Aller Media

Ny digital superredaktion skal styrke vækst

Del
En ny superredaktion skal sætte endnu mere fart på den positive digitale udvikling for elle.dk, femina.dk og viunge.dk samt styrke niche- og volumenposition for digital og print.
PR-foto: Aller Foto og Video
PR-foto: Aller Foto og Video

Den 1. oktober gennemfører Aller Media en omstrukturering, hvor en ny digital superredaktion på tværs af elle.dk, viunge.dk og femina.dk med Isabella Hindkjær som Editorial director skal accelerere den digitale vækst yderligere. 

I samme forbindelse cementeres opdelingen af femina pr. 1. oktober som to selvstændige redaktioner for hhv. print og digital. Dorthe Kandi fortsætter som ansvarshavende chefredaktør og bliver lederskribent for femina på print, mens Isabella Hindkjær bliver ansvarshavende chefredaktør for femina.dk. 

”Som ansvarshavende chefredaktør ser jeg frem til, at vi skal sætte endnu mere fart på udviklingen af femina.dk, ligesom jeg som Editorial Director glæder mig til at få lov til at bringe erfaringerne i spil på to enestående legacy brands som ELLE og Vi Unge. Det er en stor ære at skulle stå i spidsen for tre af de stærkeste digitale redaktioner i Danmark, og jeg er overbevist om, at vi i fællesskab yderligere vil udbygge vores position som markedsledende aktualitetsmedier til danske kvinder og unge,” siger Isabella Hindkjær, ansvarshavende chefredaktør for femina.dk og Editorial director for en digital redaktion under Aller Kvindeliv, der dækker over femina.dk, elle.dk og viunge.dk.

Herudover bliver Aller Trend og Aller Kvindeliv samlet i én redaktion med Cecilie Ingdal og Dorthe Kandi som mediechefer. Redaktionen, der fortsætter under navnet Aller Kvindeliv, dækker over ELLE, Vi Unge (t.o.m. januar), elle.dk og viunge.dk samt femina, SØNDAG, Psykologi, søndag.dk og femina.dk. Yderligere gør man fra februar Vi Unge 100% digitalt. 

Cecilie Ingdal forsætter som ansvarshavende chefredaktør for ELLE, Vi Unge, elle.dk og viunge.dk, mens Dorthe Kandi er ansvarshavende for SØNDAG og Psykologi udover femina print.

Formålet er at styrke niche- og volumenposition, hvor volumen styrkes gennem agendaer og kampagner på tværs af målgrupper for Vi Unge, femina og ELLE digitalt, der tapper ind i web, SoMe og lyd/billede i tæt samarbejde mellem Isabella Hindkjær og de brandansvarlige. 

”Med omstruktureringen skaber vi en samlet redaktionel enhed med fokus på at skabe indhold til kvinder, hvor vi på tværs af indholdsuniverser kan sætte flere alders- og målgrupper i spil og skabe effektfuldt indhold ud fra de platforme, formater, ønsker, interesser og livssituationer, som målgrupperne er i. I samme forbindelse gør vi Vi Unge 100% digitalt,” siger Charlotte Riparbelli, adm. direktør for Aller Media. 

Nøgleord

Kontakter

Billeder

PR-foto: Aller Foto og Video
PR-foto: Aller Foto og Video
Download
Isabella Hindkjær, ansvarshavende chefredaktør femina.dk PR-foto: Aller Foto & Video
Isabella Hindkjær, ansvarshavende chefredaktør femina.dk PR-foto: Aller Foto & Video
Download

Links

Information om Aller Media

Aller Media
Aller Media
Havneholmen 33
1561 København V

http://aller.dk/

Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.

Følg pressemeddelelser fra Aller Media

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aller Media

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye