektør Carsten Clement, Forenede Service A/S

Adm. direktør Jan Sørensen, Nordisk Staal A/S

CEO/Designer Annette Estø, Flye ApS

Adm direktør Rune Petter Domsten, INDESMATECH ApS

Vice President Jens-Ole Nielsen, MAN Energy Solutions A/S

Senior Vice President Ulla Tønnesen, DISA Industries A/S

Adm. direktør Mette Brink, Procom A/S

CEO Pia Ella Elmegaard, Growth Tribe Denmark IVS

Adm. direktør Carsten Sønder, MJK Automation A/S

Adm. direktør Frank Jespersen, Meggitt A/S

Adm. direktør Catja Winther, Partneren

Managing Partner Martin André Dittmer, Gorrissen Federspiel

Direktør for Communication & CSR Peter Goll, Københavns Lufthavne A/S

For yderligere oplysninger kontakt formand for DI Hovedstaden Peter Lanng Nielsen, 4046 4790 eller presserådgiver Lars Bøgeskov, 2236 3138

Chefkonsulent Anne Ginderskov Hansen

Koordinator Vinnie Røslau
Tlf. 3377 3675

DI med opfordring til hovedstadens kommuner: Der er brug for en særlig indsats4.5.2020 13:37:44 CESTPressemeddelelse

Coronakrisen har ramt Danmark og dansk erhvervsliv hårdt. Landets kommuner spiller en stor og vigtig rolle i at holde dampen oppe i Danmark, så hjulene kan køre rundt i dansk økonomi. I hovedstaden er der iværksat en række initiativer, som hjælper virksomhederne og holder hånden under lokale arbejdspladser. Men der er brug for, at kommunerne samarbejder endnu mere med lokale virksomheder. Derfor lancerer DI 45 konkrete anbefalinger til kommunerne, så vi kan hjælpe hinanden med at komme så helskindet som muligt ud af krisen. - Vi har set rigtig mange gode initiativer fra Hovedstadens kommuner. Alt fra fremrykninger af anlægsprojekter til særlige taskforces, der skal hjælpe de lokale erhvervsliv. Men samtidig har vi kurs mod den værste økonomiske krise i nyere tid, og det kalder på en helt særlig indsats og et endnu tættere samarbejde mellem Hovedstadens kommuner og erhvervslivet, siger formand for DI hovedstaden Poul Skadhede. DI anbefaler blandt andet, at man styrker samarbejdet med jo

Helsingør Kommunes erhvervsvenlighed tager et dyk9.9.2019 21:30:00 CESTPressemeddelelse

Rangeringerne i DI’s årlige erhvervsklimaundersøgelse minder for nogle kommuner mere om bølgeskvulp end for andre. Efter at have rejst sig flot sidste år tager Helsingør Kommune i år et lille dyk. Kommunen går seks pladser tilbage og kommer ud på en 85. plads ud af 93 kommuner. Men hvis kommunen ligesom sidste år sætter ind, hvor de står svagest, kan de vende det lille dyk til en fortsat positiv udvikling.

Allerød tager hovedstadens største spring i DI’s erhvervsklimaundersøgelse9.9.2019 21:30:00 CESTPressemeddelelse

Allerød Kommune rykker intet mindre end 22 pladser op ad listen i DI’s årlige undersøgelse af Danmarks kommuners erhvervsvenlighed, Lokalt Erhvervsklima 2019. Dermed opnår Allerød en placering som nummer 43 og er den kommune i Nordsjælland med næstbedst erhvervsklima. Furesø på plads 38 kan dog stadig bryste sig af at være Nordsjællands mest erhvervsvenlige kommune til trods for et fald på 16 pladser i forhold til sidste år.

Erhvervsklimaundersøgelse er et lille skridt for erhvervslivet, men måske en positiv tendens for Københavns Kommune9.9.2019 21:30:00 CESTPressemeddelelse

København sniger sig én enkelt plads op i DI’s årlige undersøgelse Lokalt Erhvervsklima, der ranglister Danmarks kommuner efter erhvervsvenlighed. Det er et meget lille skridt for det københavnske erhvervsliv, der endnu en gang rangerer kommunen i bunden som nummer 89 i et felt af 93 kommuner. Men det kan være et positivt tegn i den rigtige retning for kommunen, som scorer sin højeste placering i fire år.