Ny daglig podcast giver lytterne nyhedsoverblikket

Den 2. januar gik Ritzau i luften med sin helt nye nyhedspodcast, som medierne kan bruge i deres egne podcastuniverser. Første kunde er Bauer Media, der er Danmarks største kommercielle radio- og podcastudbyder.
Podcast som formidling har vind i sejlene og brugen af lyd er i hastig vækst. Denne skyldes ikke mindst smartphones og smart speakers, der vinder større indpas som podcast-platforme.
Podcasten skal i lighed med Ritzaus morgenbrief ”Ritzau 06” give overblik over og indblik i dagens vigtigste nyheder fra ind- og udland. Samtidig ses frem mod dagens største begivenheder, så lytterne bliver klædt på til nyhedsdøgnet.
Ritzau har udviklet podcastformatet i samarbejde med flere kunder, og den bliver produceret af Ritzau Fokus, der er Ritzaus afdeling for radio og journalistiske specialtjenester.
- Ambitionen er at give lytterne et overblik, så de ved, hvad de vigtigste begivenheder på nyhedsfronten er på dagen. Det giver mening for mange at vide, hvad dagen vil bringe, så det vil være et af hovedelementerne i podcasten, siger direktør i Ritzau Fokus Line Jakobsen.
- Rigtig mange af vores kunder er i gang med at udvikle deres egne podcastuniverser, men meget få satser på daglige nyheder, fordi det er produktionstungt. Men den opgave kan Ritzau løfte, fordi vi kan stille os oven på den nyhedsproduktion, som vi har i forvejen, fortæller Line Jakobsen.
Podcasten udkommer alle hverdagsmorgener klokken 6.
Kontakter
Line Jakobsen, direktør Ritzau Fokus
Email: lij@ritzau.dk
Telefon: 2721 7551
Billeder
Information om Ritzaus Bureau A/S
Følg pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Ritzau indgår samarbejde med politiet13.10.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Politiet vil fremover udkomme med deres operative meddelelser på Ritzaus platform, så de når direkte ud til redaktionerne. Det sker som led i politiets beslutning om at forlade det sociale medie X.
Ritzau og IDX indgår partnerskab: Stærkere kommunikation skal positionere selskaberne attraktivt over for kapitalmarkederne.30.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzau og IDX har indgået et partnerskab, der skal skabe nye synergier mellem Ritzaus distributionsplatform Via Ritzau selskabsmeddelelser og IDX’ løsninger til præsentation finansiel information.
Fremtidens PR: Ritzau og Storykit i samarbejde om automatiseret video for pressekommunikation25.9.2025 10:02:10 CEST | Pressemeddelelse
Video er ikke længere blot et “nice-to-have” i virksomheders kommunikationsarbejde – det er det sprog, som mange målgrupper forstår og responderer på. Derfor har Storykit, den førende platform for videoautomatisering, indgået et strategisk partnerskab med Ritzau, Danmarks førende nyhedsbureau og distributør af pressemeddelelser. Sammen bringer de hurtig og skalerbar videoproduktion ind i kernen af dansk pressekommunikation. Med dette nye samarbejde kan Ritzaus kunder hurtigt omdanne deres pressemeddelelser til brandede videoer med budskaber fra deres pressemeddelelser, der øger rækkevidde og engagement på tværs af kommunikationskanaler – uden behov for ekstra værktøjer, et produktionsteam eller ekstra tid. ”I årtier har Ritzau været rygraden i dansk kommunikation, og vi er stolte over at kunne samarbejde om at forme fremtiden,” siger Peder Bonnier, CEO i Storykit. ”Med Storykit kan enhver organisation fortælle sin historie med video, og dette partnerskab betyder, at danske virksomheder
Ritzau henter erfaren kommerciel direktør22.4.2025 11:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzaus nye kommercielle direktør, CCO, kommer med omfattende erfaring. Senest har han været CEO i IIH Nordic, og før det har han haft flere kommercielle direktørstillinger i blandt andet medie- og telebranchen.
Ritzau lander overskud i år med direktørskifte8.4.2025 15:43:28 CEST | Pressemeddelelse
Ritzaus Bureau kom ud af 2024 med sorte tal på bundlinjen. Den nyligt offentliggjorte årsrapport viser, at året endte med et samlet resultat på knap 10 mio. kr.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum