Ny administrerende direktør til Assens Forsyning A/S

Bestyrelsen for Assens Forsyning A/S har ansat cand. scient. Birger Strandby Ernst som administrerende direktør
Birger Strandby Ernst er ny administrerende direktør i Assens Forsyning A/S (Foto: Assens Forsyning A/S)

En enig bestyrelse i Assens Forsyning A/S besluttede mandag aften at ansætte en ny administrerende direktør til videreførelse af virksomhedens udvikling. 1. juni 2017 tiltræder Cand. Scient. Birger Strandby Ernst stillingen, med fokus på videreførelse af den aktuelle strategiplan og understøtning af det stærke hold i organisationen.

Med reference til bestyrelse får Birger Strandby Ernst ansvar for de samlede aktiviteter i Assens Forsyning A/S.

En veldrevet og solidt funderet virksomhed
Assens Forsyning A/S er en veldrevet og solidt funderet virksomhed, der for branchen ligger i front. Denne position ønskes fastholdt samtidig med gennemførelse af en række større investeringer og anlægsprojekter, herunder opførelse af et højteknologisk fyrtårnsprojekt på spildevandsområdet og et nyt vandværk i Assens.

"Vores nye direktør er både fagligt og erfaringsmæssigt godt rustet til opgaven og vi ønsker Birger Strandby Ernst velkommen til Assens Forsyning A/S og glæder os til det fremtidige samarbejde" udtaler Hans Bjergegaard, bestyrelsesformand.

Birger Strandby Ernst er uddannet cand. scient. i naturvidenskab fra SDU og har senest suppleret sine teoretiske færdigheder med et Certificate in Business Administration (CBA) fra SDU.

Birger Strandby Ernst er bosiddende i Assens og kommer fra en stilling i Herning Kommunes Teknik og Miljøforvaltning, hvor han de seneste fire år har haft det overordnede ansvar for kommunens affaldshåndtering.

Birger har en fortid som renovationschef i Middelfart Kommune og som entrepriseleder i entreprenørbranchen hos Carl M. Pedersen og søn A/S i Aarup.

Yderligere oplysninger
Administrerende direktør Birger Strandby Ernst besvarer gerne spørgsmål efter sin tiltrædelse den 1/6 2017, hvor henvendelse kan ske til virksomhedens hovednummer på 63 44 90 00.

På vegne af bestyrelsen i Assens Forsyning A/S
Hans Bjergegaard, formand

Spørgsmål relateret til Assens Forsyning A/S og den aktuelle strategi er velkomne til bestyrelsesformand Hans Bjergegaard på telefon 2031 2232 eller habje@assens.dk.