Escalate

Ny administrerende direktør på Lapp Miltronic

Krister Karlsson forlader posten som adm. direktør på Lapp Miltronic, efter 10 år i firmaet. Jyri Kontio, adm. direktør for Lapp Connecto, overtager rollen sammen med hans ansvar som Vice President Cluster Nordic, adm. direktør Lapp Miltronic Sverige og Danmark samt adm. direktør for Lapp Automaatio i Finland.

Krister Karlsson startede hos LAPP 2013. Tidligere har Krister været ansat i chefstillinger i forskellige virksomheder som ABB og Lenze. I 2016 tiltrådte han som adm. direktør for Lapp Miltronic Sverige og Danmark og i 2021 fik han yderligere ansvaret som adm. direktør for Lapp Automaatio i Finland.

Efter ti fantastiske år hos LAPP er jeg kommet til et sted i livet hvor jeg vil forandre min måde at leve på, og udvikle mig indenfor andre områder end dem jeg møder i mit nuværende arbejde og samtidig få en bedre balance imellem arbejde og privatliv. Jeg er så taknemmelig for min tid hos LAPP. Alle de fantastiske mennesker jeg har haft mulighed for at arbejde sammen med og alle de udfordringer som har givet mig mulighed for at lære nyt og udvikle mig.” siger Krister Karlsson.

Jyri har studeret industriteknik og management ved Uleåborgs universitet i Finland og har en kandidatgrad i ”Science and Licentiate in Technology”. I 2021 blev han adm. direktør for Lapp Connecto i Finland og Lapp Connecto Polska i Polen. Jyri har mere end 20 års erfaring i international forretningsdrift og ledelse.

Med udgangspunkt i sit mangeårige branchekendskab har Jyri vist alle egenskaber hos en engageret og fremgangsrig chef på Lapp Connecto og har fundet sin plads i LA EMEA Sales Management Team, både professionelt og personligt. Vi er meget glade for at kunne vælge en intern kandidat som afløser for Krister.” siger Karl Heckl, CSO LA EMEA.

Jyri Kontio overtager efter Krister Karlsson den 1 juni 2023.

Presseansvarlig:
Krister Karlsson
Adm. direktør
+46 (0)155-777 82
krister.karlsson@lapp.com

Information om Escalate

Escalate
Ryesgade 106A, 2.

28345242https://escalate.dk

Om Lapp Miltronic AB

Lapp Miltronic AB forener et af markedets bredeste sortimenter af kabler, specialkabler, kabeltilbehør, el-komponenter, kapslinger og automationsprodukter med høj teknisk kompetence og kvalificeret rådgivning.

Firmaet blev startet i 1965 og er idag et helejet datterselskab til Lapp Group samt koncernens salgskontor på det svenske og danske marked. Vores hovedkontor ligger i Nyköping, hvor også lager, logistikcenter og en produktionsenhed er. Et lokalkontor for det danske marked findes i Greve, syd for København.

Lapp Miltronic AB omsætter for 540 MSKR og har 90 medarbejdere.

Lapp Miltronic AB er en global koncern med omfattende forskning og udvikling, 19 produktionsenheder og 41 salgsselskaber over hele verden. Koncernen har 5.000 medarbejdere.

Følg pressemeddelelser fra Escalate

Flere pressemeddelelser fra Escalate