Ny administrerende direktør i cockpittet hos Aarhus Airport

Brian Worm tiltræder posten som administrerende direktør den 1. april. Opgaven er at driftsoptimere og styre den totalt moderniserede lufthavn ind i fremtiden post corona.
Den 1.  april sætter Brian Worm sig i stolen som ny administrerende direktør i Aarhus Airport.
Den 1. april sætter Brian Worm sig i stolen som ny administrerende direktør i Aarhus Airport.

Der kommer ny mand ved styrepinden i Aarhus Airport. 44-årige Brian Worm tiltræder rollen som administrerende direktør og erstatter dermed Nicolai Krøyer, som selv har valgt at opsige direktørstillingen.

Aarhus Airport vedtog i maj 2019 en ambitiøs strategi, der skal løfte passagertallet i den østjyske lufthavn til 1,5 millioner i 2027. Igennem pandemitiden har Aarhus Airport, som et led i at geare lufthavnens fysiske rammer og serviceudbud til at imødekomme det voksende antal passagerer, gennemført en totalmodernisering og udvidet til dobbelt størrelse på rekordtid. Ligeledes har fokus ligget på at fastholde og udvikle den kommercielle vækst og styrke samarbejder med eksisterende og nye potentielle partnere, turoperatører og flyselskaber. Under Nicolai Krøyers ledelse er lufthavnens ruteportefølje således øget med 25 procent siden 2019. Næste fase er at sikre en revitalisering med et skarpt fokus på strategi, procesoptimering, økonomi og resultatskabelse. Ansvaret lægges i hænderne på Brian Worm, som er hentet uden for rejse- og transportindustrien.

”Nicolai Krøyer afleverer lufthavnen i fin form med et solidt fundament for den videre vækstrejse. Efter nogle hårde pandemi-år er det på mange måder en ny normal, vi som branche befinder os i. Derfor har vi søgt en profil med et internationalt udsyn, som kan videreudvikle Aarhus Airport som en væsentlig spiller i det internationale transportmarked og få vendt bundlinjen til sorte tal. Brian Worm er en sværvægter inden for forandringsledelse og kontinuerlig virksomhedstransformation, og han kommer med en mangeårig erfaring og dokumenterede resultater fra internationalt orienterede organisationer med stor kompleksitet”, siger Peter Volquards Ekstrøm, som er bestyrelsesformand i Aarhus Airport.

Brian Worm, som oprindeligt er uddannet cand.merc. i økonomistyring og informatik fra Aalborg Universitet, kommer fra en stilling som Group CEO i det Hong Kong-baserede Grown Up Group Ltd., hvor han har leveret solide resultater via en børsnotering af selskabet samt udvikling og styrkelse af koncernens strategi og beslutningsprocesser. Brian Worm har tidligere bestredet diverse ledelsesroller i Arla Foods Ingredients, Hwam A/S og Samson Agro A/S, og på cv’et vejer kompetencer inden for forretningsudvikling, strategieksekvering og organisatorisk strukturering tungt.

”Der er et stort potentiale i Aarhus Airport, som jeg glæder mig til at folde ud sammen med medarbejderne. Lufthavnen betjener Danmarks næststørste vækstområde, og vi har et stærkt fokus på at tiltrække de flyruter, der efterspørges af både erhvervs- og fritidsrejsende i Østjylland. Vi står i 2022 med en lufthavn i verdensklasse med VIP til alle. Nu skal vi strukturere driften og de interne processer, så vi bliver toptunet til at håndtere den fremtidige vækst og til at yde en tårnhøj service over for passagerer, flyselskaber og turoperatører”, siger Brian Worm, som er administrerende direktør i Aarhus Airport fra den 1. april.

Brian Worm bor i Randers med sin hustru, Christine. Derudover tæller familien to drenge på 9 og 11 år.

Brian Worm - administrerende direktør i Aarhus Airport fra den 1. april