Nu kommer et af verdens største eventyr til Aarhus

Endelig kommer Det Kongelige Teaters HOBBITTEN til Moesgaard Museum

20. maj kan publikum opleve eller genopleve Kasper Holtens anmelderroste iscenesættelse af Hobbitten, når den får premiere på Moesgaard ved Aarhus.
Der er plads til 3000 publikummer hver aften under åben himmel, når Nordeuropas største teatershow løber af stablen med heste, ildsprudende drager, trolde og kæmpeedderkopper tilsat special effects, stunts, dukker og storslået scenografi.

En uventet rejse …

Hobbitten Bilbo Sækker lever et stilfærdigt liv i sit lille hobbit-hul uden skyggen af dramatik, indtil den dag troldmanden Gandalf inviterer ham med på en uventet rejse. Sammen med krigeren Thorin Egeskjold og hans selskab af dværge drager Bilbo mod Det ensomme bjerg for at genvinde skatten under bjerget. Undervejs på den farefulde vej skal han bevise sit værd mod mystiske, mørke kræfter og overvinde dragen Smaug. På forunderlig vis finder Bilbo også en magisk, dragende ring, der er bundet til Midgårds skæbne …

Forestillingen bygger på J.R.R. Tolkiens elskede roman Hobbitten og spillede i sommeren 2021 i Dyrehaven nord for København, hvor den begejstrede både publikum og anmeldere - Politikens skrev endda om Hobbitten, at det er bedste Det Kongelige Teater har præstereret i Dyrehaven.

Hobbitten er nomineret til Årets Reumert 2022 i kategorien Bedste forestilling.

Læs mere om Hobbitten HER

Download vores pressefolder HER