Nuuday’s mobilkunder har for femte år i træk Danmarks bedste mobilnetværk

Alle mobilkunder i Nuuday har adgang til TDC NETs mobilnetværk, som igen i år topper Teknologisk Instituts undersøgelse af de danske mobilnetværk. Netop det gode netværk er afgørende for mange af Nuuday’s mobilkunder.
”I dag bruger vi ikke kun telefonen til at tjekke mails og sociale medier. Vi streamer nyheder, serier på Netflix og videoer på YouTube, og derfor skal netværket være helt i top. Vores kunder forventer, at vi kan tilbyde dem landets bedste mobilnetværk, og derfor er jeg ekstremt glad for, at TDC NETs mobilnetværk nu for femte år i træk leverer de bedste mobiloplevelser til danskerne,” siger Michael Moyell Juul, koncerndirektør i Nuuday.
I undersøgelsen tester Teknologisk Institut, hvorvidt de forskellige netværksoperatører kunne levere en god mobilnetværksoplevelse på 500 tilfældigt udvalgte målepunkter på tværs af landet. Og her topper TDC NET med 92 procent gode mobiloplevelser.
”Vi har mobilkunder i hele landet, og derfor skal netværket også give kunder i alle ender af Danmark en god og hurtig mobiloplevelse. Derfor er det også en utrolig positiv udvikling, at andelen af tilfredsstillende mobiloplevelser på TDC NETs netværk er steget til 92 pct.” siger Michael Moyell Juul.
Undersøgelsen fra Teknologisk Institut er baseret på 4G-netværket, men TDC NET er i fuld gang med at opgradere mobilnetværket til 5G. Hos Nuuday ser man frem til at kunne tilbyde kunderne 5G senere på året.
”Opgraderingen til et 5G-netværk er en fantastisk mulighed for at tilbyde vores kunder endnu bedre og mere indholdsrige tjenester og produkter. Vi ser derfor frem til at lancere de første 5G-abonnementer, men det er endnu for tidligt at sætte en konkret dato på,” siger Michael Moyell Juul.
Om undersøgelsen
Teknologisk Institut konkluderer i undersøgelsen, at TDC NET ”på landsplan” har ”den bedste samlede mobilnetværksoplevelse”, og især på mobildata skiller TDC NET sig mærkbart ud fra konkurrenterne.
Teknologisk Institut påpeger således, at TDC NET på landsplan leverer hurtigere download og markant hurtigere upload end de øvrige netværk, ligesom der sker færre fejl i dataforbindelsen hos TDC end hos konkurrenterne.
Hele undersøgelsen fra Teknologisk Institut kan ses her: www.tdcnet.dk/mobilnet
Fakta
Undersøgelsen er udført af Teknologisk Institut for TDC NET.
Netværksoplevelsen er undersøgt på 500 tilfældigt udvalgte målesteder over hele landet i perioden 22. oktober til den 11. november 2019.
Den gode mobilnetværksoplevelse er defineret som:
- 30 sek. fejlfri mobiltelefonsamtale, hvor man kan høre modtageren
- 10 MB download inden for 15 sekunder
- 10 MB upload indenfor 30 sekunder
- 60 sek. YouTube video uden buffering-ventetid
Billeder
Information om Nuuday
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Nuuday henter international top-profil som ny CTIO10.9.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday styrker sin digitale transformation med ansættelsen af spanske Carlos Moreno Alonso som ny Chief Technology and Information Officer (CTIO). Han afløser Monika Gullin på posten, der med implementeringen af den nye IT-platform Dawn i YouSee, har færdiggjort første vigtige fase af Nuudays digitale rejse.
Nuuday skærper strategien og fokuserer forretningen med ny organisering26.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday kickstarter næste fase af transformationen med en skærpet strategi og en ny organisering for at accelerere væksten med den nye IT-platform som fundament. Ambitionen er klar: At skabe et profitabelt Nuuday, der vækster ved at skabe langsigtet værdi og øget relevans for kunderne gennem en stærk portefølje af brands, der fremover vil være organiseret i en B2B- og B2C-division for at styrke vidensdeling, krydssælge smartere og vinde markedet gennem partnerskaber, innovation og forenklede arbejdsgange.
Nuuday henter ny erfaren kommunikationsdirektør18.8.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday har ansat Tanja Frederiksen som ny kommunikationsdirektør med ansvar for corporate kommunikation, public affairs og ESG. Hun kommer med 15 års erfaring fra lignende stillinger blandt andet som global kommunikationsdirektør i Carlsberg og chef for Corporate Relations i Tryg A/S. Derudover har hun ti års politisk erfaring fra Christiansborg fra forskellige stillinger som rådgiver og journalist. ”Vi er meget glade for at få Tanja Frederiksen med ombord. Hun kommer med et stærkt mix af kommunikationserfaring, politisk tæft, strategisk ledelse og forretningsforståelse. Jeg er overbevist om, at hun er den helt rigtige til at stå i spidsen for Nuudays fremtidige positionering. Både i forhold til at styrke vores fortælling, vores relationer og vores samfundsansvar", siger Christian Thrane, CEO i Nuuday. ”Nuuday er en spændende tech-virksomhed i rivende udvikling, der gennem kendte brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Hiper m.fl. spiller en central rolle i at forbinde mennesker og vi
Eesy er klar med ny CEO, der skal fortsætte den digitale vækstrejse6.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Eesy får ny direktør, når Kine Kristin Kjærnes pr. dags dato tiltræder som CEO efter Lars Blach, hvor hun skal fortsætte eesys vækstrejse og fokusere knivskarpt på en nem og enkel digital kundeoplevelse. Kine Kristin Kjærnes kommer til eesy med omfattende erfaring fra telebranchen kombineret med et kommercielt salgsgen og digitalt mindset, der passer perfekt til eesys DNA.
Toneangivende brancheindex slår fast: Hiper er den internetudbyder som flest vil anbefale og giver mest værdi for pengene30.4.2025 09:33:00 CEST | Pressemeddelelse
For 6. år i træk vinder Hiper Loyalty Group prisen, som den internetudbyder, der leverer mest værdi for pengene. Samtidig er den førende fiberleverandør i år det selskab, flest vil anbefale. Direktør Lars Blach er på vegne af Hiper-teamet stolt af anerkendelsen, og vil med ambitionen om at genvinde priser mange år endnu, gøre det endnu nemmere at blive fiberkunde.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum