Ny Coop-leverandør er vækstet med 400% på to år: “Vi er på fornavn med producenterne i Kina”

Del

På kun to år er omsætningen hos den danske familievirksomhed Eastwest Instore, der leverer elektroniske hyldeforkanter til detailhandlen, steget med 400% - nu er Coop blevet fast kunde og omsætningen nærmer sig de 100 mio. Hemmeligheden bag er, ifølge ejerne, et stærkt personligt netværk i Kina:

Eastwest Instore har siden 2016 leveret højteknologiske hyldeforkanter - som markant letter arbejdsgangen, når der skal skiftes priser i butikkerne - til bl.a. den norske supermarkedskæde Bunnpris og spanske Cepsa’s tankstationer. Nu er Coop blevet en del af kundekredsen, hvor Eastwest Instore har leveret mere end 600.000 hyldeforkanter til 87 butikker. Og den bedrift, mener man hos Coop, er gået over al forventning:     

Samarbejdet med Eastwest Instore startede som et testprojekt, men det er gået over al forventning. Mange af vores butikker - også de selvejende - har selv henvendt sig for at komme med på den aftale, vi har med Eastwest Instore, fordi de har vist sig i stand til at levere hurtigt - selv under en global forsyningskrise og til en konkurrencedygtig pris uden at gå på kompromis med kvaliteten. Samtidig har deres samarbejde med Atea om den tekniske installation givet os tryghed omkring leverancen” fortæller Frederik Schmidt Pierri, Operational Procurement Manager hos Coop’s indkøbsafdeling og tilføjer:

Et stærkt netværk i Kina

Bag Eastwest Instores succes ligger ifølge medejer Niels Kristian Bitsch, at man har opbygget et stærkt, personligt netværk i Kina, der sikrer hurtige leverancer:                                                                                                          

Vi er på fornavn med vores samarbejdspartnere gennem hele forsyningskæden og besøger ofte vores producenter i Kina. Den form for relationsopbygning prioriteres ikke altid lige højt af danske virksomheder - og det kan ses på pris og leveringsfart. Så hvis man ikke allerede er på fornavn med sine producenter, er det bare med at komme i gang. Det gør en mærkbar forskel, når man f.eks. står midt i en forsyningskrise.” fortæller 32-årige Niels Kristian Bitsch, der stod bag virksomheden Begravelsesguiden, og som i dag er medejer af Eastwest Instore sammen med sin far Knud Bitsch og svigerfar Michael Kastrupsen.                   

Eastwest Instores omsætning er vokset fra DKK 11,2 mio. i 2019 til foreløbigt DKK 55 mio. i 2021 med en forventning om at nå DKK 70 mio inden året er omme - og i 2022 er målet DKK 100 mio.        

Kontakter

Billeder

Information om Community Content

Community Content
Amagertorv 1
1160 København

Følg pressemeddelelser fra Community Content

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.