Nuuday’s mobilkunder har for femte år i træk Danmarks bedste mobilnetværk

Mobilkunder hos YouSee, TDC Erhverv, Telmore og Relatel kan for femte år i træk glæde sig over at have Danmarks bedste mobilnetværk. Det viser ny undersøgelse fra Teknologisk Institut.

Alle mobilkunder i Nuuday har adgang til TDC NETs mobilnetværk, som igen i år topper Teknologisk Instituts undersøgelse af de danske mobilnetværk. Netop det gode netværk er afgørende for mange af Nuuday’s mobilkunder.

”I dag bruger vi ikke kun telefonen til at tjekke mails og sociale medier. Vi streamer nyheder, serier på Netflix og videoer på YouTube, og derfor skal netværket være helt i top. Vores kunder forventer, at vi kan tilbyde dem landets bedste mobilnetværk, og derfor er jeg ekstremt glad for, at TDC NETs mobilnetværk nu for femte år i træk leverer de bedste mobiloplevelser til danskerne,” siger Michael Moyell Juul, koncerndirektør i Nuuday.

I undersøgelsen tester Teknologisk Institut, hvorvidt de forskellige netværksoperatører kunne levere en god mobilnetværksoplevelse på 500 tilfældigt udvalgte målepunkter på tværs af landet. Og her topper TDC NET med 92 procent gode mobiloplevelser.

”Vi har mobilkunder i hele landet, og derfor skal netværket også give kunder i alle ender af Danmark en god og hurtig mobiloplevelse. Derfor er det også en utrolig positiv udvikling, at andelen af tilfredsstillende mobiloplevelser på TDC NETs netværk er steget til 92 pct.” siger Michael Moyell Juul.

Undersøgelsen fra Teknologisk Institut er baseret på 4G-netværket, men TDC NET er i fuld gang med at opgradere mobilnetværket til 5G. Hos Nuuday ser man frem til at kunne tilbyde kunderne 5G senere på året.

”Opgraderingen til et 5G-netværk er en fantastisk mulighed for at tilbyde vores kunder endnu bedre og mere indholdsrige tjenester og produkter. Vi ser derfor frem til at lancere de første 5G-abonnementer, men det er endnu for tidligt at sætte en konkret dato på,” siger Michael Moyell Juul.

Om undersøgelsen
Teknologisk Institut konkluderer i undersøgelsen, at TDC NET ”på landsplan” har ”den bedste samlede mobilnetværksoplevelse”, og især på mobildata skiller TDC NET sig mærkbart ud fra konkurrenterne.

Teknologisk Institut påpeger således, at TDC NET på landsplan leverer hurtigere download og markant hurtigere upload end de øvrige netværk, ligesom der sker færre fejl i dataforbindelsen hos TDC end hos konkurrenterne.

Hele undersøgelsen fra Teknologisk Institut kan ses her: www.tdcnet.dk/mobilnet

Undersøgelsen er udført af Teknologisk Institut for TDC NET.

Netværksoplevelsen er undersøgt på 500 tilfældigt udvalgte målesteder over hele landet i perioden 22. oktober til den 11. november 2019.

Den gode mobilnetværksoplevelse er defineret som:

• 30 sek. fejlfri mobiltelefonsamtale, hvor man kan høre modtageren
  • 10 MB download inden for 15 sekunder
  • 10 MB upload indenfor 30 sekunder
  • 60 sek. YouTube video uden buffering-ventetid

Nuuday består af ni stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper, eesy og Blockbuster servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv, Netdesign og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 4.000 medarbejdere på tværs af Danmark og har mere end 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.

Nuuday udpeger ny CTO og CXO til at drive forbedringer i kundeoplevelsen18.8.2021 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nuuday har i løbet af de sidste to år stabiliseret forretningen og samtidig lanceret nye digitale tjenester og produkter. En ældre teknologiplatform komplicerer dog interaktionen med Nuuday’s kunder og medfører en inkonsistent kundeoplevelse på centrale områder. I dag kan Nuuday derfor annoncere vigtige ændringer, som skal accelerere forbedringer i kundeoplevelsen. ”Vi er markedsleder i Danmark, og vores kunder forventer, at vi leverer de bedste produkter og kundeoplevelser. Det oplever størstedelen af ​​vores kunder også på tværs af vores brands, men der er forsat tilfælde, hvor vi ikke altid lever op til alle vores kunders forventninger - især når det gælder vores største brands. Det skyldes til dels vores komplekse og ældre IT-system. Da vi nu går ind i næste fase af separationen af ​​Nuuday og TDC NET, er dét det rigtige tidspunkt at skifte gear i vores IT-transformation for at sikre, at vi hurtigt bliver den digitale og kundeorienterede leverandør, vores kunder fortjener,” siger J