Nu kan springgymnasterne give den fuld gas

Gymnastikafdelingen i Brædstrup Idrætsforening har fået ny airtrack.
De glade springgymnaster har indviet den nye airtrack i BIF-Gymnastik. Sparekassen Kronjyllands gavefond er blandt de helt store støtter, der har gjort indkøbet muligt.

– Airtracken er allerede blevet taget i brug af vores 100 gymnaster på de fire springhold, hvor den gør stor lykke. Den gamle airtrack var blevet utæt og var samtidig svær for instruktørerne at håndtere, så udskiftningen var meget tiltrængt. Den nye er blevet indkøbt med hjælp fra humanitære foreninger og et stort bidrag fra Sparekassen Kronjylland. Den støtte er vi meget taknemmelig over, for den sikrer, at vi kan blive ved med at tilbyde springgymnastik og redskaber, hvor kvaliteten er i top, fortæller Rikke Lund Frederiksen, der er formand i gymnastikafdelingen i BIF.

– I Sparekassen har vi valgt med vores gavefond at give 51.000 kroner til indkøb af airtracken, da vi gerne vil gøre en lokal forskel. Med støtten kan vi være med til at sikre et godt lokalt fritidstilbud, så Brædstrup fortsætter med at være et attraktivt sted at bo og leve, og samtidig sikrer vi, at alle de springglade gymnaster kan fortsætte med at udvikle sig i deres sport. Vi ved, at springholdene i BIF-Gymnastik oplever god tilgang af medlemmer og tiltrækker mange af områdets børn og unge. Derfor er det en støtte, som vil gavne mange, forklarer Henrik Bang Jensen, der er afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjylland i Brædstrup.

Den nye airtrack kan blandt andet ses i brug til idrætsforeningens springopvisning søndag 10. marts, hvor Brædstrup Hallen vil summe af spændte gymnaster, når opvisningen starter kl. 10.

Rikke Lund Frederiksen, formand i gymnastikafdelingen i BIF modtager gavebevis fra Henrik Bang Jensen, afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjylland i Brædstrup.