Made4CNC ApS

Ny dansk døråbner åbner automatisk CNC-maskinerne for robotterne

Et nyt dansk firma har nu løst en velkendt men hidtil uløst udfordring i metalindustrien. Made4CNC har udviklet verdens første komplette automatiske døråbnerløsning, som på under en time kan monteres på enhver CNC-maskine uanset fabrikat. Døråbneren fjerner en vigtig barriere for automatisering af emnefødning på maskinfabrikkerne. Under navnet Safedoor SD100 lancerer Made4CNC nu officielt sit første produkt, men flere slutbrugere og forhandlere har allerede fået færten af en killer app og har taget teknologien i brug. Teamet bag Made4CNC tæller 3 profiler, kendt for robot-disruption: Thomas Visti, Lasse Kieffer og Peter Nadolny Madsen.
Made4CNC’s nye produkt SD100 er verdens første komplette automatiske døråbnerløsning.

Det er stadig kun en brøkdel af industriens CNC-maskiner, der i dag bliver fødet automatisk med emner. På hovedparten af verdens maskinfabrikker er det operatører, der manuelt åbner og lukker maskinernes tunge døre med et antal minutters interval.

For maskinfabrikker er automationsgrad og konkurrenceevne to sider af samme sag. Men at investere i en ny og fuldautomatisk CNC-maskine eller opgradere en ældre model kan være for stor en mundfuld både praktisk og økonomisk.

Automatisering skal gå hurtigere

I dag bygger integratorer ofte selv ”hjemmestrikkede” døråbnerløsninger, når CNC-maskiner skal automatiseres. Men det indebærer risici for fejl, driftsstop og farlige situationer, fordi løsningerne typisk kræver trykluft og hverken er standardiserede eller testede; Disse udfordringer imødekommer Made4CNC med Safedoor SD100.

En stor trend i verden er, at der skal automatiseres hurtigere og mere, og for at det skal lykkes, skal vi bruge mindre tid på hver installation. Vi har med Safedoor SD100 pakket sikkerhed og robusthed ind i brugervenlighed, da vi mener, at det er nøglen til optimal produktivitet. Integration af cobots sammen med eksisterende CNC-maskiner giver rigtig meget mening, da automatisering af eksisterende maskiner giver lav risiko og kort tilbagebetalingstid for kunden, siger Peter Nadolny Madsen, CEO i Made4CNC.

Global ekspansion på 12 måneder

Peter Nadolny Madsen stiftede Made4CNC i januar 2021 sammen med investorerne Thomas Visti og Lasse Kieffer. Trioen har spillet centrale roller i danske robotsucceser som Universal Robots, OnRobot, Purple Robotics og Mobile Industrial Robots. Som investor har Lasse Kieffer bidraget med sin dybe teknologiske forståelse, mens Thomas Visti tilfører markedsindsigt:

Made4CNC har forstået, hvad der skal til for at lette processen. Det er win-win for både slutkunde, ansatte, integrator, forhandler og producent. Derfor forventer jeg, at Made4CNC har etableret sig via robotforhandlere og integratorer i det meste af verden i løbet af de næste 12 måneder, siger Thomas Visti.

Stabile, sikre døråbnere

På Randers Tandhjulsfabrik har Nordelektro som integrator monteret to Safedoor SD100-dørløsninger fra Made4CNC.

Det tog mindre end en time per CNC-maskine, og det er gode og stabile døråbnere, oplyser Lars Bo Nielsen, fabrikschef på Randers Tandhjulsfabrik.

For Nordelektro gør det en stor forskel, at man nu kan tilbyde kunderne en standardiseret døråbner, der er designet som solution-in-a-box:

Safedoor SD100 er en komplet løsning, der gør det mere enkelt at arbejde med automatisering. Det er en stor fordel for os som integrator. Vi behøver ikke at opfinde nogle dybe tallerkener, og vi har en minimal projektrisiko, konstaterer Jesper Storm Simonsen, salgschef, Nordelektro.

Forbedring af flow og arbejdsmiljø

Made4CNC har netop indgået aftale med sin første amerikanske forhandler, Thinkbot SolutionsSafedoor SD100 gør det væsentligt mere behageligt og skånsomt at have et job som maskinføder, og arbejdsgiveren vil samtidig kunne optimere og få et bedre flow. Andre har forsøgt uden held at udvikle en brugervenlig døråbner. Made4CNC er fuldt ud lykkedes med det. Jeg har valgt at forhandle SD100, fordi der virkelig er tænkt på alle detaljerne både mekanisk, softwaremæssigt og sikkerhedsmæssigt, siger direktør Philip Courtois.

