Nu kommer et af verdens største eventyr til Aarhus

Endelig kommer Det Kongelige Teaters HOBBITTEN til Moesgaard Museum

20. maj kan publikum opleve eller genopleve Kasper Holtens anmelderroste iscenesættelse af Hobbitten, når den får premiere på Moesgaard ved Aarhus.
Der er plads til 3000 publikummer hver aften under åben himmel, når Nordeuropas største teatershow løber af stablen med heste, ildsprudende drager, trolde og kæmpeedderkopper tilsat special effects, stunts, dukker og storslået scenografi.

En uventet rejse …

Hobbitten Bilbo Sækker lever et stilfærdigt liv i sit lille hobbit-hul uden skyggen af dramatik, indtil den dag troldmanden Gandalf inviterer ham med på en uventet rejse. Sammen med krigeren Thorin Egeskjold og hans selskab af dværge drager Bilbo mod Det ensomme bjerg for at genvinde skatten under bjerget. Undervejs på den farefulde vej skal han bevise sit værd mod mystiske, mørke kræfter og overvinde dragen Smaug. På forunderlig vis finder Bilbo også en magisk, dragende ring, der er bundet til Midgårds skæbne …

Forestillingen bygger på J.R.R. Tolkiens elskede roman Hobbitten og spillede i sommeren 2021 i Dyrehaven nord for København, hvor den begejstrede både publikum og anmeldere - Politikens skrev endda om Hobbitten, at det er bedste Det Kongelige Teater har præstereret i Dyrehaven.

Hobbitten er nomineret til Årets Reumert 2022 i kategorien Bedste forestilling.

Læs mere om Hobbitten HER

Download vores pressefolder HER

Kirstine Bauning
Kirstine_Bauning@hotmail.com

Sankt Hans på Ofelia Plads er tilbage: Oplev heksehyldest, Oh Land-koncert og båltale med frontfigurerne fra r8Dio7.6.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Efter et par års coronapause kan københavnerne igen glæde sig til at fejre årets korteste nat midt imellem himmel og hav, når Jeudan og Det Kongelige Teater inviterer til Sankt Hans på Ofelia Plads i samarbejde med Hotel Scandic Front og Admiral Hotel. Årets program byder på oplevelser for både klassiske koncertgængere, astrologi-interesserede samt fans af podcasten ”Undskyld vi roder”.