Ny administrerende direktør i Københavns Kommunes Socialforvaltning
Den 1. september 2020 tiltræder den 40-årige Mikkel Boje stillingen som administrerende direktør i Socialforvaltningen og kan dermed stryge ordet ’konstitueret’ i sin titel.
Mikkel Boje, som er uddannet cand.scient.pol. fra Aarhus Universitet, har de seneste knap fire år været fagdirektør i Socialforvaltningen. Før direktørposten har Mikkel Boje erfaringer fra ledende stillinger i blandt andet Rigspolitiet og Socialministeriet.
En stærk leder med tung socialfaglighed
Socialborgmester Mia Nyegaard ser frem til at få en sparringspartner med en solid indsigt i både politik og socialområdet:
”Jeg glæder mig meget over at få Mikkel Boje som ny administrerende direktør i Socialforvaltningen. Mikkel har et stort kendskab til socialområdet – og han brænder for det. Han er kendt i forvaltningen som analytisk stærk, helt igennem troværdig og visionær leder, der går op i sin organisation og sine medarbejdere. Mikkel har den krævede politiske og strategiske tæft, som er et must i en politisk ledet organisation som Socialforvaltningen. Han vil uden tvivl kunne sætte sig i spidsen for den udvikling, som Socialudvalget ønsker, hvor vi i Socialforvaltningen skal yde god borgerservice,” siger socialborgmester Mia Nyegaard.
En vigtig opgave at udvikle Københavns socialfaglige indsatser
Mikkel Boje glæder sig til at tage hul på den vigtige ledelsesopgave som ny administrerende direktør. Han siger selv om sit nye job:
”Det er et stort privilegium for mig at blive leder for så mange dedikerede og dygtige medarbejdere i Socialforvaltningen. Jeg glæder mig til – fortsat – at udvikle den sociale indsats for udsatte og sårbare københavnere. Som Danmarks største socialforvaltning skal vi gå forrest, når der skal findes nye svar på områdets udfordringer. Det glæder jeg mig til at gøre sammen med socialborgmester Mia Nyegaard, Socialudvalget og alle chefer og medarbejdere,” siger Mikkel Boje.
Mikkel Bojes CV
• 2017-2020: Direktør i Socialforvaltningen
• 2015-2016: Strategichef i Rigspolitiet
• 2014-2015: Projektleder i Struensee & Co
• 2014-2014: Særlig rådgiver i Justitsministeriet
• 2012-2014: Kontorchef i Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale Forhold
• 2009-2012: Ministersekretær i Socialministeriet
• 2007-2009: Fuldmægtig i Socialministeriet
• 2006-2007: Fuldmægtig i Socialforvaltningen, Aarhus Kommune.
Information om Københavns Kommune Socialforvaltningen

Bernstoffsgade 17
1592 København V
33 66 33 66https://www.kk.dk/sof
Om Socialforvaltningen: Socialforvaltningen i København er landets største socialforvaltning med over 6.700 medarbejdere. Forvaltningen har kontakt til over 40.000 københavnere med særlige behov, og vores mål er, at København skal være en by med plads til alle – også københavnere med særlige behov. Læs mere på www.kk.dk/sof
Følg pressemeddelelser fra Københavns Kommune Socialforvaltningen
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Københavns Kommune Socialforvaltningen
Enigt socialudvalg giver grønt lys til at genoptage arbejdet med at få bygget 59 almene boliger til sårbare unge19.6.2025 13:39:18 CEST | Pressemeddelelse
Socialudvalget i Københavns Kommune har besluttet, at der igen skal sættes gang i arbejdet med at opføre 59 almene boliger til udsatte unge. Socialforvaltningen skal have 100 procent anvisningsret til de almene boliger, der skal gå til unge, som for eksempel kan være truet af hjemløshed.
Ny tilgang øger trivslen hos børn og unge med ubehandlede traumer12.5.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Seks procent af en årgang af børn og unge vurderes at opleve overgreb og traumer, som har en alvorsgrad, der kræver behandling. Men kun få traumer opdages i barndommen, og det kan få store konsekvenser senere i livet. Projektet ”Styrket indlæring, bedre skolegang” i Københavns og Gladsaxe kommuner giver gode bud på, hvordan man kan skabe bedre skolegang og trivsel for børn og unge, der har oplevet traumer.
Karina Vestergård Madsen: Vi har sikret flere penge til Grace Kbh og Basar under Buen25.3.2025 15:05:25 CET | Pressemeddelelse
Den netop indgåede aftale om Overførselssagen 2024-2025 sikrer i alt 39,3 millioner kr. til Socialforvaltningens drift og vigtige initiativer og indsatser for udsatte københavnere. To projekter, som det var en topprioritet for socialborgmesteren at skaffe midler til, er Grace Kbh og Basar under Buen på Nørrebro.
Søg om økonomisk støtte til frivilligt socialt arbejde og julearrangementer for udsatte borgere21.3.2025 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
Organisationer og frivillige foreninger kan nu søge om økonomisk støtte til frivilligt socialt arbejde for københavnerne. Det sker gennem § 18-puljen og økonomisk støtte til julearrangementer for Socialforvaltningens målgrupper. Der er åbent for ansøgninger fra i dag og frem til fredag den 2. maj 2025.
Stadigt flere børn lever i fattigdom i København26.2.2025 08:02:36 CET | Pressemeddelelse
Andelen af fattige børn i København er steget fra ca. 4.800 børn i 2022 til ca. 5.100 børn i 2023. Det fremgår af den seneste opgørelse over børnefattigdom i hovedstaden, som bygger på tal fra Københavns Kommune.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum