Ny app skal forbedre danskernes WiFi

Mange danskere udnytter slet ikke deres WiFi godt nok. Ny app fra Fullrate skal hjælpe med at få det optimale ud af bredbåndsforbindelsen i alle danske hjem.

Hos Fullrate drejer ca. en tredjedel af kundernes henvendelser til supportlinjen sig om udfordringer med WiFi-forbindelsen. Derfor har bredbåndsudbyderen med udgangspunkt i egne erfaringer udviklet en helt ny app, 100% WiFi, der kan afhjælpe de udfordringer, der kan være ved ustabilt WiFi.

"Vi vil gerne hjælpe alle danskere med at få det bedste ud af deres WiFi - uanset om de er kunde hos os eller ej. Alt for mange af os udnytter ikke den bredbåndsforbindelse, vi har købt godt nok, fordi vi ikke er bevidste om, hvordan vi bedst optimerer WiFi-forbindelsen i netop vores bolig. Med 100% WiFi-appen kan man tjekke den aktuelle WiFi-status i alle husets rum, sammenligne med tidligere målinger og få tips til, hvordan man forbedrer WiFi-oplevelsen derhjemme," fortæller Lars Asger Petersen, adm. direktør i Fullrate.

Fullrate har mere end 10 års erfaring indenfor bredbånd og bredbåndsteknologier, og ifølge direktøren har selskabet en klar ambition om at blive Danmarks 'good guy of WiFi' ved at sætte fokus på oplevelsen fra stikket til vores digitale enheder.

"Vi kan jo se på kaldene til vores egen supportlinje, at rigtig mange af vores kunder bøvler med en WiFi-forbindelse, der ikke dækker hele huset eller ikke har fået placeret routeren korrekt. Med denne app vil vi gerne give danskerne et let redskab til at tjekke WiFi-forbindelsen hjemme og samtidig klæde dem på med gode råd, så de selv kan løse deres udfordringer. Hermed håber vi, at mange flere af os bliver bevidste om, at en god WiFi-forbindelse i høj grad også handler om udstyret hjemme i stuen og ikke udelukkende den forbindelse, der kommer ud af stikket."

Lige præcis placeringen af routeren er af stor betydning for, hvor stærkt WiFi-signalet er. Står den f.eks. i et skab eller bag en sofa kan det forringe signalet væsentligt. Også selve routeren er af betydning for WiFi-oplevelsen, fortæller Lars Asger Petersen.

"Man skal altid sørge for at placere routeren centralt i boligen og så langt væk fra forstyrrende elementer som muligt. Oplever man mange udfald på sin router kan en opdateret eller helt ny router dog også være løsningen. En router bliver ikke fysisk slidt, men med tiden kan WiFi-stabiliteten i routeren forringes, og det kan være skyld i fejl og afbrydelser. I så fald bør du kontakte din internetudbyder og spørge, om en ny firmware til routeren er tilgængelig. Det er super vigtigt, at firmwaren til hver en tid er opdateret."

Download den nye app til både iPhone og Android
Fullrates nye app hedder '100% WiFi', og kan downloades i både App Store og i Google Play. Hvis man skriver Fullrate i søgefeltet, kommer den automatisk frem.

100% WiFi app'en adskiller sig fra mange andre WiFi-scannere ved at være på dansk, den er simpel uden alt for mange tekniske detaljer, og så kan man sammenligne tidligere målinger og få tips til forbedringer, som man let kan optimere på her og nu. Du behøver ikke være Fullrate-kunde for at bruge appen.

5 gode råd til et bedre WiFi

• Stil routeren det rigtige sted
    Sørg for at routeren står centralt i boligen og så langt fra forstyrrende elementer som muligt.
  • Skift WiFi-frekvens
    Hvis dit WiFi-signal er ustabilt ved kort afstand til routeren, kan du skifte WiFi-frekvens fra 2.4 GHz til 5 GHz. Eller omvendt.
  • Overvej en WiFi-forlænger
    Hvis dit signal ikke når ud i alle husets hjørner, kan du forlænge dit WiFi-signal med en forlænger.
  • Brug kabel og Access Point
    Mange boliger er i flere etager og har gulvvarme eller anden form for isolering, der kan blokere WiFi-signalet. Ved at trække et kabel fra routeren til et Access Point, bliver der oprettet endnu et WiFi-signal (en form for antenne) i huset.
  • Opgrader din router
    Oplever du mange udfald på din router, kan du kontakte din internetudbyder og spørge, om en ny firmware til routeren er tilgængelig. Det er vigtigt, at firmwaren altid er opdateret.

Se enkort video om appen og dens funktioner på YouTube og få mange flere gode råd påfullrate.dk/blog .

Yderligere oplysninger :
TDC Presse, tlf. 70 20 35 10

TELMORE: Tag TV 2 Play og HBO Nordic med på ferie i EU9.3.2018 10:00pressemeddelelse

Fra 1. april kan TELMORE Play-kunder tage alle underholdningstjenester med sig i hele EU. Foruden digitalt læsestof og musikindhold bliver det fra den dato også muligt at tage tv- og filmstreamingtjenesterne med sig på mobilen. Der er godt nyt til TELMOREs mange kunder, der har en underholdningspakke. Nye EU-regler sætter 1. april al indhold frit på tværs af de europæiske landegrænser, og det betyder, at TELMOREs Play-kunder fra den dato kan streame indhold fra HBO Nordic, TV 2 Play, CMORE og Min Bio, når de krydser den danske grænse og rejser til et andet EU-land. Skulle man kede sig på sin rejse, så er der altså meget snart rig mulighed for hele familien til at fordrive tiden med bl.a. Badehotellet, Cirkeline, Rasmus Klump, en god blockbuster som Avatar eller lignende. Og det er noget, man har set frem til at kunne give sine kunder: "Det har stået højt på vores ønskeseddel længe, men fordi en del indhold bliver blokeret, så snart man forlader Danmark, har det hidtil ikke være muligt

Nyt digitalt kørekort skal styrke elevernes digitale dannelse1.3.2018 07:29pressemeddelelse

Digitalt samvær fylder enormt meget i skoleelevers hverdag, hvor de sociale medier altid er lige ved hånden. Samtaler, diskussioner og jokes fra klasseværelset fortsætter efter skoletid på Facebook, Snapchat og Instagram. Eleverne er derfor hele tiden i kontakt og følger med i hinandens liv - men når kommunikationen går skævt online, mærkes det også offline. Det bekræftes af en undersøgelse foretaget af Epinion for Danske Skoleelever og TDC Group. Undersøgelsen viser, at 30 pct. af landets ældste skoleelever jævnligt oplever, at der foregår mobning på de sociale medier - og at 47 pct. oplever, at digitale konflikter påvirker fællesskabet i klassen negativt. I samme undersøgelse efterlyser 80 pct. af eleverne undervisning om god tone på nettet. Det er baggrunden for, at TDC Group og Danske Skoleelever præsenterer et nyt digitalt kørekort og undervisningsmateriale tirsdag den 6. marts 2018 på Danmarks Læringsfestival i Bella Center, hvor tusindvis af professionelle fra undervisningsverde