Nuuday’s mobilkunder har for femte år i træk Danmarks bedste mobilnetværk

Alle mobilkunder i Nuuday har adgang til TDC NETs mobilnetværk, som igen i år topper Teknologisk Instituts undersøgelse af de danske mobilnetværk. Netop det gode netværk er afgørende for mange af Nuuday’s mobilkunder.
”I dag bruger vi ikke kun telefonen til at tjekke mails og sociale medier. Vi streamer nyheder, serier på Netflix og videoer på YouTube, og derfor skal netværket være helt i top. Vores kunder forventer, at vi kan tilbyde dem landets bedste mobilnetværk, og derfor er jeg ekstremt glad for, at TDC NETs mobilnetværk nu for femte år i træk leverer de bedste mobiloplevelser til danskerne,” siger Michael Moyell Juul, koncerndirektør i Nuuday.
I undersøgelsen tester Teknologisk Institut, hvorvidt de forskellige netværksoperatører kunne levere en god mobilnetværksoplevelse på 500 tilfældigt udvalgte målepunkter på tværs af landet. Og her topper TDC NET med 92 procent gode mobiloplevelser.
”Vi har mobilkunder i hele landet, og derfor skal netværket også give kunder i alle ender af Danmark en god og hurtig mobiloplevelse. Derfor er det også en utrolig positiv udvikling, at andelen af tilfredsstillende mobiloplevelser på TDC NETs netværk er steget til 92 pct.” siger Michael Moyell Juul.
Undersøgelsen fra Teknologisk Institut er baseret på 4G-netværket, men TDC NET er i fuld gang med at opgradere mobilnetværket til 5G. Hos Nuuday ser man frem til at kunne tilbyde kunderne 5G senere på året.
”Opgraderingen til et 5G-netværk er en fantastisk mulighed for at tilbyde vores kunder endnu bedre og mere indholdsrige tjenester og produkter. Vi ser derfor frem til at lancere de første 5G-abonnementer, men det er endnu for tidligt at sætte en konkret dato på,” siger Michael Moyell Juul.
Om undersøgelsen
Teknologisk Institut konkluderer i undersøgelsen, at TDC NET ”på landsplan” har ”den bedste samlede mobilnetværksoplevelse”, og især på mobildata skiller TDC NET sig mærkbart ud fra konkurrenterne.
Teknologisk Institut påpeger således, at TDC NET på landsplan leverer hurtigere download og markant hurtigere upload end de øvrige netværk, ligesom der sker færre fejl i dataforbindelsen hos TDC end hos konkurrenterne.
Hele undersøgelsen fra Teknologisk Institut kan ses her: www.tdcnet.dk/mobilnet
Fakta
Undersøgelsen er udført af Teknologisk Institut for TDC NET.
Netværksoplevelsen er undersøgt på 500 tilfældigt udvalgte målesteder over hele landet i perioden 22. oktober til den 11. november 2019.
Den gode mobilnetværksoplevelse er defineret som:
- 30 sek. fejlfri mobiltelefonsamtale, hvor man kan høre modtageren
- 10 MB download inden for 15 sekunder
- 10 MB upload indenfor 30 sekunder
- 60 sek. YouTube video uden buffering-ventetid
Billeder
Information om Nuuday
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Toneangivende brancheindex slår fast: Hiper er den internetudbyder som flest vil anbefale og giver mest værdi for pengene30.4.2025 09:33:00 CEST | Pressemeddelelse
For 6. år i træk vinder Hiper Loyalty Group prisen, som den internetudbyder, der leverer mest værdi for pengene. Samtidig er den førende fiberleverandør i år det selskab, flest vil anbefale. Direktør Lars Blach er på vegne af Hiper-teamet stolt af anerkendelsen, og vil med ambitionen om at genvinde priser mange år endnu, gøre det endnu nemmere at blive fiberkunde.
Nuuday leverede fortsat øget serviceomsætning og kundetilfredshed i 202412.3.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med en tilgang på 14.000 mobilabonnenter i 4. kvartal øgede Nuuday sin mobilbase med i alt 69.000 abonnenter i løbet af 2024. Nuuday tilføjede også yderligere 20.000 fiberkunder til forretningen, hvilket bragte det samlede antal af nye fiberkunder op på 63.000 for hele året. Efter succesfuldt at have migreret størstedelen af YouSees kundebase til vores nye IT-platform, vil hele YouSee-kundebasen være migreret inden længe. Det markerer en kæmpe milepæl for Nuudays omfattende virksomhedstransformation.
Hiper er klar med ny CEO, der skal gøre kunderejsen endnu nemmere for fiberkunderne11.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hiper får ny direktør, når Lars Blach pr. dags dato tiltræder som CEO efter Mads Hein, hvor han skal sikre stabilt og lynhurtigt bredbånd til danskerne ved at gøre det endnu lettere at blive fiberkunde. Lars Blach kommer fra en intern stilling som CEO for Nuudays digitale udfordrerbrand, eesy.
Relatel får ny CEO, der skal fortsætte væksten gennem øget digitalisering25.2.2025 11:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den 1. marts tiltræder Mads Hein som ny CEO for Nuudays erhvervsbrand Relatel, der leverer mobiltelefoni, brugervenlige kommunikationsløsninger og 5G internet til Danmarks små og mellemstore virksomheder. Mads Hein tager over for Anders Kjær-Jensen, der er blevet headhuntet internt til en nyoprettet stilling som Chief Sales Officer i YouSee.
YouSee og rettighedshaverne har indgået midlertidige aftaler2.12.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
YouSee, som er tv-forretningen i Nuuday A/S, og rettighedshaverne (Koda, UBOD og Copydan Verdens TV) har indgået midlertidige aftaler, som vil gælde, mens sagerne behandles ved rette instans.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum