Nuuday leverer en solid start på 2022 med 2 procent vækst i serviceomsætningen samt stabil udvikling inden for mobil og bredbånd
Nuuday fortsatte i første kvartal af 2022 med at eksekvere sin strategi om at stabilisere forretningen inden for både B2C og B2B med fokus på strategiske kerneprodukter inden for mobil og bredbånd.
Serviceomsætningen steg til 3.332m DKK, hvilket er en stigning på 2% ift. samme periode året før. Væksten blev drevet af en omsætningsfremgang på 6% inden for mobility services på tværs af erhvervs- og privatforretningen.
Nuuday fortsatte stabiliseringen af kundebasen inden for de strategiske nøgleprodukter mobil og højhastighedsbredbånd, hvor kundebasen på mobil privatmarkedet steg med 2.000 omsætningsgenererende enheder (RGU[1]), mens der kom 1.000 færre RGU’er inden for bredbånd til private. Samlet set er dette udtryk for en væsentlig forbedring på privatmarkedet i forhold til de seneste kvartaler, samtidig med at kundebasen på erhvervsmarkedet fortsatte med at vokse drevet af vækst inden for mobil. TV-forretningen registrerede et tab på 21.000 RGU’er i Q1.
Resultaterne afspejler Nuuday’s forbedrede strategi for øget kundetilgang samt migrering af eksisterende kunder til nye teknologier, samtidig med at Nuuday har styrket sin position som landsdækkende bredbåndsudbyder med afsæt i en lang række af aftaler med regionale fiberselskaber. Antallet af RGU’er på TV-området blev påvirket af prisstigninger, der trådte i kraft den 1. januar.
“Vi fortsætter stabiliseringen af forretningen med stabil udvikling inden for vores strategiske kundesegmenter kombineret med vækst i serviceomsætningen. Det skaber et solidt udgangspunkt for vores langsigtede succes”, siger Jon James, CEO for Nuuday.
EBITDA faldt med 6% ift. samme periode sidste år drevet af øgede omkostninger til indholdsleverandører og den fortsatte omstilling fra DSL til fiber, samt betydelige investeringer i en forbedret kundeoplevelse og de tidlige stadier af vores virksomhedstransformation. De øgede omkostninger blev til dels afbødet af væsentlige reduktioner i driftsomkostningerne.
Fremadrettet forventer Nuuday et beskedent fald i EBITDA og en stigning i CAPEX i løbet af året, efterhånden som Nuuday realiserer flere dele af sit omfattende transformationsprogram.
“Vi investerer for at erstatte vores komplekse it-systemer og for at omstrukturere vores operationelle og kundevendte processer med det mål at blive mere innovative og gøre livet lettere for vores kunder. Det vil forvandle Nuuday til et af de mest digitale og avancerede teleselskaber i Europa”, siger Jon James, CEO for Nuuday.
[1] Henviser til antallet af kundeforhold, der genererer omsætning.
Kontakter
Emil LohseInterim presseansvarlig
Tlf:+45 2483 7993emlo@nuuday.dkBilleder
Information om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper, eesy og Blockbuster servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv, Netdesign og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Nuuday leverer vækst i serviceomsætningen drevet af mobil og fiber samt rekordhøj kundetilfredshed8.3.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nuuday afsluttede 2023 med ca. 2% vækst i serviceomsætningen i Q4, hvor mobiltjenester kom tilbage på vækstsporet med 9.000 nye abonnenter. Det bragte den samlede kundetilvækst op på 20.000 nye mobilkunder i 2023. Nuuday leverede også den højeste kundetilfredshed i virksomhedens historie, samtidig med at Nuuday gik i luften med første fase af sin nye IT-platform Dawn, som kommer til at udgøre rygraden i det transformerede Nuuday.
Godt nyt til eesy kunder: Nu kommer eSIM til smartwatch22.2.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Som det første mobilselskab i lavprissegmentet lancerer eesy nu eSIM til smartwatch for nye og eksisterende kunder. Med eSIM vil telefonnummer og data virke fuldstændig ens på både telefon og smartwatch. Dermed kan man være online, modtage opkald og sende beskeder også når telefonen ikke er med på farten.
Nu kan 23.000 husstande på Sydfyn få fiberinternet fra Hiper20.11.2023 10:33:07 CET | Pressemeddelelse
Den 20. november vil der åbnes op for køb af fiberprodukter fra Hiper for ca. 23.000 husstande og erhvervsadresser i og omkring Svendborg kommune samt på Langeland.
Q3: Nuuday leverede innovative produktlanceringer og stor stigning i cash flow8.11.2023 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Tredje kvartal af 2023 bød på banebrydende produktlanceringer fra YouSee. Den positive udvikling i underliggende simpelt cash flow (SCF) fortsatte i Q3, hvor SCF steg med +30% i forhold til samme periode året før. For året til dato er der vækst i de centrale finansielle nøgleparametre.
Mobilselskabet eesy lancerer eSim: Kom online på bare 2 minutter30.10.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med lancering af det digitale e-simkort til mobiltelefonen kan nye kunder slippe for alt bøvlet, der er forbundet med et fysisk simkort, lyder det fra eesy, der betegner eSim som et vigtigt element for at være digital frontrunner på det danske mobilmarked.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum