Stenocare

Nu kommer Danmarks første medicinsk cannabis olie produkter i Forsøgsordningen.

STENOCARE A/S har som de første i Forsøgsordningen med medicinsk cannabis, fået optaget sine cannabis olie produkter på Lægemiddelstyrelsens liste for cannabisprodukter til medicinsk brug.

Læger og patienter har længe ønsket at få adgang til medicinsk cannabis i olie form, fordi dette er let at dosere og administrere for patienten. STENOCARE lancerer tre nye produkter; CBD olie, THC olie og en blanding af CBD+THC olie. De er baseret på de højpotente Sativa og Indica cannabisblomster, som er dyrket og produceret uden anvendelse af pesticider i hygiejniske indendørs klimarum.

Virksomhedens Produktionsdirektør, Søren Kjær, fortæller: ”Vores leverandør er en af Canada’s førende producenter. Det har været meget vigtigt for os at finde en leverandør der kan garantere ensartethed i produkterne, og som har en farmaceutisk tilgang til hele produktionen”.

Den danske Forsøgsordning gjorde det per 1.1.2018 lovligt at dyrke, producere og distribuere medicinsk cannabis på recept. Hermed kan alle læger ordinere medicinsk cannabis til deres patienter. Der har dog været et meget lille udvalg af produkter, som er optaget på Lægemiddelstyrelsens liste. Med STENOCARE A/S nye produkter, vil det fra august være muligt at få medicinsk cannabis olie på recept fra læger – til udlevering fra apoteker.

”Vi ved fra udlandet, at medicinsk cannabis olie er en af de mest anvendte former. Årsagen er, at det er lettere at dosere sit indtag, og dermed styre effekten. Vi ved fra vores leverandør, at +40.000 patienter allerede har fået ordineret disse produkter”, siger Søren Kjær.

De nye produkter bliver importeret fra Canada, hvor de er underlagt kontrol og godkendelse af myndighederne for at opnå bedste patientsikkerhed.

STENOCARE A/S
Adm dir. Thomas Skovlund Schnegelsberg
thomas@STENOCARE.com / tlf. +45 31770060
www.STENOCARE.com

Produktionsdirektør Søren Kjær inspicerer et hygiejnisk indendørs klimarum
Søren Kjær, produktionsdirektør, STENOCARE A/S

Information om Stenocare

STENOCARE A/S blev oprettet i 2017 med det formål at være med i den danske Forsøgsordning om medicinsk cannabis. Målet er at levere pesticidfri kvalitetsprodukter, som kan give patienter en bedre livskvalitet i deres hverdag. Virksomheden har som den første i Danmark fået Lægemiddelstyrelsens tilladelser til både at dyrke/producere og importere/distribuere medicinsk cannabis. Senest har virksomheden fået optaget sine produkter på Lægemiddelstyrelsens liste for cannabisprodukter til medicinsk brug og bliver dermed den første der kan levere medicinsk cannabis olie produkter under Forsøgsordningen.

Følg pressemeddelelser fra Stenocare

Flere pressemeddelelser fra Stenocare

STENOCARE A/S udvider sit medicinsk cannabis produktsortiment med en ny kategori for at give patienter yderligere valgmuligheder10.12.2018 17:24:50 CET | Pressemeddelelse

STENOCARE A/S (”STENOCARE”) annoncerede den 9. november sin plan om at begynde arbejdet for en godkendelse af tre nye medicinsk cannabisprodukter til danske patienter. I dag kan selskabet annoncere, at tre ansøgninger for medicinsk cannabis kapsler er afleveret til Lægemiddelstyrelsen. Kapslerne er en ny kategori, som giver patienterne en yderligere form for doseringsmetode i deres behandling med medicinsk cannabis. STENOCARE håber at kunne levere de tre nye produkter i sommeren 2019.

STENOCARE A/S har haft et positivt salg og har igen importeret et nyt batch af medicinsk cannabis olieprodukter30.11.2018 10:03:32 CET | Pressemeddelelse

STENOCARE A/S (“STENOCARE”) kan i dag meddele, at selskabet har importeret andet batch af medicinsk cannabis olieprodukter fra sin canadiske leverandør, CannTrust Inc. Denne leverance er i overensstemmelse med STENOCARE’s forventninger for Q4 2018, som blev kommunikeret i selskabets børsmemorandum. Med denne leverance er selskabet klar til at realisere dets målsætning om 2100 behandlinger i Q4 2018 – samt sikre danske patienter kan få adgang til medicinsk cannabis i deres behandling.