Nuudays mobilkunder har adgang til Danmarks bedste mobilnet for sjette år i træk
TDC NETs mobilnet, som alle mobilkunder hos Nuuday har adgang til, er netop blevet målt til Danmarks bedste for sjette gang af Teknologisk Institut. Det skyldes blandt andet højere hastighed og en mere stabil kvalitet – også udenfor de store byer. F.eks. er TDC NET’s mobilnetværk 36 pct. hurtigere på download og 43 pct. hurtigere på upload (10 MB data) end øvrige mobilnet. Hos Nuuday, der med mere end 3 mio. kunder på mobil og mobilt bredbånd, er landets største mobilserviceudbyder, ser man hvert år en stigning i kundernes dataforbrug og er derfor glade for, at man kan imødekomme det stigende forbrug ved at kunne tilbyde alle mobilkunder Danmarks bedste og mest stabile mobilnetværk.
”Et godt mobilnetværk er centralt for vores kunder, og gode forbindelser på tværs af landet er kun blevet endnu vigtigere i takt med, at vi alle har skulle arbejde mere hjemme under COVID-19. Der investeres løbende i at opgradere og fremtidssikre mobilnettet, og vi er Nuuday meget glade for, at vi fortsat kan tilbyde vores kunder Danmarks bedste mobilnet,” siger Michael Moyell Juul, koncerndirektør i Nuuday.
Stor efterspørgsel efter 5G
Som de første i Danmark kunne Nuuday sidste år tilbyde kunder 5G-adgang i hele Danmark. I den nye rapport blivermobilnetværksoplevelsen på det nye 5G-netværk målt for første gang. Undersøgelsen viser f.eks., at TDC NETs mobilnet via 5G har den hurtigste og mest fejlfrie download og upload, når der er tale om en stor datamængde (50 megabyte). Et resultat, TDC NET forventer, vil blive styrket yderligere i takt med, at kapaciteten i 5G-netværket fortsat øges.
”5G-teknologien giver os mulighed for at levere en unik oplevelse til vores kunder på Danmarks bedste mobilnet, og i Nuuday har vi inkluderet 5G i alle abonnementer rettet mod vores mest dataforbrugende kunder. Samtidig ser vi en stigende efterspørgsel efter mobiltelefoner, der understøtter 5G, og vi forventer, at denne tendens fortsætter, og at salget af 5G-telefoner vil overstige salget af 4G-telefoner i løbet af 2021,” siger Michael Moyell Juul.
I slutningen af 2020 kunne Nuuday som de første i Danmark tilbyde lynhurtigt mobilt bredbånd via 5G-nettet. Dermed fik både privat- og erhvervskunder et endnu hurtigere alternativ til en bredbåndsforbindelse leveret gennem et kabel i jorden.
”Med en mobil bredbåndsforbindelse via 5G-netværket får vores kunder en hurtigere og mere fleksibel forbindelse, men samtidig kan den også være et godt supplement til den bredbåndsforbindelse, som leveres gennem kabler i jorden. Samtidig giver mobilt bredbånd via 5G de virksomheder, der ligger i områder uden tilgængelige fiber- eller kabelforbindelser en markant forbedring af deres internetforbindelse, hvilket bliver stadig mere vigtig for et stigende antal virksomheder,” siger Michael Moyell Juul.
Den fulde rapport fra Teknologisk Institut kan ses på www.tdcnet.dk/mobilnet.
Billeder
Information om Nuuday
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Nuuday leverer vækst i serviceomsætningen drevet af mobil og fiber samt rekordhøj kundetilfredshed8.3.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nuuday afsluttede 2023 med ca. 2% vækst i serviceomsætningen i Q4, hvor mobiltjenester kom tilbage på vækstsporet med 9.000 nye abonnenter. Det bragte den samlede kundetilvækst op på 20.000 nye mobilkunder i 2023. Nuuday leverede også den højeste kundetilfredshed i virksomhedens historie, samtidig med at Nuuday gik i luften med første fase af sin nye IT-platform Dawn, som kommer til at udgøre rygraden i det transformerede Nuuday.
Godt nyt til eesy kunder: Nu kommer eSIM til smartwatch22.2.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Som det første mobilselskab i lavprissegmentet lancerer eesy nu eSIM til smartwatch for nye og eksisterende kunder. Med eSIM vil telefonnummer og data virke fuldstændig ens på både telefon og smartwatch. Dermed kan man være online, modtage opkald og sende beskeder også når telefonen ikke er med på farten.
Nu kan 23.000 husstande på Sydfyn få fiberinternet fra Hiper20.11.2023 10:33:07 CET | Pressemeddelelse
Den 20. november vil der åbnes op for køb af fiberprodukter fra Hiper for ca. 23.000 husstande og erhvervsadresser i og omkring Svendborg kommune samt på Langeland.
Q3: Nuuday leverede innovative produktlanceringer og stor stigning i cash flow8.11.2023 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Tredje kvartal af 2023 bød på banebrydende produktlanceringer fra YouSee. Den positive udvikling i underliggende simpelt cash flow (SCF) fortsatte i Q3, hvor SCF steg med +30% i forhold til samme periode året før. For året til dato er der vækst i de centrale finansielle nøgleparametre.
Mobilselskabet eesy lancerer eSim: Kom online på bare 2 minutter30.10.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med lancering af det digitale e-simkort til mobiltelefonen kan nye kunder slippe for alt bøvlet, der er forbundet med et fysisk simkort, lyder det fra eesy, der betegner eSim som et vigtigt element for at være digital frontrunner på det danske mobilmarked.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum