Ny CIO i Codan og Trygg-Hansa

Codan/Trygg-Hansa ansætter Lars Andre fra Telia som ny it-direktør i den skandinavi- ske forsikringskoncern. Johan Bjurup fortsætter som midlertidig CIO indtil Lars Andre begynder i efteråret.

”Det er med stor glæde, at jeg byder Lars Andre velkommen til Codan/Trygg-Hansas skandinaviske kon- cernledelse. Lars Andre har en stærk baggrund og indsigt i at opbygge en moderne it-infrastruktur med høj stabilitet. Desuden har han erfaring med at arbejde i et internationalt miljø, at samarbejde med out- sourcing-partnere samt evnen til at skabe højt præsterende teams, der skaber en betydelig merværdi for virksomheden”, siger Patrick Bergander, CEO for Codan/Trygg-Hansa.

It-transformation i internationale virksomheder
Lars Andre arbejder i øjeblikket som Director IT Infrastructure Services hos det internationale telesel- skab Telia. I løbet af de seneste fem år har han haft ansvaret for et af de største it-transformationspro- grammer i Telia, som har omfattet overførsel af mere end 600 it-applikationer til en moderne cloud-løs- ning. Han har tidligere arbejdet på Ericsson, ABB og ESSnet (online gaming).

- Jeg ser frem til at blive en del af Codan og Trygg-Hansa og med min er- faring i it- og telebranchen, jeg tror, jeg har meget at bidrage med. Jeg har også oplevet, hvilke spændende synergier og innovationer, der kan opstå, når man tager en løsning fra en branche og bringer den i spil i en anden branche. Jeg ser frem til at være involveret og gøre en forskel i den spændende fremtid, der ligger foran Codan og Trygg-Hansa, siger Lars Andre.

Lars Andre er 56 år og bor i Segeltorp nær Stockholm. Lars Andre er gift, har to døtre. Han har en ingeniøruddannelse fra Chalmers University og har studeret ledelse i Sverige og USA. Lars bruger sin fritid på skiløj- perne, på golfbanen eller rejser med familie og venner.

Mere om Lars Andre på Linkedin:

Mads Houe, pressechef hos Codan
Email: mdq@codan.dk

Om Codan Forsikring
Codan Forsikring har 255.000 danske husstande og godt 50.000 små og store virksomheder som kunder. Codan Forsikring er en del af Codan-koncernen, der bl.a. ejer det svenske forsikringsselskab Trygg-Hansa. Codan-koncernen er i dag 100 % ejet af den britiske forsikringskoncern RSA, der har 13.500 medarbejdere på verdensplan. Læs mere om Codan på www.codan.dk.