Ny borgerrådgiver ansat i Billund Kommune

Billund Kommune har ansat en ny borgerrådgiver, og det er en mand med stor erfaring, som har fået stillingen.
Johnny Holst er 50 år, han er uddannet i offentlig forvaltning og har en master i offentlig ledelse.
Han kommer aktuelt fra en stilling som selvstændig konsulent, men han har i mange år arbejdet som chef, leder og sagsbehandler på familie-, social- og handicapområdet i blandt andet Faxe, Esbjerg og Kolding kommuner.
”Borgerne skal opleve, at kommunen er til for borgerne, og derfor er borgerrådgiverens funktion utrolig vigtig. Borgerrådgiveren skal medvirke til, at vi bruger borgernes henvendelser konstruktivt og forbedrer os, hvis man har oplevet, at kommunikationen med kommunen er gået i hårdknude,” siger Stephanie Storbank, borgmester i Billund Kommune.
Borgerrådgiveren kan kontaktes fra 22. august
Johnny Holst er startet i Billund Kommune 1. august, men på grund af ferie kan borgerne først kontakte ham fra mandag 22. august.
Formålet med borgerrådgiveren er at styrke dialogen mellem borgerne og kommunen. Det skal konkret ske ved at borgernes henvendelser bliver brugt til at forbedre kommunens sagsbehandling og den personlige betjening.
I praksis betyder det, at borgere, der oplever udfordringer i deres samarbejde med kommunen, kan kontakte Johnny Holst og få hjælp til at forstå afgørelser, til at oprette en klagesag eller komme videre med en sag.
”Det er en utrolig spændende opgave at blive borgerrådgiver i Billund Kommune. Jeg tror på, at det personlige møde mellem mennesker fremmer forståelse og minimere konflikter. Jeg glæder mig derfor til at være med til at fremme dialogen og samarbejdet mellem det kommunale system, jeg har stor erfaring fra, og de borgere, vi er sat i verden til at servicere,” siger Johnny Holst.
Borgerrådgiver kan dog ikke ændre indholdet af en afgørelse, som kommunen har truffet eller behandle sager, som behandles i andre administrative klageinstanser. Men borgerrådgiveren kan undersøge, om sagsbehandlingen og kommunens ageren har været korrekt, ligesom han kan komme med forslag til, hvordan kommunens betjening kan forbedres fremadrettet.
Som uvildig rådgiver er borgerrådgiveren ansat direkte af kommunalbestyrelsen, som er uafhængig af kommunens administration. Borgerrådgiveren skal også varetage kommunens whistleblowerordning.
Kontakter
Andreas BjerrePresse- og brandingchef
Direkte: 79 72 72 09
Mobil: 24 92 86 79
Billeder

Information om Billund Kommune
Hjemsted for Børnenes Hovedstad og en af Danmarks bedste erhvervskommuner.
Følg pressemeddelelser fra Billund Kommune
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Billund Kommune
Søg støtte til fællesskabende aktiviteter for voksne16.9.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Billund Kommune åbner nu for ansøgninger til Midlertidig pulje for fællesskabende aktiviteter for voksne 2025. Puljen støtter nye initiativer, der giver voksne mulighed for at mødes om aktiviteter, der rækker ud over det sociale samvær.
Nu er de nominerede til ’Den Sociale Virksomhedspris 2025’ fundet15.9.2025 06:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Tre virksomheder er nu udvalgt blandt de indstillede for deres bemærkelsesværdige indsats inden for beskæftigelse, uddannelse og støtte til borgere med forskellige udfordringer.
Afspærringer i Billund, lørdag den 20. september 202510.9.2025 13:11:19 CEST | Pressemeddelelse
I forbindelse med Hero Run vil dele af Billund bymidte samt omkringliggende gader i en periode være afspærret uden nogen mulighed for kørsel i området.
Bredt budgetforlig landet i Billund Kommune9.9.2025 17:22:26 CEST | Pressemeddelelse
Budgettet for Billund Kommunes økonomi i 2026-2029 er nu faldet på plads. Alle partier har valgt at være med i forliget.
Billund Kommune flot placeret i brugerundersøgelse af hjemmehjælpen5.9.2025 12:21:34 CEST | Pressemeddelelse
I en ny undersøgelse udarbejdet af Danmarks Statistik for Ældreministeriet indtager Billund Kommune en 6. plads over brugernes tilfredshed på hjemmehjælpsområdet. Det gode resultat glæder borgmester og udvalgsformand.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum