Ny digitaliseringsminister møder Danmarks digitale virksomheder til nytårskur

Den første digitaliseringsminister i mange år får nu lejlighed til at mødes med det private erhvervsliv, der skal levere løsningerne og teknologien til den fortsatte udvikling af Danmark som digital stormagt. Det sker til nytårskur hos Dansk Industris branchefællesskab for techvirksomhederne i Danmark, DI Digital.

Pressen inviteres til

DI Digitals nytårskur 2023

”En ny virkelighed – rummer digitalisering svaret?”,

torsdag den 12. januar kl. 15,

Industriens Hus,

Rådhuspladsen i København.

Digitaliseringsminister og minister for ligestilling Marie Bjerre(V) er på talerstolen og fortæller om, hvilke ambitioner ministeren har for det digitale område og hvad fremtiden bringer for techbranchen i Danmark.

EU kæmper for digital suverænitet i konkurrencen med USA og Asien. Samtidig kommer EU løbende med ny regulering. Adm. direktør for Tænketanken Europa, Lykke Friis, fortæller på nytårskuren om, hvilke indsatser, der er sat i søen for at tackle aktuelle samfundsudfordringer i EU, og hvilken betydning det har for den digitale og teknologiske transformation.

Netop Europas digitale suverænitet er også på dagsordenen, når to fremtrædende digitale virksomheder taler om tidens tech og trends.

Rasmus Blom, senior vice president for Foss Software Services Division, kommer med et oplæg om, hvilke muligheder og udfordringer EU’s digitale ambitioner medfører for dansk erhvervsliv. Den anden trend er grøn omstilling, og CEO Mikkel Bardram fra EG fortæller om, hvordan digitalisering kan bidrage til en grønnere fremtid.

Yderligere oplysninger og tilmeldinger fra pressen: pressemedarbejder Bo Hjuler, tlf 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI Digital er et branchefællesskab i Dansk Industri for virksomheder inden for it, tele, elektronik og kommunikation. Vi vil sikre, at Danmark bliver det foretrukne land at drive teknologivirksomhed i og ud fra – for at gøre Danmark rigere.