Ny chef for ledelsesudvikling og produktivitet i DI

På den første dag i det nye år tiltræder Pernille Koch Erichsen som chef for ledelsesudvikling og produktivitet (LUPRO) i DI. Pernille overtager dermed ansvaret for DI’s kurser og uddannelser samt for de mange professionelle netværk, som DI driver.

Pernille Koch Erichsen har i ti år været en del af Implement Consulting Group, heraf de sidste fire år som partner i enheden LEAD, der hjælper organisationer med at styrke produktiviteten gennem bedre ledelse i dagligdagen. Pernille har en baggrund som cand.scient.soc. i psykologi og offentlig forvaltning fra RUC.

- Pernille har de faglige og personlige kompetencer, der skal til for at drive DI’s arbejde med ledelsesudvikling og produktivitet videre til næste niveau. Da hun samtidig har stor forretningsmæssig indsigt og erfaring fra mange forskelligartede virksomheder, er jeg overbevist om, at hun bliver en stor gevinst for alle virksomhederne i DI, siger direktør Thomas Bustrup, DI.

- Jeg er utrolig glad for, at jeg får muligheden for at arbejde for LUPROs videre rejse. Jeg har gennem mange år haft et tæt samarbejde med flere afdelinger i DI gennem min ansættelse i Implement, og jeg glæder mig særligt til at arbejde med at understøtte bæredygtig ledelse, vækst og udvikling i danske virksomheder gennem DI, siger Pernille Koch Erichsen.

Pernille Koch Erichsen tiltræder stillingen som chef for LUPRO 1. januar 2020.

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Jonas Forup Stubkjær på jofs@di.dk eller tlf. 2830 1544.

DI: Permanent forskningsfradrag kan bevare dansk førerposition i life science18.9.2020 08:00:00 CESTPressemeddelelse

Regeringen har indført et forskningsfradrag på 130 procent i 2020 og 2021 for at bevare erhvervslivets investeringer i nye og forbedrede produkter under corona-krisen. DI og de mange life science-virksomheder mener, at forskningsfradraget bør indføres permanent for at sikre fortsat vækst og bevare Danmarks førende stilling på verdensmarkedet. Permanent forskningsfradrag på 130 procent er en af de forslag, som i dag vil blive diskuteret på Sundhedsindustriens Dag, hvor life science-industrien mødes kl. 12.00 med politikere og organisationer for at diskutere branchens og det danske sundhedsvæsens fremtid.

Erhvervslivet til regeringen: Sådan genstarter vi dansk eksport nu15.9.2020 17:18:22 CESTPressemeddelelse

Efter fire uger med intense maraton-brainstorms er otte eksport genstartsteams klar med 96 anbefalinger til, hvordan vi får gang i dansk eksport i skyggen af coronakrisen. Anbefalingerne fra erhvervslivet kan iværksættes her og nu, og det er nødvendigt, hvis vi skal kunne holde hånden under tusindvis af virksomheder og arbejdspladser, siger DI’s adm. direktør Lars Sandahl Sørensen.