Nuuday leverer omsætningsvækst og har igangsat omfattende virksomhedstransformation

Nuuday kom styrket ud af årets andet kvartal, hvor serviceomsætningen voksede med 1,6% ift. samme periode året før og landede på DKK 3,321 mia. Resultatet er drevet af fortsat positive takter inden for mobil og højhastighedsbredbånd som følge af operationelle forbedringer og et større aftryk på fibernettet.
På mobilområdet lagde Nuuday yderligere 9.000 abonnementer til kundebasen med vækst på både privatkunde- og erhvervsmarkedet, mens antallet af abonnenter med fast bredbånd faldt med 6.000 delvist drevet af et engangstab af en foreningskontrakt. Nuuday når nu ud til alle fiberforsyningsselskaber i Danmark efter en aftale med Fibia kom i stand i slutningen af Q2. Inden for højhastighedsbredbånd voksede Nuudays abonnentbase med 8,5% i forhold til samme periode året før.
TV-forretningen oplevede en midlertidig vækst på 5.000 abonnementer som følge af tilgangen af en stor antenneforening, selvom forretningsområdet som helhed er i strukturel nedgang pga. lavere efterspørgsel efter traditionelle TV-pakker. Det strukturelt udfordrede forretningsområde fastnettelefoni oplevede et fald på 18.000 abonnenter.
“Samlet set er jeg tilfreds med Q2-resultatet, som viser, at vi fortsat leverer på vores mission om at stabilisere kundebasen og klargøre forretningen til fornyet vækst. Jeg lægger særligt vægt på, at vi endnu engang dokumenterer solid vækst inden for de strategisk vigtige områder mobil og højhastighedsbredbånd”, siger Jon James, CEO for Nuuday.
Som forventet betyder fortsat øgede omkostninger til tredjeparter, som primært er relateret til indholdsrettigheder samt den fortsatte migration fra DSL til højhastighedsbredbånd, at EBITDA faldt med 9,2% i forhold til samme periode året før og landede på DKK 426 mio.
Nuuday fortsætter med at investere i sin virksomhedstransformation for at kunne skabe en bedre kundeoplevelse. I den forbindelse offentliggjorde Nuuday i juni valget af Netcracker Technology som teknologisk partner for transformationen, hvor Nuuday foretager sin hidtil største investering på DKK 1 mia. Det blev også annonceret, at Henrik Christiansen sluttede sig til Nuuday som ny CFO pr. 1. august, hvilket markerer gennemførslen af omorganiseringen af Nuudays ledelsesteam.
“Vi byder Henrik velkommen til Nuuday-teamet og til vores ambitiøse transformationsrejse. Nu begynder næste fase af vores transformationsprogram sammen med Netcracker, hvor vi vil skabe den mest digitale serviceudbyder i Danmark, der leverer de bedste kundeoplevelser”, siger Jon James, CEO for Nuuday.
Kontakter
Mikkel Riis-JørgensenPressechef
Tlf:+45 30 44 22 44mikri@nuuday.dkBilleder

Information om Nuuday
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Toneangivende brancheindex slår fast: Hiper er den internetudbyder som flest vil anbefale og giver mest værdi for pengene30.4.2025 09:33:00 CEST | Pressemeddelelse
For 6. år i træk vinder Hiper Loyalty Group prisen, som den internetudbyder, der leverer mest værdi for pengene. Samtidig er den førende fiberleverandør i år det selskab, flest vil anbefale. Direktør Lars Blach er på vegne af Hiper-teamet stolt af anerkendelsen, og vil med ambitionen om at genvinde priser mange år endnu, gøre det endnu nemmere at blive fiberkunde.
Nuuday leverede fortsat øget serviceomsætning og kundetilfredshed i 202412.3.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med en tilgang på 14.000 mobilabonnenter i 4. kvartal øgede Nuuday sin mobilbase med i alt 69.000 abonnenter i løbet af 2024. Nuuday tilføjede også yderligere 20.000 fiberkunder til forretningen, hvilket bragte det samlede antal af nye fiberkunder op på 63.000 for hele året. Efter succesfuldt at have migreret størstedelen af YouSees kundebase til vores nye IT-platform, vil hele YouSee-kundebasen være migreret inden længe. Det markerer en kæmpe milepæl for Nuudays omfattende virksomhedstransformation.
Hiper er klar med ny CEO, der skal gøre kunderejsen endnu nemmere for fiberkunderne11.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hiper får ny direktør, når Lars Blach pr. dags dato tiltræder som CEO efter Mads Hein, hvor han skal sikre stabilt og lynhurtigt bredbånd til danskerne ved at gøre det endnu lettere at blive fiberkunde. Lars Blach kommer fra en intern stilling som CEO for Nuudays digitale udfordrerbrand, eesy.
Relatel får ny CEO, der skal fortsætte væksten gennem øget digitalisering25.2.2025 11:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den 1. marts tiltræder Mads Hein som ny CEO for Nuudays erhvervsbrand Relatel, der leverer mobiltelefoni, brugervenlige kommunikationsløsninger og 5G internet til Danmarks små og mellemstore virksomheder. Mads Hein tager over for Anders Kjær-Jensen, der er blevet headhuntet internt til en nyoprettet stilling som Chief Sales Officer i YouSee.
YouSee og rettighedshaverne har indgået midlertidige aftaler2.12.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
YouSee, som er tv-forretningen i Nuuday A/S, og rettighedshaverne (Koda, UBOD og Copydan Verdens TV) har indgået midlertidige aftaler, som vil gælde, mens sagerne behandles ved rette instans.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum