Nuuday sælger Blockbuster til SF Anytime

Del
Efter en stærk udvikling under Nuudays ejerskab sælger Nuuday nu Danmarks førende digitale filmudlejningstjeneste Blockbuster til den svenske markedsleder SF Anytime, som er en del af Bonnier-koncernen. SF Anytime erhverver sig retten til brugen af Blockbuster-brandet i Norden og overtager alle kundeforhold. Blockbusters kunder vil bl.a. få gavn af et større titelkatalog, og ejerskiftet bliver gennemført over en periode på seks måneder for at sikre en gnidningsløs overgang for de mange kunder, der fortsat vil kunne få den gode Blockbuster-oplevelse.
Efter en stærk udvikling under Nuudays ejerskab sælger Nuuday nu Danmarks førende digitale filmudlejningstjeneste Blockbuster til den svenske markedsleder SF Anytime.
Efter en stærk udvikling under Nuudays ejerskab sælger Nuuday nu Danmarks førende digitale filmudlejningstjeneste Blockbuster til den svenske markedsleder SF Anytime.

Nuuday kan i dag offentliggøre, at virksomheden sælger filmudlejningstjenesten Blockbuster til svenske SF Anytime, der er ejet af SF Studios og er en del af Bonnier-koncernen. Med handlen tilpasser Nuuday sin brandportefølje for at fokusere på at levere produkter og services inden for telekommunikation,mens SF Anytime med købet af Blockbuster skaber en førende nordisk platform for digitalt køb og leje af film. Handlen indbefatter, at SF Anytime erhverver sig retten til brugen af Blockbuster-brandet i Norden og overtager alle kundeforhold. SF Anytime overtager også Blockbusters nuværende partnerskaber herunder YouSees TV-kunders mulighed for at leje film på YouSees platforme. Købsprisen offentliggøres ikke.

”Blockbuster har gennemgået en stærk forretningsmæssig udvikling under vores ejerskab, og vi er stolte af at kunne aflevere en klar dansk markedsleder inden for digitalt køb og leje af film til SF Anytime, som vi er overbeviste om er den bedste langsigtede strategiske ejer af Blockbuster”, udtaler EVP i Nuuday, Jens Grønlund, der er ansvarlig for Nuudays digitale brands, herunder Blockbuster.

Naturlige synergier mellem Blockbuster og SF Anytime
Med købet af Blockbuster får SF Anytime en stærk tilstedeværelse i hele Norden, og der er helt oplagte synergier i, at Blockbuster-brandet og kundebasen bliver integreret hos SF Anytime. Den svenske markedsleder inden for digitalt køb og leje af film har distributionsaftaler med alle de største filmstudier samt relevante nordiske distributører, og Blockbusters kunder vil fremover få glæde af Nordens største titelkatalog.

”Vi er både glade for og stolte over at erhverve den førende danske digitale filmudlejningstjeneste Blockbuster og integrere tjenesten i vores virksomhed. De to brands komplementerer hinanden utroligt godt, eftersom SF Anytime har en markedsledende position i Sverige, mens Blockbuster-brandet er dansk markedsleder. Vores kombinerede erfaring og tilbud skaber en endnu stærkere service for millioner af husstande på tværs af det nordiske marked”, siger Michael Holmberg, administrerende direktør for SF Anytime.

Den gode Blockbuster-oplevelse fortsætter som hidtil
Blockbusters kundeoplevelse ligger helt i top. Derfor er det også afgørende at sikre en gnidningsløs overgang for de mange kunder, som fortsat vil have den samme Blockbuster-oplevelse, eftersom SF Anytime og Blockbuster vil fortsætte under hvert sit brand.

”Vi overdrager Blockbuster-brandet og kundeforholdene til SF Anytime over en periode på seks måneder for at sikre en gnidningsløs overgang for de mange Blockbuster-kunder, som ikke skal gøre noget anderledes, end de plejer, og dermed fortsat kan leje og købe de film, de ønsker at se på Blockbusters platforme”, slutter Jens Grønlund, EVP i Nuuday.

Kontakter

Billeder

Efter en stærk udvikling under Nuudays ejerskab sælger Nuuday nu Danmarks førende digitale filmudlejningstjeneste Blockbuster til den svenske markedsleder SF Anytime.
Efter en stærk udvikling under Nuudays ejerskab sælger Nuuday nu Danmarks førende digitale filmudlejningstjeneste Blockbuster til den svenske markedsleder SF Anytime.
Download

Information om Nuuday

Nuuday
Teglholmsgade 1
0900 København C

https://nuuday.dk/

Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper, eesy og Blockbuster servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv, Netdesign og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.

Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.

Følg pressemeddelelser fra Nuuday

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Nuuday

Nuuday skyder 2023 i gang med vækst i underliggende EBITDA og kundetilgang inden for strategiske kerneområder, alt imens virksomhedstransformationen bevæger sig hastigt fremad12.5.2023 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nuuday leverede på sin strategi om at stabilisere forretningen og vokse inden for mobiltjenester og højhastighedsbredbånd i Q1. Q4's positive EBITDA-trend fortsatte med en underliggende EBITDA-vækst på 3,7% YoY, alt imens Nuuday fortsætter rejsen mod at blive en strømlinet digital tjenesteudbyder, der nu for 8. år i træk opererer på Danmarks bedste mobilnet.

Bedst i test: Nuudays kunder er for ottende år i træk koblet på Danmarks bedste mobilnet med landsdækkende 5G-dækning3.5.2023 09:18:05 CEST | Pressemeddelelse

Teknologisk Institut har igen i år målt mobilnetværksoplevelsen i Danmark, og for ottende år i træk bliver TDC NET’s mobilnet målt til at være bedre end konkurrenternes. Dermed kan Danmarks største teleudbyder Nuuday, som opererer på TDC NET’s netværk, levere landets bedste mobilnetværksoplevelse til kunderne gennem sine brands YouSee, Telmore, TDC Erhverv, Eesy og Relatel.

Ny forbrugerundersøgelse: Hiper udbygger føringen som danskernes favoritinternet19.4.2023 14:24:10 CEST | Pressemeddelelse

Internetudbyderen Hiper udbygger igen sin førerposition, når det kommer til forholdet til de danske kunder. Det viser den seneste store forbrugerundersøgelse fra Loyalty Group, hvor Hiper kåres af forbrugerne som både den udbyder, der giver mest værdi for pengene, og den som flest vil anbefale. Derudover vinder Nuuday-virksomheden Hiper for første gang prisen som den mest kundevenlige internetudbyder – og det er ifølge Hipers direktør, Mads Hein, et klart udtryk for virksomhedens succesfulde strategi om at fokusere på fiberinternet.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum