NY CITROËN Ë-JUMPY: ELEKTRISK TUSINDKUNSTNER

INGEN KOMPROMISER

ë-Jumpy er løsningen på de udfordringer, som håndværkere og erhvervsdrivende kan møde på deres vej i byen, hvor der i nul-emissionszoner kan være begrænset adgang for konventionelle varebiler. Den tager kunderne med på rejsen mod en hverdag med elektrificeret mobilitet uden at gå på kompromis med de praktiske egenskaber og komfort, der kendetegner Jumpy.

Det betyder helt konkret, at man vil opleve samme modularitet (mulighed for Moduwork), ergonomi, rummelighed i kabinen og opbevaringsmuligheder (næsten 100 liter) som i den konventionelle version. Ë-Jumpy fås ligeledes i 3 længder fra 4,60 m til 5,30 m.

De fleste versioner af ë-Jumpy er 1,90 m høje for at sikre adgang i parkeringshuse, mens nyttelasten er på op til 1.275 kg. Varerumsvolumen varierer fra 4,6 m3 til 6,6 m3 – fuldstændig identisk med de konventionelle versioner og eftersom bredden i varerummet er 1,25 m, er det muligt at transportere en Euro-palle. En unik egenskab ved ë-Jumpy er muligheden for at trække helt op til 1.000 kg, hvilket er klasseledende.

TEKNOLOGIEN I Ë-JUMPY

ë-Jumpy er bygget på PSAs EMP2 multi-energi platform, hvilket bl.a. har givet mulighed for at placere batteripakken under varerummet, så den oprindelige varerumsvolumen er bevaret. Den fås med to forskellige batteristørrelser og dermed er der mulighed for at vælge mellem to rækkevidder afhængigt af det daglige kørselsbehov:

• 230 km efter WLTP norm (tilgængelig i XS, M, XL længder) – udstyret med et 50 kWh batteri, der består af 18 moduler
  • 330 km efter WLTP norm (tilgængelig i M and XL længder) – udstyret med et 75 kWh batteri, der består af 27 moduler

Garantiperioden for batteriet er 8 år og 160.000 km.

Elmotoren har en ydelse på 136 hk, et drejningsmoment på 260 Nm og en tophastighed på 130 km/t. Den opsamler energi under bremsning eller deceleration.

Der er 3 forskellige køreindstillinger til rådighed:

• Eco (60 kWh, 180 Nm): Øger rækkevidden og er perfekt til bykørsel
  • Normal (80 kWh, 210 Nm): Optimal til al hverdagskørsel
  • Power (100 kWh, 260 Nm): Performance indstillingen til, når bilen er tungt læsset eller skal levere maksimalt

ë-Jumpy leveres som standard med 3-faset lader (11 kWh) på det danske marked. Det giver fuld opladning på 5 timer for 50 kWh batteriet og 7,5 time for 75 kWh batteriet i en Wall Box. Citroën i Danmark har indgået samarbejde med Clever, som tilbyder installation af en Wall Box hjemme eller på arbejdspladsen.

Med My Citroën app´en kan mobilen bruges som en avanceret fjernbetjening til ë-Jumpy. Man kan således aktivere og planlægge, hvornår på dagen eller natten varebilen skal oplade og ikke mindst monitorere opladningsstatus og sætte bilen til for-opvarmning eller afkøling af kabinen alt efter årstid. Herudover kan man finde gode råd til økonomikørsel, se info om vedligeholdelse og serviceeftersyn, lokalisere bilens position og finde statistik over elforbrug og kørte ture.

ET KOMFORTABELT ARBEJDSLIV BAG RATTET AF Ë-JUMPY

Der er tænkt på alt for at gøre arbejdslivet bag rattet af ë-Jumpy både komfortabelt og sikkert. Den er udstyret med en digital instrumentering, som viser de vigtigste informationer om kørslen, herunder rækkevidde og powermeter. Der er desuden nem adgang til elektriske univers via en genvej på touchskærmen og ”e-Toggle” knappen give mulighed for at vælge køreindstilling.

ë-Jumpy er et product af Citroëns Advanced Comfort® program og det mærkes både af fører og passagerer. Med batterierne placeret under varerummet opnås en optimal vægtfordeling, der både sikrer stabilitet og komfortable køreegenskaber. Komforten forstærkes yderligere af særlige støddæmpere og fjedre, som bidrager til, at undervognen absorberer ujævnheder uanset, om bilen er med fuld last eller ej. Elmotoren giver både et omgående moment og en støjsvag køreoplevelse uden vibrationer.

ë-Jumpy tilbyder ligesom den prisvindende konventionelle Jumpy en bred vifte af køreassistentsystemer, der bidrager til både sikker og stressfri kørsel: Apple CarPlay og Android Auto, Automatisk nødbremse, distance- og frontkollisionsadvarsel, vognbaneassistent, udvidet skiltegenkendelse, Blind Spot Detection, fartpilot/-begrænser, nøgle fri adgang, Head-Up Display, træthedsovervågning mm. Elektrisk parkeringsbremse er unikt for ë-Jumpy standard på alle udstyrsniveauer.

Ë-JUMPY PÅ DET DANSKE MARKED

ë-Jumpy vil kunne opleves hos de danske Citroën forhandlere sidst på året, men man kan allerede nu bestille den nye elektriske varebil, som vil blive tilbudt i begge batteriversioner, dvs. med en rækkevidde på 230 km eller 330 km.

Citroën Danmark kan allerede nu afsløre de første priser og udstyrsniveauer:

ë-Jumpy L1 50 kWh- 230 km rækkevidde: 205.990 kr. ekskl. moms.

-  Udstyr: Aircondition og varmepumpe, parkeringssensor bag, sædevarme fører og               passagersæde, højdejusterbart førersæde med armlæn og lændestøtte og dobbelt             passagerbænksæde

ë-Jumpy L2 50 kWh- 230 km rækkevidde Fleetline: 219.990 kr. ekskl. moms.

- Udstyr: Bakkamera, Blind Spot Detection, 7” touchskærm med Apple CarPlay og Android Auto, aircondition og varmepumpe

ë-Jumpy L3 75 kWh- 330 km rækkevidde Masterline: 279.990 kr. ekskl. moms.

-       Udstyr plus ift. Fleetline: Multifunktions læderrat, el-sammeklappelige sidespejleklimaanlæg, nøglefri adgang og tågeforlygter.

”Vi glæder os meget til at lancere den elektriske udgave af vores populære Jumpy”, fortæller produktchef for varebiler, Thomas Holmsted Jensen og fortsætter: ”ë-Jumpy er et unikt produkt, der med sin nul-emission er en fremtidssikring for brugeren, som kan komme rundt overalt i byen uden at være nervøs for områder med nul-emissionsbegrænsning. Og hvad der er endnu mere vigtigt – det er ikke nødvendigt at ændre adfærd, for med en rækkevidde på op til 330 km dækker ë-Jumpy langt de flestes kørselsbehov. Man lader blot om natten og så er den klar til næste dags arbejde.”

Head of Group PR
Hanne Langsig Sørensen
hbs@kwbruun.dk

CITROËNS HATCHBACK COMEBACK: NY C4 OG Ë-C43.7.2020 10:57:14 CESTPressemeddelelse