Ny daglig podcast giver lytterne nyhedsoverblikket

Ritzau lancerer nu en podcast, som hver morgen sætter fokus på døgnets vigtigste nyhedsbegivenheder

Den 2. januar gik Ritzau i luften med sin helt nye nyhedspodcast, som medierne kan bruge i deres egne podcastuniverser. Første kunde er Bauer Media, der er Danmarks største kommercielle radio- og podcastudbyder.

Podcast som formidling har vind i sejlene og brugen af lyd er i hastig vækst. Denne skyldes ikke mindst smartphones og smart speakers, der vinder større indpas som podcast-platforme.

Podcasten skal i lighed med Ritzaus morgenbrief ”Ritzau 06” give overblik over og indblik i dagens vigtigste nyheder fra ind- og udland. Samtidig ses frem mod dagens største begivenheder, så lytterne bliver klædt på til nyhedsdøgnet.

Ritzau har udviklet podcastformatet i samarbejde med flere kunder, og den bliver produceret af Ritzau Fokus, der er Ritzaus afdeling for radio og journalistiske specialtjenester.

- Ambitionen er at give lytterne et overblik, så de ved, hvad de vigtigste begivenheder på nyhedsfronten er på dagen. Det giver mening for mange at vide, hvad dagen vil bringe, så det vil være et af hovedelementerne i podcasten, siger direktør i Ritzau Fokus Line Jakobsen.

- Rigtig mange af vores kunder er i gang med at udvikle deres egne podcastuniverser, men meget få satser på daglige nyheder, fordi det er produktionstungt. Men den opgave kan Ritzau løfte, fordi vi kan stille os oven på den nyhedsproduktion, som vi har i forvejen, fortæller Line Jakobsen.

Podcasten udkommer alle hverdagsmorgener klokken 6.

Line Jakobsen, direktør Ritzau Fokus
Email: lij@ritzau.dk
Telefon: 2721 7551

33 30 00 00http://www.ritzau.com/