Ny direktør for Ritzaus udvikling

Ritzaus Bureau har udnævnt Kristoffer Graugaard til udviklingsdirektør. Det sker for at styrke bureauets udvikling af produkter til de professionelle kunder udenfor mediebranchen og den brugerorienterede udvikling af de klassiske tjenester.

Kristoffer Gravgaard er oprindelig journalist og har de seneste år været udviklings- og it-chef på Ritzau Bureau med ansvar for teknologi og produktudvikling. Han er tidligere direktør for Nyhedsbureauet Newspaq og har været med til at starte bl.a. Nyhedsavisen, Dagbladet Dagen og MetroXpress.

“Ritzaus Bureau er en meget vigtig del af danskernes nyheder. Det har Ritzau været i 150 år. Men presset på mediernes forretningmodel og den markant professionaliserede kommunikationsbranche gør, at Ritzau har og skal dyrke helt nye muligheder for at finansiere sin nyhedstjeneste.  Og her er Kristoffer Gravgaard med sin journalistiske baggrund, teknologiske indsigt og stærke forretningsforståelse den helt rigtige til at drive en kundeorienteret udvikling af Ritzau," siger chefredaktør og adm. direktør Lars Vesterløkke.

Kontakt for yderligere:

Chefredaktør og adm. direktør Lars Vesterløkke, tlf. 2162 5312 / lav@ritzau.dk

Udviklingsdirektør Kristoffer Gravgaard, tlf. 2617 8088 / gra@ritzau.dk

Nyhedsbureauet Ritzaus Bureau A/S kom ud af 2017 med et overskud før skat for koncernen på 5,3 mio. kr.6.4.2018 13:13pressemeddelelse