Ny chef for ledelsesudvikling og produktivitet i DI

På den første dag i det nye år tiltræder Pernille Koch Erichsen som chef for ledelsesudvikling og produktivitet (LUPRO) i DI. Pernille overtager dermed ansvaret for DI’s kurser og uddannelser samt for de mange professionelle netværk, som DI driver.

Pernille Koch Erichsen har i ti år været en del af Implement Consulting Group, heraf de sidste fire år som partner i enheden LEAD, der hjælper organisationer med at styrke produktiviteten gennem bedre ledelse i dagligdagen. Pernille har en baggrund som cand.scient.soc. i psykologi og offentlig forvaltning fra RUC.

- Pernille har de faglige og personlige kompetencer, der skal til for at drive DI’s arbejde med ledelsesudvikling og produktivitet videre til næste niveau. Da hun samtidig har stor forretningsmæssig indsigt og erfaring fra mange forskelligartede virksomheder, er jeg overbevist om, at hun bliver en stor gevinst for alle virksomhederne i DI, siger direktør Thomas Bustrup, DI.

- Jeg er utrolig glad for, at jeg får muligheden for at arbejde for LUPROs videre rejse. Jeg har gennem mange år haft et tæt samarbejde med flere afdelinger i DI gennem min ansættelse i Implement, og jeg glæder mig særligt til at arbejde med at understøtte bæredygtig ledelse, vækst og udvikling i danske virksomheder gennem DI, siger Pernille Koch Erichsen.

Pernille Koch Erichsen tiltræder stillingen som chef for LUPRO 1. januar 2020.

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Jonas Forup Stubkjær på jofs@di.dk eller tlf. 2830 1544.

DI’s topchef: EU skal ikke kun tale om at styrke konkurrencekraften, men også gøre det18.4.2024 19:31:16 CEST | Pressemeddelelse

EU’s konkurrencekraft skal styrkes markant, så europæiske virksomheder ikke taber terræn til bl.a. amerikanske og kinesiske virksomheder. Det er EU’s stats- og regeringschefer blevet enige om ved dagens EU-topmøde. Det er helt afgørende med et øget fokus på, hvordan vi sikrer vækst, velstand og velfærd i fremtiden, mener DI’s adm. direktør, men der er i den grad også brug for handling bag ordene.