Ny chef for ledelsesudvikling og produktivitet i DI

På den første dag i det nye år tiltræder Pernille Koch Erichsen som chef for ledelsesudvikling og produktivitet (LUPRO) i DI. Pernille overtager dermed ansvaret for DI’s kurser og uddannelser samt for de mange professionelle netværk, som DI driver.

Pernille Koch Erichsen har i ti år været en del af Implement Consulting Group, heraf de sidste fire år som partner i enheden LEAD, der hjælper organisationer med at styrke produktiviteten gennem bedre ledelse i dagligdagen. Pernille har en baggrund som cand.scient.soc. i psykologi og offentlig forvaltning fra RUC.

- Pernille har de faglige og personlige kompetencer, der skal til for at drive DI’s arbejde med ledelsesudvikling og produktivitet videre til næste niveau. Da hun samtidig har stor forretningsmæssig indsigt og erfaring fra mange forskelligartede virksomheder, er jeg overbevist om, at hun bliver en stor gevinst for alle virksomhederne i DI, siger direktør Thomas Bustrup, DI.

- Jeg er utrolig glad for, at jeg får muligheden for at arbejde for LUPROs videre rejse. Jeg har gennem mange år haft et tæt samarbejde med flere afdelinger i DI gennem min ansættelse i Implement, og jeg glæder mig særligt til at arbejde med at understøtte bæredygtig ledelse, vækst og udvikling i danske virksomheder gennem DI, siger Pernille Koch Erichsen.

Pernille Koch Erichsen tiltræder stillingen som chef for LUPRO 1. januar 2020.

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Jonas Forup Stubkjær på jofs@di.dk eller tlf. 2830 1544.

PRESSEINVITATION: Klimamøde for service, it, rådgivning og turisme15.1.2020 11:25:34 CETPresseinvitation

Hvornår: Mandag den 20. januar kl. 13.30-16.00 Hvor: Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard 18, 1553 København V Arbejdet i regeringens 13 klimapartnerskaber er i gang. Spørgsmålet er, hvordan erhvervslivet i samarbejde med regeringen kan nå den ambitiøse målsætning om 70 procents CO2-reduktion i 2030? Svarene på det spørgsmål præsenterer og diskuterer klimapartnerskabet for service, it, rådgivere og turisme ved et stort klimamøde. Klimamødet byder på oplæg fra Katherine Richardson, professor og medlem af Klimarådet og Jesper Theilgaard, klimaekspert og meteorolog samt virksomhedscases og debat. Tilmelding hos presserådgiver i DI Lars Bøgeskov på LARB@di.dk eller tlf. 223 3138 Se program her: https://www.danskindustri.dk/arrangementer/soeg/arrangementer/klima-miljo-og-energi/klimapartnerskaberne-skudt-i-gang-virksomheder-i-di-tog-aktiv-del-til-gront-ide-laboratorium/ Følg os på:

DI og 3F Transport jubler over bred aftale om ordnede forhold på vejene15.1.2020 11:03:51 CETPressemeddelelse

Det er godt nyt for både transportvirksomheder og chauffører, at regeringen sammen med Venstre, Radikale, Dansk Folkeparti, Konservative, SF, Enhedslisten, Alternativet og Nye Borgerlige er nået til enighed om at omsætte aftalen mellem DA og FH’s aftale på vejtransportområdet til lov. Aftalen er et vigtigt tiltag for at sikre ordentlige og ordnede forhold på de danske veje, mener DI og 3F Transport.

PRESSEINVITATION: DI og 3F Transport tager hul på overenskomstforhandlingerne ‪14. januar13.1.2020 10:00:00 CETPresseinvitation

3F Transport og Dansk Industri tager hul på forhandlinger om nye overenskomster på transportområdet ‪tirsdag den 14. januar 2020. I den forbindelse inviteres pressen til en kort briefing: ‪Tirsdag den 14. januar kl. 11.00 ‪Industriens Hus ‪H.C. Andersens Boulevard 18 1553 København V Her vil der være mulighed for fotografering og spørgsmål til forhandlerne - navnlig formand, Jan Villadsen, forhandlingssekretær Flemming Overgaard og forhandlingssekretær Karsten Kristensen fra 3F Transport samt Dansk Industris adm. direktør Lars Sandahl Sørensen og viceadm. direktør Kim Graugaard. Forhandlingerne omfatter den såkaldte Fællesoverenskomst, der gælder for lagerarbejdere, chauffører og havnearbejdere, og aftalerne mellem DI og 3F Transport sætter rammerne for 40.000 medarbejdere på godt 900 virksomheder på transportområdet, der er medlem af DI. Følg os på: