Ny direktør for danske træ- og møbelvirksomheder

Træ- og Møbelindustrien i DI (TMI), som er brancheforening for 300 virksomheder, har ansat ny direktør.

Valget er faldet på Annette Christensen, som gennem de seneste 11 år har været ansat i forskellige roller i DI.

Annette Christensen er 49 år. Hun er uddannet cand. oecon. og er i dag souschef i DI’s Regionalforeninger. Annette er oprindeligt fra Sønderborg og har arbejdet i DI siden 2008 – først som chefkonsulent med ansvar for DI’s arbejde med bedre infrastruktur. Siden januar 2018 har Annette været souschef i DI’s Regionalforeninger. Den nye direktør starter i Træ- og Møbelindustrien den 1. januar 2020.

Annette Christensen er bosat i Vanløse med sin mand og to børn.

- Vi mener, at Annette har de helt rigtige kompetencer og den rette erfaring til at styrke træ- og møbelvirksomhederne sammen med vores bestyrelse. Vi står over for en masse nye udfordringer og store muligheder med bl.a. den grønne omstilling. Det bliver en vigtig opgave for den nye direktør, siger formanden for TMI, adm. direktør Nils Anton Hundevad Knudsen, Magnus Olesen A/S.

- Annette Christensen har, gennem de opgaver hun har løst i DI, vist sig som yderst kompetent. Samtidig har hun en stor forståelse for virksomhedernes hverdag og behov. Jeg mener derfor, at hun er et rigtigt godt valg til at stå i spidsen for en så vigtig og spændende branche, siger viceadm. direktør Kim Graugaard, der har direktøransvaret i DI for TMI.

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

PRESSEINVITATION: Klimamøde for service, it, rådgivning og turisme15.1.2020 11:25:34 CETPresseinvitation

Hvornår: Mandag den 20. januar kl. 13.30-16.00 Hvor: Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard 18, 1553 København V Arbejdet i regeringens 13 klimapartnerskaber er i gang. Spørgsmålet er, hvordan erhvervslivet i samarbejde med regeringen kan nå den ambitiøse målsætning om 70 procents CO2-reduktion i 2030? Svarene på det spørgsmål præsenterer og diskuterer klimapartnerskabet for service, it, rådgivere og turisme ved et stort klimamøde. Klimamødet byder på oplæg fra Katherine Richardson, professor og medlem af Klimarådet og Jesper Theilgaard, klimaekspert og meteorolog samt virksomhedscases og debat. Tilmelding hos presserådgiver i DI Lars Bøgeskov på LARB@di.dk eller tlf. 223 3138 Se program her: https://www.danskindustri.dk/arrangementer/soeg/arrangementer/klima-miljo-og-energi/klimapartnerskaberne-skudt-i-gang-virksomheder-i-di-tog-aktiv-del-til-gront-ide-laboratorium/ Følg os på:

DI og 3F Transport jubler over bred aftale om ordnede forhold på vejene15.1.2020 11:03:51 CETPressemeddelelse

Det er godt nyt for både transportvirksomheder og chauffører, at regeringen sammen med Venstre, Radikale, Dansk Folkeparti, Konservative, SF, Enhedslisten, Alternativet og Nye Borgerlige er nået til enighed om at omsætte aftalen mellem DA og FH’s aftale på vejtransportområdet til lov. Aftalen er et vigtigt tiltag for at sikre ordentlige og ordnede forhold på de danske veje, mener DI og 3F Transport.

PRESSEINVITATION: DI og 3F Transport tager hul på overenskomstforhandlingerne ‪14. januar13.1.2020 10:00:00 CETPresseinvitation

3F Transport og Dansk Industri tager hul på forhandlinger om nye overenskomster på transportområdet ‪tirsdag den 14. januar 2020. I den forbindelse inviteres pressen til en kort briefing: ‪Tirsdag den 14. januar kl. 11.00 ‪Industriens Hus ‪H.C. Andersens Boulevard 18 1553 København V Her vil der være mulighed for fotografering og spørgsmål til forhandlerne - navnlig formand, Jan Villadsen, forhandlingssekretær Flemming Overgaard og forhandlingssekretær Karsten Kristensen fra 3F Transport samt Dansk Industris adm. direktør Lars Sandahl Sørensen og viceadm. direktør Kim Graugaard. Forhandlingerne omfatter den såkaldte Fællesoverenskomst, der gælder for lagerarbejdere, chauffører og havnearbejdere, og aftalerne mellem DI og 3F Transport sætter rammerne for 40.000 medarbejdere på godt 900 virksomheder på transportområdet, der er medlem af DI. Følg os på: