Ritzaus Bureau A/S

Ny daglig podcast giver lytterne nyhedsoverblikket

Del
Ritzau lancerer nu en podcast, som hver morgen sætter fokus på døgnets vigtigste nyhedsbegivenheder

Den 2. januar gik Ritzau i luften med sin helt nye nyhedspodcast, som medierne kan bruge i deres egne podcastuniverser. Første kunde er Bauer Media, der er Danmarks største kommercielle radio- og podcastudbyder.

Podcast som formidling har vind i sejlene og brugen af lyd er i hastig vækst. Denne skyldes ikke mindst smartphones og smart speakers, der vinder større indpas som podcast-platforme.

Podcasten skal i lighed med Ritzaus morgenbrief ”Ritzau 06” give overblik over og indblik i dagens vigtigste nyheder fra ind- og udland. Samtidig ses frem mod dagens største begivenheder, så lytterne bliver klædt på til nyhedsdøgnet.

Ritzau har udviklet podcastformatet i samarbejde med flere kunder, og den bliver produceret af Ritzau Fokus, der er Ritzaus afdeling for radio og journalistiske specialtjenester.

- Ambitionen er at give lytterne et overblik, så de ved, hvad de vigtigste begivenheder på nyhedsfronten er på dagen. Det giver mening for mange at vide, hvad dagen vil bringe, så det vil være et af hovedelementerne i podcasten, siger direktør i Ritzau Fokus Line Jakobsen.

- Rigtig mange af vores kunder er i gang med at udvikle deres egne podcastuniverser, men meget få satser på daglige nyheder, fordi det er produktionstungt. Men den opgave kan Ritzau løfte, fordi vi kan stille os oven på den nyhedsproduktion, som vi har i forvejen, fortæller Line Jakobsen.

Podcasten udkommer alle hverdagsmorgener klokken 6.

Kontakter

Line Jakobsen, direktør Ritzau Fokus
Email: lij@ritzau.dk
Telefon: 2721 7551

Billeder

Information om Ritzaus Bureau A/S

Ritzaus Bureau A/S
Ritzaus Bureau A/S
Store Kongensgade 14
1264 København K

+45 33 30 00 00http://www.ritzau.com/

Følg pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S

Fremtidens PR: Ritzau og Storykit i samarbejde om automatiseret video for pressekommunikation25.9.2025 10:02:10 CEST | Pressemeddelelse

Video er ikke længere blot et “nice-to-have” i virksomheders kommunikationsarbejde – det er det sprog, som mange målgrupper forstår og responderer på. Derfor har Storykit, den førende platform for videoautomatisering, indgået et strategisk partnerskab med Ritzau, Danmarks førende nyhedsbureau og distributør af pressemeddelelser. Sammen bringer de hurtig og skalerbar videoproduktion ind i kernen af dansk pressekommunikation. Med dette nye samarbejde kan Ritzaus kunder hurtigt omdanne deres pressemeddelelser til brandede videoer med budskaber fra deres pressemeddelelser, der øger rækkevidde og engagement på tværs af kommunikationskanaler – uden behov for ekstra værktøjer, et produktionsteam eller ekstra tid. ”I årtier har Ritzau været rygraden i dansk kommunikation, og vi er stolte over at kunne samarbejde om at forme fremtiden,” siger Peder Bonnier, CEO i Storykit. ”Med Storykit kan enhver organisation fortælle sin historie med video, og dette partnerskab betyder, at danske virksomheder

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye