Nuudays produkter på hele Norlys’ fibernet

320.000 private og virksomheder i både Syddanmark og Nordjylland kan næste år vælge internet og tv fra Nuuday-selskaberne Hiper, Yousee og TDC Erhverv på Norlys’ fibernet. Med en ny aftale mellem Nuuday og Norlys bliver produkterne fra Nuudays selskaber nu tilgængelige på hele Norlys’ fibernet.

I forvejen har Nuuday indgået aftale om at kunne tilbyde produkter via fiber på den øvrige del af Norlys’ fibernet, og med den nye aftale bliver produkterne fra Nuuday nu tilgængelige for samtlige 670.000 husstande og virksomheder på Norlys’ netværk.

For Nuuday er det helt afgørende at kunne tilbyde så mange kunder som muligt de bedste produkter og den bedste forbindelse. Derfor er aftalen med Norlys strategisk vigtig, forklarer Christian Morgan, strategidirektør i Nuuday:

- Med denne aftale slår vi vores position som den største udbyder af højhastighedsforbindelser fast. Med mere end 40 % af forbindelserne ind i de danske husstande er vi er glade for at være danskernes absolut foretrukne udbyder af bredbånd. Vores overordnede strategi er, at vi skal levere den bedste hastighed til flest mulige danskere, og for husstande og virksomheder med adgang til Norlys fibernet er der noget at glæde sig til, når vi om lidt er klar med lynhurtigt bredbånd fra Hiper og TDC Erhverv og tv- og bredbånd fra Yousee.

Mere valgfrihed på vej

Norlys ejer Danmarks største fibernet og blev en realitet i 2019 i en fusion mellem Eniig og SE, og Nuuday har allerede adgang til en stor del af Norlys’ fibernet. Med den nye aftale udvider Norlys og Nuuday det eksisterende samarbejde om adgang til fibernettet i det tidligere Eniig-område til også at omfatte fibernettet i det tidligere SE-område primært Syddanmark og et mindre område i Nordjylland.

- I Norlys ejer vi Danmarks største fibernet. Vi har etableret fibernet i et område, som arealmæssigt dækker knap 40 % af Danmark, og det har hele tiden været vores mål at åbne fibernettet for alle interesserede. Vores fibernet udvider sig hastigt med 50.000 nye adresser alene i 2020 og med planer om endnu større vækst i årene fremover. Det er godt for forbrugerne og konkurrencen og er med til at sikre, at vi fortsat kan udbygge den stærke infrastruktur, siger Torben Poulsen, direktør i Norlys Tele.

Norlys og Nuuday lægger nu sidste hånd på de praktiske detaljer omkring aftalen, og forventningen er, at Hiper som det første Nuuday-selskab kan tilbyde sine produkter på hele Norlys’ net i begyndelsen af 2021. Senere på året ventes det også, at produkterne fra Yousee og TDC Erhverv bliver tilgængelige.

Aftalerne indgået mellem Nuuday og Norlys er kommet i stand gennem den uafhængige platform OpenNet, der i forvejen understøtter en lang række service providere og ejere af fibernet.

Kontaktoplysninger for pressen

Nuuday: Kommunikationsrådgiver Anders Brandtoft, mobil 29 39 65 41

Norlys: Pressechef Josefine Kofoed, mobil 41 32 95 35

Norlys introducerer GoSwitch på elmarkedet23.9.2020 07:00:00 CESTPressemeddelelse

GoSwitch er Norlys’ nye mæglerkoncept for enkelt og nemt indkøb af strøm. GoSwitch følger markedet og holder løbende øje med, hvilke leverandører der har de billigste elaftaler og flytter automatisk kunden. Blot ved at tegne et abonnement på 29 kr. om måneden hos GoSwitch kan en almindelig familie spare over 1100 kr. om året på deres elregning – endda efter abonnementet er betalt. GoSwitch er på markedet i dag.