Nuuday leverer omsætningsvækst og har igangsat omfattende virksomhedstransformation

Nuuday kom styrket ud af årets andet kvartal, hvor serviceomsætningen voksede med 1,6% ift. samme periode året før og landede på DKK 3,321 mia. Resultatet er drevet af fortsat positive takter inden for mobil og højhastighedsbredbånd som følge af operationelle forbedringer og et større aftryk på fibernettet.

På mobilområdet lagde Nuuday yderligere 9.000 abonnementer til kundebasen med vækst på både privatkunde- og erhvervsmarkedet, mens antallet af abonnenter med fast bredbånd faldt med 6.000 delvist drevet af et engangstab af en foreningskontrakt. Nuuday når nu ud til alle fiberforsyningsselskaber i Danmark efter en aftale med Fibia kom i stand i slutningen af Q2. Inden for højhastighedsbredbånd voksede Nuudays abonnentbase med 8,5% i forhold til samme periode året før.

TV-forretningen oplevede en midlertidig vækst på 5.000 abonnementer som følge af tilgangen af en stor antenneforening, selvom forretningsområdet som helhed er i strukturel nedgang pga. lavere efterspørgsel efter traditionelle TV-pakker. Det strukturelt udfordrede forretningsområde fastnettelefoni oplevede et fald på 18.000 abonnenter.

“Samlet set er jeg tilfreds med Q2-resultatet, som viser, at vi fortsat leverer på vores mission om at stabilisere kundebasen og klargøre forretningen til fornyet vækst. Jeg lægger særligt vægt på, at vi endnu engang dokumenterer solid vækst inden for de strategisk vigtige områder mobil og højhastighedsbredbånd”, siger Jon James, CEO for Nuuday.

Som forventet betyder fortsat øgede omkostninger til tredjeparter, som primært er relateret til indholdsrettigheder samt den fortsatte migration fra DSL til højhastighedsbredbånd, at EBITDA faldt med 9,2% i forhold til samme periode året før og landede på DKK 426 mio.

Nuuday fortsætter med at investere i sin virksomhedstransformation for at kunne skabe en bedre kundeoplevelse. I den forbindelse offentliggjorde Nuuday i juni valget af Netcracker Technology som teknologisk partner for transformationen, hvor Nuuday foretager sin hidtil største investering på DKK 1 mia. Det blev også annonceret, at Henrik Christiansen sluttede sig til Nuuday som ny CFO pr. 1. august, hvilket markerer gennemførslen af omorganiseringen af Nuudays ledelsesteam.

“Vi byder Henrik velkommen til Nuuday-teamet og til vores ambitiøse transformationsrejse. Nu begynder næste fase af vores transformationsprogram sammen med Netcracker, hvor vi vil skabe den mest digitale serviceudbyder i Danmark, der leverer de bedste kundeoplevelser”, siger Jon James, CEO for Nuuday.