Nuuday udpeger ny CTO og CXO til at drive forbedringer i kundeoplevelsen

Jon James, CEO i Nuuday. Foto: Stefan Wessel.

Nuuday har i løbet af de sidste to år stabiliseret forretningen og samtidig lanceret nye digitale tjenester og produkter. En ældre teknologiplatform komplicerer dog interaktionen med Nuuday’s kunder og medfører en inkonsistent kundeoplevelse på centrale områder. I dag kan Nuuday derfor annoncere vigtige ændringer, som skal accelerere forbedringer i kundeoplevelsen.

”Vi er markedsleder i Danmark, og vores kunder forventer, at vi leverer de bedste produkter og kundeoplevelser. Det oplever størstedelen af ​​vores kunder også på tværs af vores brands, men der er forsat tilfælde, hvor vi ikke altid lever op til alle vores kunders forventninger - især når det gælder vores største brands. Det skyldes til dels vores komplekse og ældre IT-system. Da vi nu går ind i næste fase af separationen af ​​Nuuday og TDC NET, er dét det rigtige tidspunkt at skifte gear i vores IT-transformation for at sikre, at vi hurtigt bliver den digitale og kundeorienterede leverandør, vores kunder fortjener,” siger Jon James, CEO for Nuuday.

Til at lede IT-transformationen er Monika Gullin blevet udnævnt som Chief Technology Officer fra september. Monika Gullin har 20 års erfaring fra lignende stillinger og IT-transformationer i telebranchen, herunder ComHem og Telenor og senest Tele2 Sverige. Monika overtager efter den nuværende Head of Technology, Haktan Bulut, der har besluttet at træde tilbage efter mere end 12 år i TDC.

Michael Stinner, der sluttede sig til Nuuday i august, skal lede en nyetableret organisation, der udelukkende fokuserer på at løfte kundeoplevelsen. Han har mere end 20 års erfaring med kundeorienterede løsninger i telebranchen med et stærkt fokus på kvalitet i alle led af processen. Han har tidligere ledet Tele2 i Tyskland og udfyldt en lignende rolle i Tele2 Holland, hvor han med succes har hjulpet organisationen med at blive mere kundeorienteret og skabe gode kundeoplevelser.

”Teknologi er kernen i vores forretning, og med Monika og Michaels omfattende erfaring med at lede store IT- og digitale transformationer i forskellige internationale telekommunikationsvirksomheder, er jeg overbevist om, at vi har de rigtige kompetencer til at fremskynde vores IT-transformation og levere endnu bedre kundeoplevelser,” siger Jon James og fortsætter:

"Haktan har været med til at professionalisere vores teknologiplatforme og -tilgang i Nuuday. Jeg vil gerne takke for hans enestående engagement og især for hans utrættelige støtte i arbejdet med at designe og lancere denne transformation," siger Jon James.

Både Monika Gullin og Michael Stinner bliver en del af Nuudays ledelsesteam.

Jon James, CEO i Nuuday. Foto: Stefan Wessel.
Monika Gullin
Michael Stinner

Nuuday består af ni stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper, eesy og Blockbuster servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv, Netdesign og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 4.000 medarbejdere på tværs af Danmark og har mere end 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.