Nuuday leverer omsætningsvækst og har igangsat omfattende virksomhedstransformation

Nuuday kom styrket ud af årets andet kvartal, hvor serviceomsætningen voksede med 1,6% ift. samme periode året før og landede på DKK 3,321 mia. Resultatet er drevet af fortsat positive takter inden for mobil og højhastighedsbredbånd som følge af operationelle forbedringer og et større aftryk på fibernettet.
På mobilområdet lagde Nuuday yderligere 9.000 abonnementer til kundebasen med vækst på både privatkunde- og erhvervsmarkedet, mens antallet af abonnenter med fast bredbånd faldt med 6.000 delvist drevet af et engangstab af en foreningskontrakt. Nuuday når nu ud til alle fiberforsyningsselskaber i Danmark efter en aftale med Fibia kom i stand i slutningen af Q2. Inden for højhastighedsbredbånd voksede Nuudays abonnentbase med 8,5% i forhold til samme periode året før.
TV-forretningen oplevede en midlertidig vækst på 5.000 abonnementer som følge af tilgangen af en stor antenneforening, selvom forretningsområdet som helhed er i strukturel nedgang pga. lavere efterspørgsel efter traditionelle TV-pakker. Det strukturelt udfordrede forretningsområde fastnettelefoni oplevede et fald på 18.000 abonnenter.
“Samlet set er jeg tilfreds med Q2-resultatet, som viser, at vi fortsat leverer på vores mission om at stabilisere kundebasen og klargøre forretningen til fornyet vækst. Jeg lægger særligt vægt på, at vi endnu engang dokumenterer solid vækst inden for de strategisk vigtige områder mobil og højhastighedsbredbånd”, siger Jon James, CEO for Nuuday.
Som forventet betyder fortsat øgede omkostninger til tredjeparter, som primært er relateret til indholdsrettigheder samt den fortsatte migration fra DSL til højhastighedsbredbånd, at EBITDA faldt med 9,2% i forhold til samme periode året før og landede på DKK 426 mio.
Nuuday fortsætter med at investere i sin virksomhedstransformation for at kunne skabe en bedre kundeoplevelse. I den forbindelse offentliggjorde Nuuday i juni valget af Netcracker Technology som teknologisk partner for transformationen, hvor Nuuday foretager sin hidtil største investering på DKK 1 mia. Det blev også annonceret, at Henrik Christiansen sluttede sig til Nuuday som ny CFO pr. 1. august, hvilket markerer gennemførslen af omorganiseringen af Nuudays ledelsesteam.
“Vi byder Henrik velkommen til Nuuday-teamet og til vores ambitiøse transformationsrejse. Nu begynder næste fase af vores transformationsprogram sammen med Netcracker, hvor vi vil skabe den mest digitale serviceudbyder i Danmark, der leverer de bedste kundeoplevelser”, siger Jon James, CEO for Nuuday.
Kontakter
Mikkel Riis-JørgensenPressechef
Tlf:+45 30 44 22 44mikri@nuuday.dkBilleder

Information om Nuuday
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Nuuday henter international top-profil som ny CTIO10.9.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday styrker sin digitale transformation med ansættelsen af spanske Carlos Moreno Alonso som ny Chief Technology and Information Officer (CTIO). Han afløser Monika Gullin på posten, der med implementeringen af den nye IT-platform Dawn i YouSee, har færdiggjort første vigtige fase af Nuudays digitale rejse.
Nuuday skærper strategien og fokuserer forretningen med ny organisering26.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday kickstarter næste fase af transformationen med en skærpet strategi og en ny organisering for at accelerere væksten med den nye IT-platform som fundament. Ambitionen er klar: At skabe et profitabelt Nuuday, der vækster ved at skabe langsigtet værdi og øget relevans for kunderne gennem en stærk portefølje af brands, der fremover vil være organiseret i en B2B- og B2C-division for at styrke vidensdeling, krydssælge smartere og vinde markedet gennem partnerskaber, innovation og forenklede arbejdsgange.
Nuuday henter ny erfaren kommunikationsdirektør18.8.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday har ansat Tanja Frederiksen som ny kommunikationsdirektør med ansvar for corporate kommunikation, public affairs og ESG. Hun kommer med 15 års erfaring fra lignende stillinger blandt andet som global kommunikationsdirektør i Carlsberg og chef for Corporate Relations i Tryg A/S. Derudover har hun ti års politisk erfaring fra Christiansborg fra forskellige stillinger som rådgiver og journalist. ”Vi er meget glade for at få Tanja Frederiksen med ombord. Hun kommer med et stærkt mix af kommunikationserfaring, politisk tæft, strategisk ledelse og forretningsforståelse. Jeg er overbevist om, at hun er den helt rigtige til at stå i spidsen for Nuudays fremtidige positionering. Både i forhold til at styrke vores fortælling, vores relationer og vores samfundsansvar", siger Christian Thrane, CEO i Nuuday. ”Nuuday er en spændende tech-virksomhed i rivende udvikling, der gennem kendte brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Hiper m.fl. spiller en central rolle i at forbinde mennesker og vi
Eesy er klar med ny CEO, der skal fortsætte den digitale vækstrejse6.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Eesy får ny direktør, når Kine Kristin Kjærnes pr. dags dato tiltræder som CEO efter Lars Blach, hvor hun skal fortsætte eesys vækstrejse og fokusere knivskarpt på en nem og enkel digital kundeoplevelse. Kine Kristin Kjærnes kommer til eesy med omfattende erfaring fra telebranchen kombineret med et kommercielt salgsgen og digitalt mindset, der passer perfekt til eesys DNA.
Toneangivende brancheindex slår fast: Hiper er den internetudbyder som flest vil anbefale og giver mest værdi for pengene30.4.2025 09:33:00 CEST | Pressemeddelelse
For 6. år i træk vinder Hiper Loyalty Group prisen, som den internetudbyder, der leverer mest værdi for pengene. Samtidig er den førende fiberleverandør i år det selskab, flest vil anbefale. Direktør Lars Blach er på vegne af Hiper-teamet stolt af anerkendelsen, og vil med ambitionen om at genvinde priser mange år endnu, gøre det endnu nemmere at blive fiberkunde.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum