Nu navngives ny arena i København med plads til 7.000 siddende gæster
Bellakvarter i Ørestad er i forvejen et trækplaster for internationale events med Bella Center Copenhagen og AC Hotel Bella Sky, som ligger tæt på lufthavnen og er direkte forbundet med resten af byen gennem Bella Center Metrostation. Nu udvides kvarteret med en arena med 14.000 fleksible kvadratmeter, så Bella Center fremover kan rumme 30.000 samtidige gæster. Arenaen giver dermed helt nye muligheder for, at Bella Center og København kan danne rammen ved globale erhvervs- og politiske konferencer samt kulturbegivenheder og sportsevents.
”For at tiltrække de helt store internationale kongresser til København har byen historisk manglet to ting: hotelkapacitet og en stor søjlefri Arena, hvor hovedtaleren kunne tale til 7.000 deltagere samtidig. Hotellerne er kommet til over de sidste par år, og nu tilføjer vi Arenaen som sammen med resten af Bella Centret løfter os et niveau op ift. hvilke begivenheder vi kan trække til hovedstaden”, siger adm. direktør i BC Hospitality Group, Christian Folden Lund.
Den nye Bella Arena er via et stort glasatrium forbundet til det eksisterende Bella Center, således at Arenaen, hotellet og Bella Center nu er under samme tag og samlet kan huse events med op til 30.000 deltagere. Bella Arena får samtidig sine egne identiteter og indgange, da den kan benyttes alene til fx kulturbegivenheder og sportsevents samtidig med, at der er andre kongres- og konferenceevents i Bella Center.
”Vi har fokuseret på at skabe en fleksibel løsning, som udvider hvad hele Bella-komplekset med kongrescenter, hotel og Arena kan bruges til, så vi er 100 procent klar, når verden igen åbner op for store forsamlinger,” siger adm. direktør i BC Hospitality Group, Christian Folden Lund.
”Krisen har i den grad vist, at hovedstaden har brug for turisterne, både de ferierejsende, de erhvervsrejsende og dem, som kommer for at opleve særlige begivenheder. Før krisen skabte de rejsende samlet en omsætning på over 50 mia. kr. i hovedstaden. Så vi skal have genoprettet hovedstadens turisme. Og det skal vi gøre gennem omstilling, fokus på bæredygtighed og innovation. Vi er nødt til at skabe nyt, for konkurrencen bliver kun hårdere. Jeg er derfor på hovedstadens vegne rigtig glad for, at vi kan åbne Bella Arena, som sammen med Bella Center gør Bella Kvarter til et nyt internationalt knudepunkt for erhvervsturisme og oplevelsesøkonomi,” siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen.
”København er en turistby og en eventby. Det gælder både for københavnerne selv og for de flere end fire millioner internationale turister, der årligt gæster byen. Vi skal genstarte oplevelsesøkonomien for fuld kraft, og der kommer til at være efterspørgsel på store events. Det kræver selvfølgelig, at vi har rammerne her i byen. Derfor er åbningen af Bella Arena og de muligheder, som vi får i Bellakvarter, afgørende for oplevelsesøkonomien i fremtidens København.”
Bæredygtigt byggeri giver grøn guldcertificering
Bæredygtighed og ansvarlighed er tænkt ind i alle dele af Bella Center og tilhørende hoteller. Derfor er Bella Arena også skabt med fokus på bæredygtighed. Bæredygtige materialer, energieffektivitet og cirkularitet har været centrale fokuspunkter, og det har ført til, at Bella Arena har opnået den internationale guldcertificering indenfor bæredygtighed fraDGNB. I tæt partnerskab med BC Hospitality Groups nye drikkevareleverandør, Carlsberg, er der blandt andet gjort brug af genanvendte ølfustager i processen. De genanvendte fustager bliver brugt sammen med genanvendt træ fra det oprindelige Bella Center på Bellahøj.
”DGNB-certificeringen er et bevis på, at det kan lade sig gøre at tænke bæredygtighed ind i store byggerier. Samtidig markerer åbningen startskuddet på et strategisk partnerskab med Carlsberg, der har styrket vores fokus på bæredygtighed. Carlsberg er ikke bare gået ind som leverandør af drikkevarer, men som en samlet bæredygtighedspartner med fokus på cirkularitet. De næste mange år skal vi samarbejde om at gøre gæsternes oplevelser mere bæredygtige,” siger adm. direktør, Christian Folden-Lund.
Carlsbergs bidrag til arenaen tager udgangspunkt i bryggeriets fokus på cirkularitet i hele værdikæden. Den seneste innovation er DraughtMaster-fustagerne til fadøl, som udover at sikre bedre kvalitet og udnyttelse af øllet bliver returneret og genanvendt til nye produkter som møbler og byggematerialer. I Bella Arena blive de upcyclede fustager brugt til skilte og inventar.
”Vi vil gerne samarbejde med alle vores partnere og kunder om at nedbringe det samlede ressourceforbrug. Derfor har vi skabt et system, der sikrer, at så meget som muligt bliver enten genbrugt eller genanvendt. Sammen med BC Hospitality Group, så vi en unik mulighed i Bella Arena for at være med på bæredygtighedsrejsen fra starten. Det har gjort arenaen grøn i mere end én forstand. Det er fantastisk, at vores fustager, der bliver tømt hos vores kunder, kan komme ud og få nyt liv samme sted,” siger adm. direktør i Carlsberg Danmark, Peter Haahr Nielsen.
Fakta:
Bella Arena er både helt sin egen og en del af storfamilien. Navnet ”Bella” stammer helt tilbage fra det første Bella Center på Bellahøj som åbnede i 1965.I 1975 rykkede Bella Center til den nuværende placering i Ørestad som dengang var bar mark. Siden er Ørestadsbydelen Bella Kvarter skudt op rundt om Bella Center Copenhagen, metroen er kommet til med Bella Center station, Hotel Bella sky kom til i 2011 og nu udvides altså med Bella Arena.
Nøgleord
Kontakter
Pressechef - BC Hospitality Group A/S, Karen Østerbye, kars@bchg.dk / 81884843
Billeder
Information om Bellagroup A/S
Om BC Hospitality Group
BC Hospitality Group er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer, og består af: Bella Center Copenhagen, Bella Sky Conference & Event, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.
BC Hospitality Groups nye i alt 14.000 m2 store multihal, og del af Bella Center Copenhagen, står nu færdig og klar til at huse alt fra kulturbegivenhede til kongresser og udstillinger.
Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Gratis klimarapportering bliver standard for store events i Bella Center Copenhagen17.4.2024 07:48:21 CEST | Pressemeddelelse
Bella Center Copenhagen, et af Skandinaviens førende udstillings- og kongrescentre, lancerer nu et ambitiøst klimarapporteringsinitiativ, der sætter en ny standard for arbejdet med bæredygtighed i den globale eventindustri.
Near, far, wherever you are: Titanic Live in Concert rammer Bella Arena med 76 mand stort symfoniorkester4.4.2024 07:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Tag med på en cinematisk atlanterhavsrejse gennem en af filmhistoriens mest legendariske kærlighedshistorier til Titanic Live in Concert. For første gang i Danmark præsenteres James Camerons mesterværk på det store lærred akkompagneret af et live symfoniorkester og kor, som løfter James Horners udødelige musik og Celine Dions titelhit ud på åbent følelseshav.
Kendt brancheprofil bliver ny hoteldirektør på AC Hotel Bella Sky3.4.2024 08:07:47 CEST | Pressemeddelelse
Med sine ikoniske, lænende tårne, 811 værelser og en prisvindende rooftop-restaurant er AC Hotel Bella Sky Copenhagen kendt langt ud over Danmarks grænser. Nu får landets andet største hotel ny General Manager i form af Jesper Olesen, tidligere Clarion & Comfort Hotel Copenhagen Airport, som skal fokusere og accelerere forretningsudviklingen. Den tidligere direktør helliger sig fejringen og repositioneringen af Bellagroups 5-stjernede Marriott-hotel i indre by ovenpå en ambitiøs opgraderingsrejse.
CIFFs “One Copenhagen”-ambition bliver til virkelighed i 202419.3.2024 14:02:06 CET | Pressemeddelelse
CIFF - Copenhagen International Fashion Fair sætter ny fart på vækstplanerne med at samle de stærkeste brands inden for mode og livsstil i én messeplatform.
Ovenpå succesfuld premiere: Københavns Kommune forlænger støtten til Copenhagen Gaming Week7.3.2024 10:46:11 CET | Pressemeddelelse
Med et ønske om at bidrage til den fortsatte udvikling af Københavns nye, internationale festival for gaming og esport, har økonomiudvalget i Københavns Kommune bevilget en udmøntning til planlægning og afholdelse af Copenhagen Gaming Week på 2,5 mio kr. i 2025 og 2 mio. kr. i 2026. Hertil kommer en toårig pulje på 700.000 kr., som kommunen vil bruge på aktivering ifm. eventen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum