Ritzaus Bureau A/S

Ny daglig podcast giver lytterne nyhedsoverblikket

Del

Ritzau lancerer nu en podcast, som hver morgen sætter fokus på døgnets vigtigste nyhedsbegivenheder

Den 2. januar gik Ritzau i luften med sin helt nye nyhedspodcast, som medierne kan bruge i deres egne podcastuniverser. Første kunde er Bauer Media, der er Danmarks største kommercielle radio- og podcastudbyder.

Podcast som formidling har vind i sejlene og brugen af lyd er i hastig vækst. Denne skyldes ikke mindst smartphones og smart speakers, der vinder større indpas som podcast-platforme.

Podcasten skal i lighed med Ritzaus morgenbrief ”Ritzau 06” give overblik over og indblik i dagens vigtigste nyheder fra ind- og udland. Samtidig ses frem mod dagens største begivenheder, så lytterne bliver klædt på til nyhedsdøgnet.

Ritzau har udviklet podcastformatet i samarbejde med flere kunder, og den bliver produceret af Ritzau Fokus, der er Ritzaus afdeling for radio og journalistiske specialtjenester.

- Ambitionen er at give lytterne et overblik, så de ved, hvad de vigtigste begivenheder på nyhedsfronten er på dagen. Det giver mening for mange at vide, hvad dagen vil bringe, så det vil være et af hovedelementerne i podcasten, siger direktør i Ritzau Fokus Line Jakobsen.

- Rigtig mange af vores kunder er i gang med at udvikle deres egne podcastuniverser, men meget få satser på daglige nyheder, fordi det er produktionstungt. Men den opgave kan Ritzau løfte, fordi vi kan stille os oven på den nyhedsproduktion, som vi har i forvejen, fortæller Line Jakobsen.

Podcasten udkommer alle hverdagsmorgener klokken 6.

Kontakter

Line Jakobsen, direktør Ritzau Fokus
Email: lij@ritzau.dk
Telefon: 2721 7551

Billeder

Information om Ritzaus Bureau A/S

Ritzaus Bureau A/S
Ritzaus Bureau A/S
Store Kongensgade 14
1264 København K

33 30 00 00http://www.ritzau.dk/

Følg pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S

Nyhedsbureauet Ritzaus Bureau A/S kom ud af 2018 med et overskud før skat på 5 mio. kr.28.3.2019 16:09:00 CETPressemeddelelse

Regnskabet blev fremlagt på generalforsamlingen torsdag, og bestyrelsesformand Alex Nielsen betegner 2018 som meget tilfredsstillende. Ritzaus Bureau blev i 2012 ændret til et aktieselskab, og siden har virksomheden udviklet sig positivt. Selv om indtægten fra salg af nyheder til medier er presset, er bureauets omsætning vokset år for år og ligger nu på 158 mio.kr. Omsætningen steg i 2018 fra 130 mio.kr. til 158 mio.kr., blandt andet fordi Ritzaus Bureau den 1. januar 2018 overtog fotobureauet Scanpix, men også fordi der igen i 2018 var vækst i omsætningen til kunder uden for medieverdenen. Siden 2015 har Ritzaus Bureau sænket priserne på den såkaldte mediehuspakke, generelle tekst-nyheder til medier, med ca. 30 procent, samtidig med, at omsætningen til kunder uden for medieverdenen er vokset tilsvarende. Bureauets omsætning til kunder uden for mediebranchen voksede i 2018 med 15 procent. I sin beretning omtalte formand Alex Nielsen de senere års positive udvikling. Omsætningen er voks

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum