Ny Chef for Krügers afdeling for Spildevand Øst

Den 8. marts 2022 tiltrådte Morten Ibsen som afdelingschef for Krügers Spildevandsafdeling øst for Lillebælt. Her bliver han ansvarlig for vores aktiviteter inden for spildevand og ressourcegenvinding i det østlige Danmark.

Til venstre ses ny chef for Spildevand Øst, Morten Ibsen, sammen med sine nye kollegaer Asger Bülow Bech, Arvid Bruhn, Julie Nielsen og Susanne Engkilde

Morten Ibsen kommer fra en stilling som Bryggerichef for Husbryggeriet Jacobsen, ligesom han har haft mange andre ledelsesfunktioner hos Carlsberg.

Klima og bæredygtighed er vigtige prioriteter for Morten, hvilket har været stærke motivationsfaktorer for at vælge Krüger som sin nye arbejdsplads:

“Krüger arbejder med det formål at skabe en bæredygtig fremtid med udgangspunkt i FN’s 17 verdensmål. Jeg glæder mig til at starte rejsen med Krüger mod en mere bæredygtig fremtid, hvor jeg får mulighed for at sætte mine kompetencer indenfor ledelse, forretningsudvikling, innovation og kendskab til industri i spil,” udtaler Morten Ibsen.

“Vi er glade for i Krüger at have tiltrukket en profil med samme passion for Verdensmålene som os selv. Sammen skal vi skabe fremtidens løsninger inden for spildevand og bæredygtige løsninger til gavn for kunder, samfund og miljø”, siger adm. dir. i Krüger Leif Bentsen.

Vietnams kaffehovedstad har fået bedre sanitær infrastruktur10.2.2022 15:52:00 CET | Pressemeddelelse

Til gavn for folkesundheden og miljøet har byen Buon Ma Thout fået udvidet afløbssystemet med over 50 km ledninger, ligesom renseanlæggets kapacitet næsten er fordoblet. Den forbedrede sanitære infrastruktur bidrager til miljøet og giver mulighed for vækst og udvikling i et vigtigt eksportområde. Projektet blev afsluttet i 2021, og er nu overdraget til bygherren, Daklak Urban and Environment Limited Co. I det vietnamesiske højland har Krüger været totalentreprenør på et projekt, hvor renseanlægget skulle udvides, og hvor byen har fået etableret ca. 50 km regnvandsledninger og spildevandsledninger. Projektet er gennemført i samarbejde med søsterselskabet Veolia Water Technologies Vietnam og flere lokale underentreprenører. Kontrakten på EUR 11,7 mio. er lånefinansieret via DANIDA Sustainable Infrastructure Finance (DSIF), som er en ordning, der støtter udviklingsprojekter, som bidrager til opfyldelse af FN’s verdensmål. Del af en langsigtet udviklingsplan Buon Ma Thout er hovedstad i pr

Krüger prækvalificeret til at fjerne 110 tons gift fra Høfde 428.2.2022 14:29:00 CET | Pressemeddelelse

Tre firmaer er blevet prækvalificeret til at afgive tilbud på totalentreprisen på oprensning af kemikaliedepotet ved Høfde 42. Vi er utroligt glade for at være et af de udvalgte firmaer, der kan komme til at fjerne en af Danmarks alvorligste generationsforureninger. Når de over 100 tons gift skal oprenses fra depotet ved Vesterhavet, kan det muligvis blive ved hjælp af grøn teknologi, som vi er med til at levere. Region Midtjylland offentliggjorde sidste uge, at tre firmaer er prækvalificeret til at byde på den store opgave: Arkil, Fortum Waste Solutions og Krüger, alle sammen med samarbejdspartnere. Et erfarent team Vi byder på opgaven sammen med vores stærke samarbejdspartnere, TerraTherm Inc, MT Højgaard og Rambøll. TerraTherm er vores faste samarbejdspartner gennem mange år, og vi tør godt sige, at vi sammen er Europas mest erfarne team indenfor konduktiv termisk oprensning. MT Højgaard er både en af Nordens største entreprenører og mest erfarne vandbygfirmaer, og de skal blandt me