Ny chef for Ritzaus medieservice

36-årige Anders Lind Jørgensen bliver fra 1. februar ny kommerciel chef for Ritzaus Medieservice

Ritzaus Medieservice har gennemgået en stor og positiv udvikling i de seneste to år, således at Medieservice nu står langt stærkere på printmarkedet for radio/tv-oversigter og omtaler og lignende service til medier. I 2014 overtog Ritzau f.eks. produktionen af radio/tv-oversigter til alle Allers ugeblade.

Målet for den nye chef for Medieservice er at gøre den nuværende produktion mere rentabel og samtidig sætte flere kræfter ind på at udvikle og udvide den digitale forretning med bl.a. radio/tv-oversigter samt online sportsresultater.

Anders Lind Jørgensen er uddannet journalist og har siden 2013 været sælger i Ritzaus Bureau.

“Anders Lind Jørgensen har i sit nuværende job vist, at han har en sund kommerciel indstilling, som han er god til at kombinere med udvikling af nye produkter i samarbejde med produktionschefer og kunder. Derfor er han den helt rigtige til at stå i spidsen for at flytte Medieservice ind i en digital fremtid”, siger chefredaktør og adm. direktør Lars Vesterløkke, som også ser frem til, at Anders Lind Jørgensen fremover deltager i  direktionsmøderne.

“Der er gode muligheder for at udvikle Ritzaus Medieservice, og jeg glæder mig til at tage fat på  opgaven med at opdyrke nye digitale produkter. Der er også et potentiale i at servicere de trykte medier med mere indhold af høj kvalitet”, siger Anders Lind Jørgensen.

“Tv-data (EPG-data) er et spændende digitalt udviklingsområde, som jeg vurderer, at vi som den største leverandør på dansk kan styrke yderligere. Det giver os mulighed for at levere et endnu bedre produkt til digitale tv-guides og apps”, siger Anders Lind Jørgensen.

Kontakt for yderligere:

Kommerciel chef Anders Lind Jørgensen, tlf. 3330 0304 / alj@ritzau.dk

Chefredaktør og adm. direktør Lars Vesterløkke, tlf. 2162 5312 / lav@ritzau.dk

Nyhedsbureauet Ritzaus Bureau A/S kom ud af 2017 med et overskud før skat for koncernen på 5,3 mio. kr.6.4.2018 13:13pressemeddelelse