Sømløst samarbejde med cobots

Hos Technicon, der er dansk forhandler af fleksibelt automationsudstyr fra f.eks. Universal Robots og OnRobot, ser virksomhedens Channel Sales Manager Henrik Christensen et stort potentiale i Safedoor SD100. Han anser det for en fleksibel løsning, der er kompatibel med stort set enhver robot og enhver CNC-maskine.

Det at Safedoor SD100 er UR+ certificeret og har en URCap ligesom robotgriberne fra OnRobot, sikrer virkelig en helt sømløs integration med cobots fra Universal Robots. Al betjening kan ske på robottens teach pendant, siger Henrik Christensen.

Safedoor SD100 kan åbne døre på en meters bredde og af en vægt på 400 kilo med en hastighed på 500 mm/s. Døråbneren sammenkobles med robot og CNC-maskine via galvanisk isolerede digitale indgange og udgange.

Billeder

Download
At gå fra manuel til automatiseret maskinfødning kan være uoverskueligt både praktisk og økonomisk. Nu fjerner Made4CNC den barriere med opfindelsen SD100.
Download
"En stor trend i verden er, at der skal automatiseres hurtigere og mere, og for at det skal lykkes, skal vi bruge mindre tid på hver installation," siger Peter Nadolny Madsen, CEO i Made4CNC.
Download
Denne nye danske opfindelse SD100 hjælper maskinfabrikker med at automatisere.
Download
CEO og stifter af Made4CNC, Peter Nadolny Madsen, har med Safedoor SD100 pakket sikkerhed og robusthed ind i brugervenlighed, da han mener, at det er nøglen til optimal produktivitet.
Download
"Made4CNC har forstået, hvad der skal til for at lette processen. Det er win-win for både slutkunde, ansatte, integrator, forhandler og producent. Derfor forventer jeg, at Made4CNC har etableret sig via robotforhandlere og integratorer i det meste af verden i løbet af de næste 12 måneder," siger Thomas Visti.
Download
Peter Nadolny Madsen stiftede Made4CNC i januar 2021 sammen med investorerne Thomas Visti og Lasse Kieffer. Trioen har spillet centrale roller i danske robotsucceser som Universal Robots, OnRobot, Purple Robotics og Mobile Industrial Robots.
Download
På Randers Tandhjulsfabrik har Nordelektro som integrator monteret to Safedoor SD100-dørløsninger fra Made4CNC. "Det tog mindre end en time per CNC-maskine, og det er gode og stabile døråbnere," oplyser Lars Bo Nielsen, fabrikschef på Randers Tandhjulsfabrik.
Download
Et nyt dansk firma har nu løst en velkendt men hidtil uløst udfordring i metalindustrien med opfindelsen Safedoor SD100.
Download
I dag bygger integratorer ofte selv ”hjemmestrikkede” døråbnerløsninger, når CNC-maskiner skal automatiseres. Men det indebærer risici for fejl, driftsstop og farlige situationer, fordi løsningerne typisk kræver trykluft og hverken er standardiserede eller testede; Disse udfordringer imødekommer Made4CNC med Safedoor SD100.
Download

"For Nordelektro gør det en stor forskel, at man nu kan tilbyde kunderne en standardiseret døråbner, der er designet som solution-in-a-box: Safedoor SD100 er en komplet løsning, der gør det mere enkelt at arbejde med automatisering. Det er en stor fordel for os som integrator," konstaterer Jesper Storm Simonsen, salgschef, Nordelektro.
Download
Jeg har valgt at forhandle SD100, fordi der virkelig er tænkt på alle detaljerne både mekanisk, softwaremæssigt og sikkerhedsmæssigt, siger direktør Philip Courtois, direktør i Thinkbot Solutions, forhandler af Made4CNC i USA.

Information om Made4CNC ApS

Made4CNC ApS
Helgavej 26
5230 Odense M

+45 2629 4781http://www.Made4CNC.com

Made4CNC ApS er stiftet i januar 2021 af CEO Peter Nadolny Madsen sammen med investorerne Thomas Visti og Lasse Kieffer. Trioen har spillet centrale roller i danske robotsucceser som Universal Robots, OnRobot, Purple Robotics og Mobile Industrial Robots. Virksomheden har til huse i vækstfællesskabet Visti Unlimited, beliggende i Europas "robothovedstad" Odense.