Nuuday’s mobilkunder har for femte år i træk Danmarks bedste mobilnetværk
Alle mobilkunder i Nuuday har adgang til TDC NETs mobilnetværk, som igen i år topper Teknologisk Instituts undersøgelse af de danske mobilnetværk. Netop det gode netværk er afgørende for mange af Nuuday’s mobilkunder.
”I dag bruger vi ikke kun telefonen til at tjekke mails og sociale medier. Vi streamer nyheder, serier på Netflix og videoer på YouTube, og derfor skal netværket være helt i top. Vores kunder forventer, at vi kan tilbyde dem landets bedste mobilnetværk, og derfor er jeg ekstremt glad for, at TDC NETs mobilnetværk nu for femte år i træk leverer de bedste mobiloplevelser til danskerne,” siger Michael Moyell Juul, koncerndirektør i Nuuday.
I undersøgelsen tester Teknologisk Institut, hvorvidt de forskellige netværksoperatører kunne levere en god mobilnetværksoplevelse på 500 tilfældigt udvalgte målepunkter på tværs af landet. Og her topper TDC NET med 92 procent gode mobiloplevelser.
”Vi har mobilkunder i hele landet, og derfor skal netværket også give kunder i alle ender af Danmark en god og hurtig mobiloplevelse. Derfor er det også en utrolig positiv udvikling, at andelen af tilfredsstillende mobiloplevelser på TDC NETs netværk er steget til 92 pct.” siger Michael Moyell Juul.
Undersøgelsen fra Teknologisk Institut er baseret på 4G-netværket, men TDC NET er i fuld gang med at opgradere mobilnetværket til 5G. Hos Nuuday ser man frem til at kunne tilbyde kunderne 5G senere på året.
”Opgraderingen til et 5G-netværk er en fantastisk mulighed for at tilbyde vores kunder endnu bedre og mere indholdsrige tjenester og produkter. Vi ser derfor frem til at lancere de første 5G-abonnementer, men det er endnu for tidligt at sætte en konkret dato på,” siger Michael Moyell Juul.
Om undersøgelsen
Teknologisk Institut konkluderer i undersøgelsen, at TDC NET ”på landsplan” har ”den bedste samlede mobilnetværksoplevelse”, og især på mobildata skiller TDC NET sig mærkbart ud fra konkurrenterne.
Teknologisk Institut påpeger således, at TDC NET på landsplan leverer hurtigere download og markant hurtigere upload end de øvrige netværk, ligesom der sker færre fejl i dataforbindelsen hos TDC end hos konkurrenterne.
Hele undersøgelsen fra Teknologisk Institut kan ses her: www.tdcnet.dk/mobilnet
Fakta
Undersøgelsen er udført af Teknologisk Institut for TDC NET.
Netværksoplevelsen er undersøgt på 500 tilfældigt udvalgte målesteder over hele landet i perioden 22. oktober til den 11. november 2019.
Den gode mobilnetværksoplevelse er defineret som:
- 30 sek. fejlfri mobiltelefonsamtale, hvor man kan høre modtageren
- 10 MB download inden for 15 sekunder
- 10 MB upload indenfor 30 sekunder
- 60 sek. YouTube video uden buffering-ventetid
Billeder
Information om Nuuday
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Nuuday leverer vækst i serviceomsætningen drevet af mobil og fiber samt rekordhøj kundetilfredshed8.3.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nuuday afsluttede 2023 med ca. 2% vækst i serviceomsætningen i Q4, hvor mobiltjenester kom tilbage på vækstsporet med 9.000 nye abonnenter. Det bragte den samlede kundetilvækst op på 20.000 nye mobilkunder i 2023. Nuuday leverede også den højeste kundetilfredshed i virksomhedens historie, samtidig med at Nuuday gik i luften med første fase af sin nye IT-platform Dawn, som kommer til at udgøre rygraden i det transformerede Nuuday.
Godt nyt til eesy kunder: Nu kommer eSIM til smartwatch22.2.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Som det første mobilselskab i lavprissegmentet lancerer eesy nu eSIM til smartwatch for nye og eksisterende kunder. Med eSIM vil telefonnummer og data virke fuldstændig ens på både telefon og smartwatch. Dermed kan man være online, modtage opkald og sende beskeder også når telefonen ikke er med på farten.
Nu kan 23.000 husstande på Sydfyn få fiberinternet fra Hiper20.11.2023 10:33:07 CET | Pressemeddelelse
Den 20. november vil der åbnes op for køb af fiberprodukter fra Hiper for ca. 23.000 husstande og erhvervsadresser i og omkring Svendborg kommune samt på Langeland.
Q3: Nuuday leverede innovative produktlanceringer og stor stigning i cash flow8.11.2023 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Tredje kvartal af 2023 bød på banebrydende produktlanceringer fra YouSee. Den positive udvikling i underliggende simpelt cash flow (SCF) fortsatte i Q3, hvor SCF steg med +30% i forhold til samme periode året før. For året til dato er der vækst i de centrale finansielle nøgleparametre.
Mobilselskabet eesy lancerer eSim: Kom online på bare 2 minutter30.10.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med lancering af det digitale e-simkort til mobiltelefonen kan nye kunder slippe for alt bøvlet, der er forbundet med et fysisk simkort, lyder det fra eesy, der betegner eSim som et vigtigt element for at være digital frontrunner på det danske mobilmarked.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum