Nuuday

Ny forbrugerundersøgelse: Hiper udbygger føringen som danskernes favoritinternet

Del
Internetudbyderen Hiper udbygger igen sin førerposition, når det kommer til forholdet til de danske kunder. Det viser den seneste store forbrugerundersøgelse fra Loyalty Group, hvor Hiper kåres af forbrugerne som både den udbyder, der giver mest værdi for pengene, og den som flest vil anbefale. Derudover vinder Nuuday-virksomheden Hiper for første gang prisen som den mest kundevenlige internetudbyder – og det er ifølge Hipers direktør, Mads Hein, et klart udtryk for virksomhedens succesfulde strategi om at fokusere på fiberinternet.

I 2015 blev internetudbyderen Hiper, der hører under Nuuday-koncernen, stiftet med missionen om at levere lynhurtigt bredbånd til konkurrencedygtige priser. Den mission ser ud til at lykkes rigtig godt, da Hiper allerede ligger tårnhøjt med en Trustpilot-score på 4.7, og nu viser Loyalty Groups årlige forbrugerundersøgelse, hvor 5480 kunder er blevet spurgt om forholdet til syv udbydere af internet i løbet af det forgangne år, at virksomheden har vundet mange danske hjerter i 2022:  

Hiper er således blevet kåret til den udbyder, der giver mest værdi for pengene for fjerde år i træk, samtidig med at man for andet år i træk bliver den internetudbyder, flest vil anbefale – en plads som man sidste år fik fravristet fra Waoo, som ellers havde siddet tungt på førstepladsen de forgangne 10 år: 

Vi er utroligt stolte over de gentagne førstepladser. At levere mest værdi for pengene til vores loyale kunder, der tilmed anbefaler os videre er helt afgørende for os i et marked præget af massiv konkurrence, og er en direkte årsag til at vi i starten af året rundede 100.000 Hiper-kunder.” udtaler direktør for Hiper, Mads Hein. 

Fokus på fibernet bærer frugt 

Udover at generobre de to vigtige priser, kan Hiper for første gang i år også kalde sig vinder af kategorien “Mest kundevenlige” som de store spillere Telenor og Telia har vundet de seneste to år. Dermed har Hiper i den grad etableret sig i topstriden om danskernes internetgunst, og succesen er ifølge Mads Hein et udtryk for, at Hipers strategi om at fokusere på fiberinternetbærer frugt: 

Vi har lige siden starten haft et strategisk fokus på fiber, og det er tydeligt, det er den rette strategi, da der er en klar præference for de stabile og hurtige fiberforbindelser hos kunderne. Vi investerer i at give vores kunder de allerbedste bredbåndsoplevelser til yderst konkurrencedygtige priser, og det giver også resultater nu i kåringen som mest kundevenlige selskab, som vi med et glimt i øjet nu vil føje til rækken af priser, vi vil arbejde benhårdt på at genvinde næste år.” afslutter Mads Hein. 

Om LoyaltyGroup’s undersøgelse 

Undersøgelsen er baseret på over 57.000 kunders respons på mere end 3,9 millioner spørgsmål, som er indsamlet i forbindelse med samtlige af Loyalty Groups BrancheIndex™ undersøgelser, der er gennemført i løbet af 2022. Herunder har Loyalty Group adspurgt 5480 kunder om deres forhold til syv udbydere af internetløsninger. 

Hiper har vundet følgende tre priser for 2022: 

  • Mest værdi for pengene 
  • NPS (Flest vil anbefale) 
  • Mest kundevenlige 

Om Hiper 

Hiper leverer lynhurtigt bredbånd og dækker over to millioner danske husstande med 1.000 Mbit. Hiper er fire år i træk blevet kåret til den internetudbyder, der giver kunderne mest værdi for pengene af analyseinstituttet Loyalty Group og løb også i 2023 med sejren for prisen ’Flest vil anbefale’ samt “Mest kundevenlige” 

Kontakt 

Mikkel Riis-Jørgensen, presseansvarlig for Hiper 

M: +45 20771281 

mikri@nuuday.dk 

Billeder

Information om Nuuday

Nuuday
Teglholmsgade 1
0900 København C

https://nuuday.dk/

Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.

Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.

Følg pressemeddelelser fra Nuuday

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Nuuday

Nuudays svar på udtalelser i medier om rettighedsbetaling20.8.2024 12:12:29 CEST | Pressemeddelelse

Der er i dag fremført udtalelser i medierne om, at Nuuday ikke betaler for brug af ophavsrettigheder, mens vores uoverensstemmelse med Copydan om modellen for rettighedsbetaling bliver vurderet ved domstolen. Det er ikke korrekt. Nuuday har konsekvent meddelt Copydan, at vi ønsker at betale det fulde beløb for brug af rettigheder, mens vi afventer domstolens afgørelse. Nuuday betaler fortsat alle Copydans fakturaer fuldt ud. Nuuday mener entydigt, at der skal være en fair betaling for rettigheder til danske kunstnere, og gennem årene har Nuuday kanaliseret milliarder af kroner til danske rettighedshavere. Nuuday mener også, at danske forbrugere skal betale en fair pris for brug af rettigheder, hvilket vi ikke mener et tilfældet i dag. Ifølge undersøgelser fra forskellige konsulenthuse er den gennemsnitlige ophavsretsbetaling i Danmark 5-7 gange højere end i de lande, vi normalt sammenligner os med. I løbet af de seneste ti år er kundebasen og tv-seningen faldet betydeligt, mens vores b

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye