Ny forbrugerundersøgelse: Hiper udbygger føringen som danskernes favoritinternet
I 2015 blev internetudbyderen Hiper, der hører under Nuuday-koncernen, stiftet med missionen om at levere lynhurtigt bredbånd til konkurrencedygtige priser. Den mission ser ud til at lykkes rigtig godt, da Hiper allerede ligger tårnhøjt med en Trustpilot-score på 4.7, og nu viser Loyalty Groups årlige forbrugerundersøgelse, hvor 5480 kunder er blevet spurgt om forholdet til syv udbydere af internet i løbet af det forgangne år, at virksomheden har vundet mange danske hjerter i 2022:
Hiper er således blevet kåret til den udbyder, der giver mest værdi for pengene for fjerde år i træk, samtidig med at man for andet år i træk bliver den internetudbyder, flest vil anbefale – en plads som man sidste år fik fravristet fra Waoo, som ellers havde siddet tungt på førstepladsen de forgangne 10 år:
”Vi er utroligt stolte over de gentagne førstepladser. At levere mest værdi for pengene til vores loyale kunder, der tilmed anbefaler os videre er helt afgørende for os i et marked præget af massiv konkurrence, og er en direkte årsag til at vi i starten af året rundede 100.000 Hiper-kunder.” udtaler direktør for Hiper, Mads Hein.
Fokus på fibernet bærer frugt
Udover at generobre de to vigtige priser, kan Hiper for første gang i år også kalde sig vinder af kategorien “Mest kundevenlige” som de store spillere Telenor og Telia har vundet de seneste to år. Dermed har Hiper i den grad etableret sig i topstriden om danskernes internetgunst, og succesen er ifølge Mads Hein et udtryk for, at Hipers strategi om at fokusere på fiberinternetbærer frugt:
“Vi har lige siden starten haft et strategisk fokus på fiber, og det er tydeligt, det er den rette strategi, da der er en klar præference for de stabile og hurtige fiberforbindelser hos kunderne. Vi investerer i at give vores kunder de allerbedste bredbåndsoplevelser til yderst konkurrencedygtige priser, og det giver også resultater nu i kåringen som mest kundevenlige selskab, som vi med et glimt i øjet nu vil føje til rækken af priser, vi vil arbejde benhårdt på at genvinde næste år.” afslutter Mads Hein.
Om LoyaltyGroup’s undersøgelse
Undersøgelsen er baseret på over 57.000 kunders respons på mere end 3,9 millioner spørgsmål, som er indsamlet i forbindelse med samtlige af Loyalty Groups BrancheIndex™ undersøgelser, der er gennemført i løbet af 2022. Herunder har Loyalty Group adspurgt 5480 kunder om deres forhold til syv udbydere af internetløsninger.
Hiper har vundet følgende tre priser for 2022:
- Mest værdi for pengene
- NPS (Flest vil anbefale)
- Mest kundevenlige
Om Hiper
Hiper leverer lynhurtigt bredbånd og dækker over to millioner danske husstande med 1.000 Mbit. Hiper er fire år i træk blevet kåret til den internetudbyder, der giver kunderne mest værdi for pengene af analyseinstituttet Loyalty Group og løb også i 2023 med sejren for prisen ’Flest vil anbefale’ samt “Mest kundevenlige”
Kontakt
Mikkel Riis-Jørgensen, presseansvarlig for Hiper
M: +45 20771281
Billeder
Information om Nuuday
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Mobilvækst for 17. kvartal i træk og stærke underliggende finansielle nøgletal8.11.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med en nettotilgang på 9.000 nye abonnenter voksede Nuuday på mobilområdet for 17. kvartal i træk. Samtidig fik Nuuday 15.000 nye fiberkunder i løbet af 3. kvartal. De forbedrede kommercielle resultater ses nu tydeligt i de finansielle nøgletal med vækst i underliggende EBITDA på 7,1% og vækst i underliggende Simple Cash Flow på 3,9%.
Nuuday udnævner Christian Thrane til CEO pr. 1. januar 202523.10.2024 09:46:00 CEST | Pressemeddelelse
Christian Thrane udnævnes til ny CEO for Nuuday pr. 1. januar 2025, hvor han skal stå i spidsen for den næste fase af virksomhedens transformation. Han overtager efter Jon James, som har stået i spidsen de seneste 3,5 år.
Digital udfordrer når milepæl på 100.000 kunder1.10.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kun fire år efter eesy gik i luften, runder pioneren på lavprismobilmarkedet 100.000 kunder. Det er gået stærkt for den digitale frontløber, der har sat sig for at erobre et marked i benhård konkurrence om kunderne ved at gøre det så enkelt og nemt som overhovedet muligt at være kunde gennem en 100% digital brugeroplevelse.
Nuudays svar på udtalelser i medier om rettighedsbetaling20.8.2024 12:12:29 CEST | Pressemeddelelse
Der er i dag fremført udtalelser i medierne om, at Nuuday ikke betaler for brug af ophavsrettigheder, mens vores uoverensstemmelse med Copydan om modellen for rettighedsbetaling bliver vurderet ved domstolen. Det er ikke korrekt. Nuuday har konsekvent meddelt Copydan, at vi ønsker at betale det fulde beløb for brug af rettigheder, mens vi afventer domstolens afgørelse. Nuuday betaler fortsat alle Copydans fakturaer fuldt ud. Nuuday mener entydigt, at der skal være en fair betaling for rettigheder til danske kunstnere, og gennem årene har Nuuday kanaliseret milliarder af kroner til danske rettighedshavere. Nuuday mener også, at danske forbrugere skal betale en fair pris for brug af rettigheder, hvilket vi ikke mener et tilfældet i dag. Ifølge undersøgelser fra forskellige konsulenthuse er den gennemsnitlige ophavsretsbetaling i Danmark 5-7 gange højere end i de lande, vi normalt sammenligner os med. I løbet af de seneste ti år er kundebasen og tv-seningen faldet betydeligt, mens vores b
Fortsat stærk mobilvækst og all-time high kundetilfredshed13.8.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med en nettotilgang på 12.000 nye abonnenter fortsatte Nuuday væksten på mobilområdet i andet kvartal. Samtidig fortsatte kundetilgangen på fibernettene, hvor der ved udgangen af Q2 var 14.000 flere abonnenter. Styrket af operationelle forbedringer og nye produktlanceringer i både forbruger- og erhvervsforretningen steg kundetilfredsheden til det højeste niveau nogensinde.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum