Nu navngives ny arena i København med plads til 7.000 siddende gæster

Bella Arena er navnet på Københavns nye Arena, der er bygget i forlængelse af Bella Center. Med plads til 7.000 siddende gæster i den nye Arena er København i stand til at være vært ved endnu større internationale events i fremtiden. Et stærkt fokus på bæredygtighed i hele byggeprocessen og et innovativt samarbejdede med Carlsberg giver Bella Arena en guldcertificering indenfor bæredygtigt byggeri.

Bella Arena

Bellakvarter i Ørestad er i forvejen et trækplaster for internationale events med Bella Center Copenhagen og AC Hotel Bella Sky, som ligger tæt på lufthavnen og er direkte forbundet med resten af byen gennem Bella Center Metrostation. Nu udvides kvarteret med en arena med 14.000 fleksible kvadratmeter, så Bella Center fremover kan rumme 30.000 samtidige gæster. Arenaen giver dermed helt nye muligheder for, at Bella Center og København kan danne rammen ved globale erhvervs- og politiske konferencer samt kulturbegivenheder og sportsevents.

”For at tiltrække de helt store internationale kongresser til København har byen historisk manglet to ting: hotelkapacitet og en stor søjlefri Arena, hvor hovedtaleren kunne tale til 7.000 deltagere samtidig. Hotellerne er kommet til over de sidste par år, og nu tilføjer vi Arenaen som sammen med resten af Bella Centret løfter os et niveau op ift. hvilke begivenheder vi kan trække til hovedstaden”, siger adm. direktør i BC Hospitality Group, Christian Folden Lund.

Den nye Bella Arena er via et stort glasatrium forbundet til det eksisterende Bella Center, således at Arenaen, hotellet og Bella Center nu er under samme tag og samlet kan huse events med op til 30.000 deltagere. Bella Arena får samtidig sine egne identiteter og indgange, da den kan benyttes alene til fx kulturbegivenheder og sportsevents samtidig med, at der er andre kongres- og konferenceevents i Bella Center.

”Vi har fokuseret på at skabe en fleksibel løsning, som udvider hvad hele Bella-komplekset med kongrescenter, hotel og Arena kan bruges til, så vi er 100 procent klar, når verden igen åbner op for store forsamlinger,” siger adm. direktør i BC Hospitality Group, Christian Folden Lund.

”Krisen har i den grad vist, at hovedstaden har brug for turisterne, både de ferierejsende, de erhvervsrejsende og dem, som kommer for at opleve særlige begivenheder. Før krisen skabte de rejsende samlet en omsætning på over 50 mia. kr. i hovedstaden. Så vi skal have genoprettet hovedstadens turisme. Og det skal vi gøre gennem omstilling, fokus på bæredygtighed og innovation. Vi er nødt til at skabe nyt, for konkurrencen bliver kun hårdere. Jeg er derfor på hovedstadens vegne rigtig glad for, at vi kan åbne Bella Arena, som sammen med Bella Center gør Bella Kvarter til et nyt internationalt knudepunkt for erhvervsturisme og oplevelsesøkonomi,” siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen.

”København er en turistby og en eventby. Det gælder både for københavnerne selv og for de flere end fire millioner internationale turister, der årligt gæster byen. Vi skal genstarte oplevelsesøkonomien for fuld kraft, og der kommer til at være efterspørgsel på store events. Det kræver selvfølgelig, at vi har rammerne her i byen. Derfor er åbningen af Bella Arena og de muligheder, som vi får i Bellakvarter, afgørende for oplevelsesøkonomien i fremtidens København.”

Bæredygtigt byggeri giver grøn guldcertificering

Bæredygtighed og ansvarlighed er tænkt ind i alle dele af Bella Center og tilhørende hoteller. Derfor er Bella Arena også skabt med fokus på bæredygtighed. Bæredygtige materialer, energieffektivitet og cirkularitet har været centrale fokuspunkter, og det har ført til, at Bella Arena har opnået den internationale guldcertificering indenfor bæredygtighed fraDGNB. I tæt partnerskab med BC Hospitality Groups nye drikkevareleverandør, Carlsberg, er der blandt andet gjort brug af genanvendte ølfustager i processen. De genanvendte fustager bliver brugt sammen med genanvendt træ fra det oprindelige Bella Center på Bellahøj.

”DGNB-certificeringen er et bevis på, at det kan lade sig gøre at tænke bæredygtighed ind i store byggerier. Samtidig markerer åbningen startskuddet på et strategisk partnerskab med Carlsberg, der har styrket vores fokus på bæredygtighed. Carlsberg er ikke bare gået ind som leverandør af drikkevarer, men som en samlet bæredygtighedspartner med fokus på cirkularitet. De næste mange år skal vi samarbejde om at gøre gæsternes oplevelser mere bæredygtige,” siger adm. direktør, Christian Folden-Lund.

Carlsbergs bidrag til arenaen tager udgangspunkt i bryggeriets fokus på cirkularitet i hele værdikæden. Den seneste innovation er DraughtMaster-fustagerne til fadøl, som udover at sikre bedre kvalitet og udnyttelse af øllet bliver returneret og genanvendt til nye produkter som møbler og byggematerialer. I Bella Arena blive de upcyclede fustager brugt til skilte og inventar.

”Vi vil gerne samarbejde med alle vores partnere og kunder om at nedbringe det samlede ressourceforbrug. Derfor har vi skabt et system, der sikrer, at så meget som muligt bliver enten genbrugt eller genanvendt. Sammen med BC Hospitality Group, så vi en unik mulighed i Bella Arena for at være med på bæredygtighedsrejsen fra starten. Det har gjort arenaen grøn i mere end én forstand. Det er fantastisk, at vores fustager, der bliver tømt hos vores kunder, kan komme ud og få nyt liv samme sted,” siger adm. direktør i Carlsberg Danmark, Peter Haahr Nielsen.

Fakta:

Bella Arena er både helt sin egen og en del af storfamilien. Navnet ”Bella” stammer helt tilbage fra det første Bella Center på Bellahøj som åbnede i 1965.I 1975 rykkede Bella Center til den nuværende placering i Ørestad som dengang var bar mark. Siden er Ørestadsbydelen Bella Kvarter skudt op rundt om Bella Center Copenhagen, metroen er kommet til med Bella Center station, Hotel Bella sky kom til i 2011 og nu udvides altså med Bella Arena.

Pressechef - BC Hospitality Group A/S, Karen Østerbye, kars@bchg.dk / 81884843

Bella Arena
Bella Arena og foyerområde til venstre
Bella Arena og  udsnit af Hotel Bella Sky
Bella Arena og udsnit af Hotel Bella Sky
Bella Arena foyerområde
Adm. direktør Wonderful Copenhagen MikkelAarø-Hansen navngiver Bella Arena på vegne af byen, flankeret af adm. direktør Christian Foldden Lund, BC Hospitality Group.

BC Hospitality Group er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer, og består af: Bella Center Copenhagen, Bella Sky Conference & Event, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.

BC Hospitality Groups nye i alt 14.000 m2 store multihal, og del af Bella Center Copenhagen, står nu færdig og klar til at huse alt fra kulturbegivenhede til kongresser og udstillinger.

BC Hospitality Group fremlægger 2020-regnskab præget af corona og vedtager kapitaltilførsel fra ny ejerkreds15.6.2021 13:46:15 CEST | Pressemeddelelse

BC Hospitality Group fremlagde i dag i forbindelse med generalforsamlingen årsregnskabet for 2020, som vidner om et hårdt år præget af corona med nedlukning, aflysninger af store events og markante fald i overnatninger. Samtidig vedtog et flertal af aktionærerne i BC Hospitality Group en rettet emission til en ny dansk ejerkreds af erfarne erhvervsfolk. Dermed får en af Danmarks største koncerner inden for hospitality og konferencer tilført et trecifret millionbeløb i kapital og står nu solidt rustet til fremtiden.

Dansk investorgruppe klar til at sikre fortsat udvikling af BC Hospitality Group.1.6.2021 08:28:17 CEST | Pressemeddelelse

Et dansk konsortium med erfarne erhvervsfolk i spidsen har tilbudt at fortsætte udviklingen af BC Hospitality Group (BCHG). Koncernen skal tilføres ny likviditet, der giver BCHG mulighed for at komme godt ud af coronakrisen og agere på nye vækstmuligheder. Godkendes grundlaget for planerne på generalforsamlingen den 15. juni, vil der fortsat være fast grund under koncernen, der driver Bella Center og de tre internationale hoteller Copenhagen Marriott, AC Bella Sky og Crowne Plaza Copenhagen Towers, samt en række store events som Bogforum, Lego World og modemessen CIFF.