Ny direktør for danske træ- og møbelvirksomheder

Træ- og Møbelindustrien i DI (TMI), som er brancheforening for 300 virksomheder, har ansat ny direktør.

Valget er faldet på Annette Christensen, som gennem de seneste 11 år har været ansat i forskellige roller i DI.

Annette Christensen er 49 år. Hun er uddannet cand. oecon. og er i dag souschef i DI’s Regionalforeninger. Annette er oprindeligt fra Sønderborg og har arbejdet i DI siden 2008 – først som chefkonsulent med ansvar for DI’s arbejde med bedre infrastruktur. Siden januar 2018 har Annette været souschef i DI’s Regionalforeninger. Den nye direktør starter i Træ- og Møbelindustrien den 1. januar 2020.

Annette Christensen er bosat i Vanløse med sin mand og to børn.

- Vi mener, at Annette har de helt rigtige kompetencer og den rette erfaring til at styrke træ- og møbelvirksomhederne sammen med vores bestyrelse. Vi står over for en masse nye udfordringer og store muligheder med bl.a. den grønne omstilling. Det bliver en vigtig opgave for den nye direktør, siger formanden for TMI, adm. direktør Nils Anton Hundevad Knudsen, Magnus Olesen A/S.

- Annette Christensen har, gennem de opgaver hun har løst i DI, vist sig som yderst kompetent. Samtidig har hun en stor forståelse for virksomhedernes hverdag og behov. Jeg mener derfor, at hun er et rigtigt godt valg til at stå i spidsen for en så vigtig og spændende branche, siger viceadm. direktør Kim Graugaard, der har direktøransvaret i DI for TMI.

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI: Permanent forskningsfradrag kan bevare dansk førerposition i life science18.9.2020 08:00:00 CESTPressemeddelelse

Regeringen har indført et forskningsfradrag på 130 procent i 2020 og 2021 for at bevare erhvervslivets investeringer i nye og forbedrede produkter under corona-krisen. DI og de mange life science-virksomheder mener, at forskningsfradraget bør indføres permanent for at sikre fortsat vækst og bevare Danmarks førende stilling på verdensmarkedet. Permanent forskningsfradrag på 130 procent er en af de forslag, som i dag vil blive diskuteret på Sundhedsindustriens Dag, hvor life science-industrien mødes kl. 12.00 med politikere og organisationer for at diskutere branchens og det danske sundhedsvæsens fremtid.

Erhvervslivet til regeringen: Sådan genstarter vi dansk eksport nu15.9.2020 17:18:22 CESTPressemeddelelse

Efter fire uger med intense maraton-brainstorms er otte eksport genstartsteams klar med 96 anbefalinger til, hvordan vi får gang i dansk eksport i skyggen af coronakrisen. Anbefalingerne fra erhvervslivet kan iværksættes her og nu, og det er nødvendigt, hvis vi skal kunne holde hånden under tusindvis af virksomheder og arbejdspladser, siger DI’s adm. direktør Lars Sandahl Sørensen.