Ny aftale mellem YouSee og Nordisk Film: YouSee’s kunder vil som de første i Danmark kunne streame store danske premierefilm

En ny aftale mellem YouSee og Nordisk Film betyder, at nogle af de største danske film fremover vil nå bredt ud til danskerne via YouSee. Dermed kan YouSee’s kunder - som de første - streame de mange premierefilm, som Nordisk Film bringer til markedet.

YouSee, der allerede i 2017 begyndte at producere dansk indhold, har i år taget et nyt skridt ind på indholdsmarkedet med egen tv- og streamingkanal samt populære og anmelderroste serier som 29 og Sunday. Nu tager YouSee endnu et stort skridt ind på indholdsmarkedet med en ny aftale med Nordisk Film, der betyder, at alle YouSee’s tv- og streamingkunder kan se de største danske film. Aftalen omfatter bl.a. Marco-effekten, den kommende filmatisering i Jussi Adler-Olsens populære Afdeling Q-univers.

”Både i biografen og hjemme i stuen ser danskerne i stor stil danske film, og i år har en film som Ternet Ninja slået alle rekorder. Med over en million danske husstande som kunder ved vi, at dansk indhold er vigtigt for danskerne. Derfor vil vi gerne investere i dansk film, som er inde i en fantastisk udvikling lige nu. Den nye aftale med Nordisk Film giver vores kunder mulighed for – som de første – at streame en række store danske premierefilm, samtidig med at vi vil have tv-premiere på fremtidige danske film på Xee,” fortæller Christian Morgan, mediedirektør i YouSee.

Hos Nordisk Film er man også begejstrede for det nye samarbejde med YouSee, som medfører gode indtægter til den danske filmbranche.

”Det er en stærk aftale og et solidt samarbejde med YouSee, vi nu indgår. YouSee når med sine tv- og streamingtjenester ud til hele Danmark, og aftalen betyder, at der sikres vigtige indtægter til dansk film og de mange kreative filmfolk og producenter, som kæmper for at give danskerne de største og mest gribende historier,” siger Kenneth Wiberg, der er direktør i Nordisk Film Distribution.

Aftale sikrer også bred distribution af internationale storfilm
Den nye aftale mellem YouSee og Nordisk Film medfører også en endnu bredere adgang for danskerne til internationale storfilm. YouSee’s tv- og streamingkunder får nemlig også mulighed for at streame en række udenlandske film.

”Vi har allerede en aftale med Paramount, der giver vores kunder adgang til en række premierefilm fra deres studier. Med denne aftale tilføjer vi storfilm fra bl.a. Lionsgate og Steven Spielbergs Amblin Entertainment, som vi eksklusivt får streaming-premiere på. Nordisk Film er et imponerende dansk filmselskab med en mangeårig historie. Vi er stolte over samarbejdet, og at vi med denne aftale kan tilbyde vores kunder adgang til betydeligt flere store danske og udenlandske premierefilm,” siger Christian Morgan og tilføjer, at kunderne bl.a. – som de første – får mulighed for at streame storfilm som Bios (med Tom Hanks), Knives Out (med Daniel Craig), Chaos Walking (med Mads Mikkelsen) og 1917.

Den nye aftale mellem YouSee og Nordisk Film træder i kraft i 2020.

YouSee skyder julen i gang med rå julespecial på actionserien ’2 Døgn’18.11.2021 08:09:00 CET | Pressemeddelelse

Mafiabosser og lejemordere er ikke det første, man tænker på, når nogen siger ”jul”. Det laver YouSee nu om på med den nye YouSee Original ’2 Døgn: Et juleeventyr’, der følger fætrene Otto og Christians færden i det kriminelle miljø på juleaftensdag. Med referencer til Kill Bill og Fight Club og et urbant julenummer af Carl Knast, ønsker YouSee at give deres bud på en anderledes julefortælling.

Stærkt cast og nyfortolkning af Ulige Numres ’Frit land’ i Xee’s forløber til actionserien ’2 Døgn’12.10.2021 07:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu starter optagelserne til den nye YouSee Original ’2 Døgn: Frit land’ med blandt andet Sebastian Bull, Gustav Giese, Alba August og Christopher Læssø på rollelisten. Miniserien foregår tre år før sæson 1 og følger karakteren Nicki Nørrebro og hans rejse mod at bevæge sig op i hierarkiet i den lokale bande på den københavnske Vestegn. Titlen er inspireret af sangen ’Frit land’ af Ulige Numre, der i serien optræder i en nyfortolkning mellem Carl Emil Petersen og Anders Trentemøller.

’Fantomforhold’: Se den hjertevarme tragikomedie om kærestesorger på Xee fra den 1. november7.10.2021 08:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Med humor og hjertevarme dykker den nye Xee-serie ’Fantomforhold’ ned i den svære hjertesorgs mange afkroge. Blandt de medvirkende er nye talenter som Anna Bruus og Anna Juul samt veletablerede skuespillere som Ann Eleonora Jørgensen, Kirsten Lehfeldt og Peter Plaugborg. Lydmor har lavet et originalt soundtrack til serien, som får premiere på Xee den 1. november.